شناسهٔ خبر: 60615 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هزینه ۳۰ میلیون تومانی دکتری/ مخالفت با معافیت شهریه نیمسال دهم

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: هزینه هر دانشجوی دکتری برای دانشگاه سالیانه ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان و در مقطع کارشناسی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

هزینه ۳۰ میلیون تومانی دکتری/ مخالفت با معافیت شهریه نیمسال دهم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید احمد معتمدی در گفتگویی با اشاره به تغییرات آیین نامه در خصوص افزایش سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی، گفت: دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از گذشته، از پرداخت شهریه نیمسال نهم کارشناسی معاف بوده اند و اکنون بچه ها خواستار معافیت شهریه نیمسال دهم هستند که پاسخ مثبت به این خواسته، عملا ممکن نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: بودجه ای که دولت به واسطه سازمان برنامه و بودجه به ما پرداخت می کند، بر اساس ۴ سال (هشت نیمسال) کارشناسی، ۲ سال (چهار نیمسال) ارشد و ۴ سال (هشت نیمسال) دکتری است. این بدان معناست که ما برای مازاد این سنوات، باید بودجه را از محل خود دانشگاه تامین کنیم که کار بسیار سختی است.

وی اضافه کرد: با این وجود، ما قبلا با تقبل هزینه ها، با معافیت شهریه نیمسال نهم موافقت کردیم ولی در صورت موافقت با معافیت شهریه ترم دهم، قطعا با مشکلات فراوان روبه رو خواهیم شد.

معتمدی با بیان اینکه هزینه های هر دانشجو، فقط محدود به کلاس درس نبوده و شامل موارد دیگری همچون؛ خوابگاه و تغذیه و ... می شود، افزود:  براساس برآوردهای سازمان برنامه، هزینه سالیانه هر دانشجوی ما، به‌طور میانگین حدود ۲۰ میلیون تومان است؛ این یعنی میانگین هر نیمسال مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان.

وی ادامه داد: البته این رقم ۲۰ میلیون تومانی یک معدل است. در واقع در مقطع کارشناسی این هزینه چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان و در مقطع دکتری، رقمی بین ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه امیرکبیر توجه ویژه ای به علوم پایه داریم، گفت: این رشته ها مثل؛ فیزیک، ریاضی، شیمی و ... در واقع اساس و پایه همه رشته های دیگر محسوب می شوند و ما بر این باور هستیم که اگر دانش آموخته در این رشته ها تربیت نشود، در حقیقت مهندسی ما تضعیف خواهد شد.

نظر شما