شناسهٔ خبر: 60579 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در نشست «زبان فارسی، ایران و فرهنگ‌نویسی» صورت می‌گیرد: گفت‌وگو با ژاله آموزگار و حسن انوری

کانون زبان فارسی بنیاد موقوفات محمود افشار، نشست «زبان فارسی، ایران و فرهنگ‌نویسی» را به یاد و احترام پروفسور ژیلبر لازار و با گفت‌وگوی علی بهرامیان با ژاله آموزگار و حسن انوری برگزار می‌کند.


گفت‌وگو با ژاله آموزگار و حسن انوری

⁠به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  نهمین مجلس از سلسله مجالس علمی بنیاد موقوفات محمود افشار به یاد و احترام پروفسور ژیلبر لازار، با عنوان «زبان فارسی، ایران و فرهنگ‌نویسی» و با گفت‌وگوی علی بهرامیان با ژاله آموزگار و حسن انوری، روز سه‌شنبه (30 مهر ۱۳۹۸)، ساعت ۱۷ در کانون زبان فارسی بنیاد موقوفات محمود افشار برگزار می‌شود.

در تشریح این خبر آمده است: بیش از هزار سال پیش، مسعودی، دانشمند و مورخ پرآوازه (متوفی ۳۴۶ق) در کتاب التنبیه و الاشراف وقتی از مردم ایران یا به قول خودش «امت فرس» سخن به میان آورد و حد و حدود «مساکن» ایشان را برشمرد، از «فارسی» به عنوان زبان آن «امت» هم سخن به میان آورد. در طول سده‌های متوالی، زبان فارسی از مهم‌ترین عوامل پیوند میان مردمان ایران‌زمین بوده و همهٔ اقوام ایرانی در غنای هر چه بیشتر و گسترش آن نه فقط در ایران، بلکه در پهنه‌ای بسیار وسیع، از اقصای شبه‌قارهٔ هند تا ماوراءالنهر و اران و قفقاز و آناتولی و دیگر سرزمین‌های دوردست کوشیده‌اند و بدین‌سان آثاری از نظم و نثر پدید آورده‌اند که از جمله مواریث انسانی و بشری در شمار است. در تاریخ کهن‌سال ادبیات فارسی یکی از درخشان‌ترین وجوه، کوشش دانشمندان و ادیبان در زمینهٔ فرهنگ‌نویسی است که در حفظ و گسترش ادب فارسی سهم چشمگیر داشته است.

 لازم به ذکر است که شرکت در این نشست برای عموم دوستداران زبان فارسی آزاد است و هم‌زمان با این نشست، کتاب‌های انتشارات محمود افشار با ۳۰٪ تخفیف در کانون زبان فارسی به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 17 روز سه‌شنبه (30 مهرماه) در کانون زبان فارسی بنیاد موقوفات محمود افشار، واقع در خیابان ولی‌عصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان شهید عارف‌نسب‌، شماره‌ٔ ۱۳،حضور به عمل آورند.

نظر شما