شناسهٔ خبر: 60623 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​ترجمه بهمن فرزانه، پری صابری و رضا قیصریه زیر چتر نقد

ترجمه‌های کتاب «شش شخصیت در جستجوی نویسنده» اثر لوئیجی پیراندلو در سیزدهمین نشست «زیر چتر نقد» بررسی خواهد شد.

​ترجمه بهمن فرزانه، پری صابری و رضا قیصریه زیر چتر نقد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های «زیر چتر نقد» با عنوان نقد ترجمه کتاب «شش شخصیت در جستجوی نویسنده» اثر لوئیجی پیراندلو شنبه (11 آبان‌ماه) برگزار می‌شود.
 
در این نشست که با حضور آنتونیا شرکا در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود، ترجمه‌های مختلف این کتاب نقد و بررسی ‌خواهد شد.

سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های «زیر چتر نقد» سه ترجمه  از این اثر به قلم بهمن فرزانه، پری صابری و رضا قیصریه را مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد.

«شش شخصیت در جستجوی نویسنده» نمایشنامه‌ای ایتالیایی اثر لوئیجی پیراندلو است که در سال 1921 نگاشته شده است. این نمایشنامه، تئاتری پوچ‌انگار و فراتئاتری درباره رابطه نویسنده، شخصیت‌های نمایشش و تمرین‌کنندگان تئاتر است که در رم و میان فریادهای اعتراض‌آمیز تماشاچیان به روند غیرمنطقی داستان با کلماتی چون دیوانه‌خانه، همان سال روی صحنه رفت. پذیرش و عکس‌العمل تماشاچیان در اجراهای بعدی، به‌خصوص پس از ویرایش سوم آن که در 1925 به چاپ رسید و در پیشگفتارش، ساختار و ایده‌های آن روشن شده بود، بهبود یافت. این تئاتر در 1922 و برای یک سال در تئاتر برادوی روی صحنه رفت. این نمایشنامه از آثار تاثیرگذار جنبش نوگرایی در هنر به حساب می‌آید.
 
این نشست از ساعت 16 الی 18 روز شنبه (11 آبان‌ماه) ساعت در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.

نظر شما