شناسهٔ خبر: 60638 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«متخلفان علمی» از ادامه تحصیل محروم می شوند

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: اگر تخلف دانشجو در زمان تحصیل و در مرحله پژوهش، تدوین رساله و یا پایان‌نامه محرز شود، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

«متخلفان علمی» از ادامه تحصیل محروم می شوند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید حسین حسینی در گفتگویی از تغییر در آیین نامه های آموزشی این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: تاکید بر رسیدگی به تخلفات دانشجویان یکی از نکات برجسته آیین نامه جدید است؛ بر این اساس اگر دانشجو، در هر مرتبه تحصیلی مرتکب تخلف شود، باید مورد رسیدگی قرار گرفته و حکم متناسب با تخلف صورت گرفته، صادر و اعلام شود. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: در این راستا، اگر تخلف دانشجو؛ چه در زمان تحصیل و چه در مرحله پژوهش، تدوین رساله و پایان نامه، محرز شود، بنا به توصیه اکید آیین نامه جدید از ادامه تحصیل محروم و اگر پس از اتمام دوره تحصیل نیز مشخص شود که  دانشجویی مرتکب تخلف علمی شده بوده است، با ابطال مدرک مواجه خواهد شد.

حسینی درخصوص روند رسیدگی به تخلفات گفت: اساساً بر مبنای گزارش هایی که به دانشگاه برسد، ابتدا کمیته اخلاق دانشگاه، بعنوان مرجع ممیزی، نسبت به بررسی و رسیدگی به تخلف صورت گرفته اقدام و متعاقب آن، کمیته انضباطی، حکم لازم را صادر و اعلام می کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: طی یکی دو هفته پیش رو، به‌منظور شفاف سازی برای دانشجویان، تجمیع قوانین آموزشی دانشگاه را بصورت کتابچه منتشر می کنیم که علاوه بر خود آیین نامه، شامل تمامی دستورالعملها و مقررات نیز خواهد بود.

نظر شما