شناسهٔ خبر: 60260 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه ادبی سیمین برگزیدگانش را شناخت

نخستین دوره جایزه ادبی سیمین عصر روز چهارشنبه ۲۷ شهریور هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسی با شرکت نویسندگان، هیات داوران و علاقه مندان و با تجلیل از سه داستان نویس جوان برتر به کار خود پایان ‌داد.

​جایزه ادبی سیمین برگزیدگانش را شناخت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  امیرحسین افشار دبیر این جایزه ادبی در آیین پایانی این جایزه ادبی درسرای محله زعفرانیه با بیان اینکه این جایزه برای نخستین بار و با تلاش یک مجموعه خصوصی و با هدف معرفی نوآوران و خلاقان ادبی داستان‌نویس و فراگیرسازی داستان‌نویسی برگزار می‌شود تصریح کرد: باید برای رشد و تعالی فرهنگ داستان‌نویسی و شکوفایی استعدادهای علاقه مندان جوان فضای مناسب را  مهیا کرد و زمینه و میدان را برای رشد و شکوفایی و بروز و ظهور استعدادهای نوآمدگان فراهم کرد. 

وی تاکید کرد: این انجمن دغدغه فرهنگی دارد و به دنبال احیای میراث ادبی کهن و ارتقای سطح فرهنگ جامعه است.

همچنین سید محمدحسین حسینی رئیس هیات داوران جایزه ادبی سیمین در سخنانی با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: یکی از دغدغه های موسسه ادبی سیمین زمینه سازی برای رشد جوانان داستانویس و ایجاد نشاط و پویایی در میان نسل جدید ادبیات داستانی  با برگزاری دوره ها وکارگاه های آموزشی داستان نویسی در سطح تهران و مراکزاستان ها است. 

موسس این انجمن ادبی تاکید کرد: استقبال نسل جوان از این گونه جوایز ادبی و جشنواره ها حکایت از وجود استعدادها و ظرفیت های سرشار در میان نسل جوان دارد که باید آن را به رسمیت شناخت و برایش ارزش و اهمیت قایل شد.

حنیف افخمی ستوده  از اساتید دانشگاه نیز با بیان اینکه نویسندگی شغل نیست، بلکه نوعی سبک زندگی است افزود: نویسنده زندگی اش را می سوزاند و قابل درک برای بقیه نیست، لذات خاصی دارد و هرکسی نمی تواند آن را احساس کند، اماهرکسی از نویسندگی لذت ببرد ،از سایر لذت ها بی نیاز می شود.

این نویسنده وعضو هیات داوران افزود: نویسنده حظ و بهره ای که در انتها از خلق آثارش می برد به همه این سختی ها می ارزد.

ندا پیشیار نویسنده و دیگر عضو هیات داوران هم با بیان اینکه ادبیات داستانی در هر جامعه از بطن خواسته های مردان و زنان جامعه نشأت می گیرد گفت: کلمات درداستان باید آگاهی بخش و آزادانه و آگاهانه درخدمت روایت و واقعیت ها باشد، لذا اگر نتوانیم واقعیت ها را روایت کنیم دیگر زنده نیستیم .

وی با اشاره به شرکت بیش از ۵۰۰نفر در این جایزه ادبی گفت: ۷۰ درصد کسانی که اثر ارسال کردند از بانوان بودند.

تجلیل از نویسندگان سه اثر داستانی برتر نویسندگان جوان و رونمایی از فراخوان دومین جایزه ادبی و خوانش داستان های برگزیده از دیگر برنامه های این جایزه ادبی بود.   
 
براساس اعلام رای هیات داوران از میان آثار رسیده یگانه شیخ الاسلامی، سارا فعال و مولود علیزاده فاضل به عنوان نویسندگان برتر و خلاق این جایزه ادبی معرفی  و با اهدای هدایا و تندیس از برگزیدگان تجلیل شد.

نظر شما