شناسهٔ خبر: 60586 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «آن پنجاه و پنج‌نفر» روی میز منتقدان

نشست نقد و بررسی کتاب «آن پنجاه و پنج‌نفر» روز چهارشنبه اول آبان‌ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

کتاب «آن پنجاه و پنج‌نفر» روی میز منتقدان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست نقد و بررسی کتاب «آن پنجاه و پنج‌نفر» روز چهارشنبه اول آبان‌ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

سید محمدکاظم موسوی بجنوردی، خسرو تهرانی، اسماعیل شمس، علی اصغر قریشی، غلامرضا ظریفیان و محمد میرمحمدصادقی در این نشست درباره کتاب سخن خواهند گفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند از ساعت 17 تا 19 به نشانی خیابان فلسطین جنوبی کوچه خواجه نصیر شماره دو سرای اهل قلم مراجعه کنند.

کتاب آن 55 نفر شامل اسناد ومدارک حزب ملل اسلامی است. این حزب در سال 1341ش تشکیل شد؛ اما فعالیت عمومی و گسترده آن از 1343 آغاز شد و بیشترین میزان عضوگیری هم درسال‌های 1343 -1344 رخ داد.
 
همه اعضای کمیته مرکزی حزب در دهه سوم عمر خود، جوان و مجرد بودند. همه آنان فرزندان روحانیون بودند و گرایش مذهبی داشتند. کاظم موسوی بجنوردی و حسن حامد عزیزی هر دو متولد و ساکن نجف بودند که پس از آمدن به ایران برای ادامه تحصیل در سال 1340ش ، اندیشه اسلام سیاسی و انقلابی آن شهر را هم با خود به ایران آوردند و با الهام از آن حزبی اسلامی، چپگرا و با رویکرد مسلحانه تشکیل دادند. دیگر اعضای حزب هم که حدود 70 نفر از آنان دستگیر شدند و 55 نفر در دادگاه حضور یافتند، همگی جوانان دانش آموز، دانشجو و معلم بودند و چند کارگر هم در میان آنان وجود داشت. 55 نفر در عنوان این کتاب به آن 55 نفری اشاره دارد که برایشان کیفرخواست صادر شد و در دادگاه حضور یافتند.
 
در این کتاب سعی شده است تا گزارش کاملی از زندگی و فعالیت اعضای حزب، اساسنامه، نشریه‌ها، جزوه های حزبی و ماهنامه خلق در اختیار خوانندگان قرار گیرد. 

نظر شما