شناسهٔ خبر: 60344 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آیا هر مبلی را می‌توان تعمیر کرد؟

همه ما می‌دانیم که تعمیرات مبل نسبت به خرید یک دست مبلمان جدید پول کمتری از جیب ما خارج می‌کند. از طرفی تعمیرات مبل دقیقا مانند خرید یک دست مبل جدید است به گونه‌ای که پس از اتمام پروسه تعمیرات مبل متوجه خواهید که مبلمان شما مانند روز اول کاملا نو و زیبا شده‌اند. اما سوال مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که آیا هر مبلی قابل تعمیر است؟ یا خیر؟ درصورتی که دوست دارید پاسخ این سوال را بدانید یا اینکه یک دست مبلمان قدیمی دارید و می‌خواهید بفهمید که آیا قابل تعمیر هستند یا خیر؟ ادامه این مطلب را دنبال کنید.

تعمیرات مبل

در پاسخ به این پرسش که آیا هر مبلی قابل تعمیر است یا خیر؟ باید بگوییم که مطمعنا اینگونه نیست. مهم‌ترین و اولین معیاری که قبل از تعمیرات مبل توسط شخص تعمیرکار مبل مورد بررسی قرار می‌گیرد کلاف آن است. درواقع کلاف مبل مهم‌ترین جزو مبل است که نسبت به سایر اجزا آن زودتر دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. درواقع وقتی که کلاف مبل شما آسیب جدی دیده باشد بهتر است از تعمیرات مبل خود صرف نظر کنید. زمانی که کلاف مبل آسیب چندانی ندیده باشد شخص تعمیرکار با پروسه رویه‌کوبی آن را تعمیر و ترمیم می‌کند که البته باید با دقت بالایی انجام شود. اما درصورتی که کلاف مبل شما آسیب جدی دیده باشد با تعمیر و ترمیم آن تنها می‌توان برای مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کرد چراکه کلاف مبلمان شما مجددا خراب خواهند شد بنابراین در این صورت تنها هزینه بیهوده کرده‌اید. گاهی‌اوقات نیز شخص تعمیرکار مبل پیشنهاد می‌کند که کلاف مبلمانتان را کاملا عوض کنید و در آن کلاف نو قرار دهید. این روش برای تعمیرات مبل شما مناسب است اما لازم است بگوییم که مقرون به صرفه نیست. بنابراین نتیجه می‌گیریم که تنها زمانی تعمیرات مبل شما مقرون به صرفه است که کلاف آن آسیب جدی ندیده باشد چراکه در غیر این صورت تعمیر کلاف مبل، پرداخت هزینه‌ای بیهوده و تعویض کلاف نیز اصلا گزینه مقرون به صرفه‌ای نیست. در ادامه شما را با نکات حائز اهمیتی در زمینه تعمیرات مبل آشنا خواهیم کرد.

نکات حائز اهمیت در زمینه تعمیرات مبل

·        به دنبال تعمیرکار حرفه‌ای مبل باشید

توجه داشته باشید که یک تعمیرکار غیرحرفه‌ای و بی‌تجربه می‌تواند حال و روز مبلمان قدیمی شما را بدتر کند به خصوص اگر پروسه رویه‌کوبی را به خوبی انجام ندهد نه‌ تنها کلاف مبل شما را تعمیر و ترمیم نمی‌کند بلکه آسیب بیشتری به آن وارد می‌کند و موجب می‌شود که پس از مدت زمان کوتاهی مبلمان شما مجددا خراب شوند. به گونه‌ای که مبلمان شما دیگر قابل تعمیر و ترمیم نخواهد بود و باید به دنبال یک دست مبلمان جدید باشید. بنابراین یافتن یک تعمیرکار مبل حرفه‌ای مسئله بسیار حائز اهمیتی است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تعمیرات مبل خود را به مجموعه Sofarepairs که از کارشناسان و استادکاران متخصص و مجربی برخوردار است بسپارید تا مبلمان شما به بهترین و حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن تعمیر و ترمیم شوند.

·        هزینه تعمیرات مبل خود را برآورد کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید مبل خود را برای تعمیرات به دست تعمیرکار مبل بسپارید بهتر است هزینه تعمیرات آن را برآورد کنید تا درصورتی که از پس هزینه تعمیرات آن برمی‌آیید مبل خود را به دست تعمیرکار بسپارید البته هزینه تعمیرات مبل از هزینه‌ای که باید برای خریداری یک دست مبلمان نو پرداخت کنید خیلی کمتر است. برای اینکه بتوانید هزینه تعمیرات مبل خود را تخمین بزنید ابتدا کافی است که بخش‌های مختلف آن را که برای تعمیرات مدنظر دارید بررسی کنید و برای اطلاع یافتن از هزینه‌های تعمیرات آن‌ها با کارشناسان و استادکارهای تعمیرات مبل تماس بگیرید. برای مثال اگر پارچه روی مبل شما پارچه شده است و تمایل دارید آن را تعویض کنید بهتر است با تعمیرکار مبل تماس گرفته و میزان هزینه تعویض پارچه مبل را از او بپرسید یا درصورتی که قصد دارید تنها کلاف مبل خود را تعمیر کنید لازم است میزان هزینه آن را از تعمیرکار مبل بسپارید و درنهایت تصمیم بگیرید که مبلمان خود را به دست تعمیرکار مبل بدهید یا نه؟

·         فوم سرد را برای مبلمان خود انتخاب کنید

فومی که در مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل دو نوع: فوم گرم و سرد است. درواقع فوم گرم از قالبیت ارتجاعی بالایی برخوردار است و زودتر از فوم سرد دچار فرسودگی می‌شود. اما فوم سرد از قابلیت ارتجاعی زیادی برخوردار نیست و از طول عمر بیشتری برخوردار است. به زبان ساده‌تر مبلمانی که وقتی بر روی آن‌ها می‌نشینید در آن‌ها فرو می‌روید دارای فوم گرم هستند مانند مبلمان راحتی اما مبلمانی که سفت هستند و قالبیت ارتجاعی زیادی ندارد دارای فوم سرد هستند مانند مبلمان استیل یا کلاسیک. از این‌رو است که مبلمان راحتی از عمر کوتاهی برخوردارند اما مبلمان استیل یا کلاسیک عمر بیشتری دارند. بنابراین درصورتی که قرار شد تعمیرکار مبل، فوم مبلمان شما را تعویض کند از او بخواهید که حتما از فوم سرد در مبلمان شما استفاده کند تا طول عمر بیشتری داشته باشند و به این زودی‌ها خراب نشوند.

پروسه تولید، تعمیر و ترمیم انواع مبلمان با بیشترین کیفیت را به گروه تولیدی Sofarepairs بسپارید. گروه تولیدی Sofarepairs، متشکل از کارشناسان و استادکاران متخصص در زمینه تولید انواع مبلمان به ویژه مبلمان استیل است و در زمینه تعمیر و ترمیم مبلمان با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و ابزارآلات، 30 سال سابقه کار دارد. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه و سپردن ترمیم و تعمیرات مبلمان خود به آن‌ها از شماره تماس 09122380328 استفاده کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما