شناسهٔ خبر: 60541 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «تاریخ مطبوعات در ایران» منتشر شد

کتاب «تاریخ مطبوعات در ایران» از سوی نشر آفرینندگان با نگاهی به وقایع تاریخی و بررسی مطبوعات طی ۱۸۰ سال تاریخ مطبوعات کشور منتشر شد.

کتاب «تاریخ مطبوعات در ایران» منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ تاریخ مطبوعات در ایران عمری ۱۸۰ ساله دارد و سیدفرید قاسمی از محققان تاریخ مطبوعات کشور در حوزه بررسی تاریخ مطبوعات ایران فعالیت های زیادی انجام داده است و کتاب های مختلفی را به چاپ رسانده است. با این حال طی سالیان اخیر افراد دیگری هم در حوزه تاریخ مطبوعات فعالیت کرده اند. یکی از این افراد محمد منصوری نویسنده کتاب «تاریخ مطبوعات در ایران» است که به تازگی این کتاب را از سوی نشر آفرینندگان روانه بازار نشر کرده است.

در این کتاب ۶ بخشی نگاهی شده است به موضوع اختراع کاغذ و بعد از آن انقلاب صنعتی، سپس نویسنده در فصل سوم کتابش به شکل بسط یافته مطبوعات ایران را با بررسی چاپخانه و روزنامه درایران شروع کرده است و تعدادی از نشریات مهم عصر قاجار را همچون وقایع اتفاقیه، دولت علیه ایران و ملت سنیه ایران و.... بررسی کرده است. در این فصل نویسنده روزنامه ها را بر اساس چاپ آنها در داخل و خارج کشور تقسیم بندی کرده است.

سپس در فصل چهارم  موضوع انقلاب مشروطیت مورد توجه کتاب «تاریخ مطبوعات در ایران» قرار گرفته است و تعدادی از نشریات موثر این دوره همچون صوراسرافیل، ایران نو و نسیم شمال مورد بررسی قرارگرفته اند. در نهایت در دو فصل بعدی عصر پهلوی و دوران انقلاب اسلامی به لحاظ وقایع تاریخی و اوضاع مطبوعاتی بررسی شده اند.

جهت مطالعه چند صفحه ابتدایی این کتاب اینجا را ببینید. 

نظر شما