شناسهٔ خبر: 60548 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

عیب یابی ماکروفرهای پر کاربرد بازار

دستگاه های ماکروفر به یکی از اجزای اصلی هر آشپزخانه تبدیل شده است.از مزایا آن می توان به صرفه جویی در وقت، سرعت در پخت و پز غذا، از بین نرفتن خاصیت مواد غذایی در هنگام پخت و استفاده از برق به جای گاز اشاره کرد.

مایکروفرها ظاهر ساده ای دارند ولی در ساختار درون، پیچیدگی هایی دارند و زمانی که دچار مشکل می شوند به علت خطرات ناشی از دستگاه، بنابراین تعمیر و سرویس ماکروفر حتما باید به دست تکنسین های متخصص انجام شود. شرکت آریابهکار متخصص در تعمیر ماکروفر در این مقاله به عیب یابی ماکروفر های پر کاربرد بازار می پردازد.

تعمیر ماکروفر پاناسونیک که گرم نمی شود

احتمالا برای شما این مشکل پیش آماده باشد که وقتی غذا را در داخل مایکروفر قرار می دهید و دستگاه را روشن می کنید بعد از اتمام زمانی که برای پخت تنظیم می کنید، غذا بخوبی گرم نشده و یا اصلا گرم نمی شود.این مشکل دلایل زیادی می تواند داشته که در تعمیر ماکروفر پاناسونیک توسط تکنسین ها بر طرف می شود.

نکاتی که در زیر آورده شده است تنها بدست تعمیرکار ماکروفر متخصص پاناسونیک باید بررسی و برطرف شود و به دلیل ولتاژ بالایی که در خازن های دستگاه دخیره می شود، احتمال خطر برق گرفتگی وجود دارد. توصیه اکید داریم به هیچ عنوان خودتان دست به سرویس ماکروفر پاناسونیک خود نزنید.

●مگنترون ماکروفر

درست عمل نکردن مگنترون و سوختن آن یکی از دلایل در عیب یابی ماکروفر پاناسونیکی است که گرم نمی کند.

●مشکل در سوئیچ درب

در مایکروفر های پاناسونیک تعدادی سوئیچ تعبیه شده است تا در هنگام بسته شدن درب دستگاه از درست چفت شدن درب آن اطمینان حاصل شود.در صورتی که این سوئیچ ها دچار مشکل شود برق به خوبی به دستگاه نمی رسد.

 ●خرابی دیود

وظیفه دیود ایجاد ولتاژ بالا برای راه انداختن مگنترون است.در صورتی که دیود سوخته باشد، قطعه مگنترون قادر نخواهد بود تا امواجی با قدرت ایجاد کند تا غذا را گرم شود.

●ترموسوئیچ

زمانی گرمای ماکروفر بالاتر از حد مشخصی شود ترموسوئیچ برق را قطع می کند. زمانی که در این قطعه اختلال ایجاد شود در زمان مناسب عمل نمی کند.

● خرابی برد

آخرین قسمتی که در عیب یابی ماکروفر برای برطرف کردن این مشکل باید بررسی شود خرابی در برد ماکروفر پاناسونیک است.

تعمیر ماکروفر سامسونگ که روشن نمی شود

یکی از مواردی که تکنسین ها در تعمیر مایکروفر سامسونگ با آن مواجه می شوند، روشن نشدن ماکروویو می باشد. روشن نشدن ماکروفر دلایل زیادی می تواند داشته باشد که در زیر به متداول تربن آن ها اشاره میکنیم.

همانطور که در بالا گفته شد نکات تعمیراتی که در زیر آورده می شود تنها حالت یه مقاله آموزشی داشته و عیب یابی ماکروفر باید توسط تعمیرکاران متخصص مایکروفر انجام گیرد.

●سوییچ درب

یکی از مواردی که در سرویس سامسونگ که روشن نمی گردد در نظر گرفته می شود این قطعه است. در صورتی که درب ماکروفر به درستی بسته نشود، مکانزیم سوییچ درب ماکروفر به شکلی عمل می کند تا برق به دستگاه نرسیده و ماکروویو روشن نشود.

● فیوز

وظیفه فیوز، حفاظت از قطعات داخلی دستگاه در برابر نوسانات برقی می باشد. اگر فیوز قطع و یا سوخته باشد، مایکروفر سامسونگ روشن نمی شود.

● فیوز حرارتی

زمانی گرمای ماکروفر سامسونگ بالاتر از حد مجاز باشد، فیوز حرارتی برق را قطع می کند. زمانی که در این قطعه اختلال ایجاد شود در زمان مناسب عمل نمی کند.

تعمیر ماکروفر دوو که جرقه می زند

جرقه زدن داخل ماکروفر را در بیش تر زمان ها جزء مشکلات ماکروفر در نظر گرفته نمی شود و دلیل آن رعایت نکردن نکات استفاده از دستگاه می باشد. این مشکل فقط مخصوص مایکروفر دوو نمی باشد و در همه برند ها بازار اتفاق می افتد.جای هیچ نگرانی نیست با رعایت چند نکته ساده زیر از جرقه زدن مایکروفر جلوگیری کنید و نیازی به تعمیر ماکروفر دوو نداشته باشید.

● قرار دادن قطعات فلزی در مایکروفر

زمانی که قطعه فلزی حتی اگر خیلی کوچک باشد در داخل ماکروفر شما قرار بگیرد موجب جرقه زدن مایکروفر شما می شود. ممکن است تکه هایی از اسکاچ بعد از تمیز کردن سطح داخلی مایکروفر درون دستگاه جا مانده باشد و یا غذا را همراه با روکش فویلی در ماکروفر قرار داده باشید.دقت کنید تا هیچ گونه قطعه و یا ظرف فلزی را در داخل ماکروفر قرار نداده باشید.

●رنگ رفتگی پایه فلزی

در صورتی که روکش رنگ پایه فلزی در داخل ماکروفر از بین رفته باشد و یا پلاستیک پایه آن درآمده باشد این مورد ممکن است پیش بیاید.

●کثیف شدن کاور انتشار امواج

کاور انتشار گرما از ورود مواد غذایی به داخل راه ورودی به مگنترون جلوگیری می کند.در هنگام پخت  امکان دارد ذرات غذا بر روی این پوشش ریخته و به وسیله گرمای ایجاد شده مگنترون سوزانده شود و ایجاد جرقه کند و باعث می شود نیاز به سرویس ماکروفر پیدا کنید.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۱۰:۵۵محمد 0 1

    این یادداشت فنی چه ربطی به علوم انسانی داشت؟؟؟
                                

نظر شما