شناسهٔ خبر: 60353 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه «شکسته‌نویسان ایران» افتتاح شد/ نمایش ۲۰۰ اثر خوشنویسی

نمایشگاه خوشنویسی «شکسته‌نویسان ایران» در آستانه آغاز هفته خوشنویسی با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

نمایشگاه «شکسته‌نویسان ایران» افتتاح شد/ نمایش ۲۰۰ اثر خوشنویسی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ نمایشگاه خوشنویسی «شکسته نویسان ایران» در آستانه برگزاری هفته خوشنویسی (۱۹ مهرماه)، عصر جمعه ۵ مهرماه با حضور سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، غلامحسین امیرخانی رییس انجمن خوشنویسان ایران و جمعی از اعضای این انجمن در محل مجموعه فرهنگی و هنری آسمان فرهنگستان هنر افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به همت انجمن خوشنویسان ایران و با همکاری معاونت فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده، ۲۰۰ اثر از استادان و هنرمندان ممتاز خط شکسته به نمایش گذاشته شده است و نمایشگاه تا ۱۲ مهرماه برپا خواهد بود.

سجاد محمد یارزاده معاون هنری فرهنگستان هنر در این مراسم با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی برای ترویج این هنر اسلامی ایرانی در کشور، جایگاه خوشنویسی را در میان هنرهای ایرانی بسیار رفیع ارزیابی و از استادان و هنرجویان این رشته هنری قدردانی کرد.

غلامحسین امیرخانی رییس انجمن خوشنویسان ایران نیز به جایگاه ویژه خط شکسته و تاریخچه این خط اشاره و از زحمات استادان معاصر برای احیای مجدد این خط در سال های اخیر یاد کرد.

در ادامه این مراسم، یدالله کابلی خوانساری عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، ساختار خطوط و شکل زیبا و دلکش حروف در خط شکسته را از امتیازات این خط بر شمرد و با اشاره به اهمیت حمایت از این خط برای ارتقای هنر د ر کشور بر ضرورت برگزاری نمایشگاه های خط شکسته در ایام مختلف سال تاکید کرد.

وی از هنر به عنوان پر پرواز و بال برای تعالی و عروج اندیشه های والا و گوهرهای درونی انسان یاد کرد و افزود: خوشنویسی در میان انواع رشته هنری از این لحاظ، جایگاه ممتازی دارد.

بر این اساس، مراسم جشن بزرگ و آیین افتتاحیه هفته خوشنویسی ۱۹ مهرماه در محل مجمو عه فرهنگی و هنری آسمان برگزار خواهد شد.

نظر شما