شناسهٔ خبر: 60647 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاهی در بنگلادش راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه قاضی نذرالاسلام در گفت‌وگو با رایزن فرهنگی ایران اعلام کرد: در اولین فرصت ابتدا کرسی آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه راه اندازی و بعد از طی مراحل اداری نسبت به تاسیس گروه زبان وادبیات فارسی اقدام می‌نماییم.

کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاهی در بنگلادش راه‌اندازی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  حسن صحت، رایزن فرهنگی کشورمان در بنگلادش در دیدار با رییس دانشگاه قاضی نذرالاسلام  درباره لزوم ایجاد گروه زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه گفت‌وگو کردند.

مستفیض الرحمان، رییس دانشگاه قاضی نذرالاسلام ضمن استقبال از این پیشنهاد اعلام کرد: در اولین فرصت ابتدا کرسی آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه راه اندازی و بعد از طی مراحل اداری نسبت به تاسیس گروه زبان وادبیات فارسی اقدام می نماییم. 

دراین دیدار مستفیض الرحمان درخواست کرد که یک یادداشت تفاهم با یکی از دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران امضا نمایند.

درادامه رایزن فرهنگی ایران دربنگلادش پیشنهاد کرد: این یادداشت تفاهم بین دانشگاه نذرالاسلام و دانشگاه فردوسی مشهد امضا شود، که مورد استقبال و موافقت رئیس دانشگاه قرار گرفت.

رایزن فرهنگی ج.ا.ا از رئیس دانشگاه و چهار تن از معاونین وی را برای سفر به شهر مشهد و امضای یادداشت تفاهم همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد دعوت کرد؛ که  مورد استقبال و موافقت رئیس دانشگاه قرارگرفت.

گفتنی است ،دانشگاه قاضی نذرالاسلام، دانشگاهی دولتی است که در سال 2006 و در زمینی به مساحت 200 هکتار در شهر میمنسینگ در 120 کیلومتری داکا، پایتخت بنگلادش تاسیس شده است و در حال حاضر 7000 نفر دانشجو دارد.

رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می شود عبارتند از: زبان و ادبیات بنگالی، زبان و ادبیات انگلیسی، موسیقی، هنرهای زیبا، تئاتر، فیلم و رسانه، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی محیط زیست، اقتصاد، مدیریت، فرهنگ عمومی، مردم شناسی، علوم اجتماعی، مدیریت نیروی انسانی و حقوق.

این دانشگاه تنها دانشگاه بنگلادش است که به نام شاعر ملی و حماسه سرای بنگلادش قاضی نذرالاسلام نامگذاری شده است و در خود دانشگاه موسسه‌ای هم با عنوان موسسه مطالعاتی قاضی نذرالاسلام وجود دارد.

نظر شما