شناسهٔ خبر: 60708 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مکاتبه با موسسات مختلف برای احراز هویت متخلفان علمی

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم از مکاتبه با موسسات مختلف برای شناسایی هویت و محل تحصیل متخلفان علمی خبر داد.

مکاتبه با موسسات مختلف برای احراز هویت متخلفان علمی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین آقابابایی در گفتگویی با اشاره به اینکه هویت برخی افراد که نامشان از موسسات متخلف علمی استخراج شده، مشخص نیست گفت: ما اسامی این افراد را داریم، ولی به این دلیل که دانشگاهشان برای ما مشخص نیست که مثلا؛ در کدام دانشگاه تحصیل کرده و یا در حال تحصیل هستند، برای تکمیل مدارک، در حال مکاتبه با موسسات مختلفی که اطلاعاتی از محل قبولی، تحصیل و یا فارغ التحصیلی این افراد دارند، هستیم تا هویت افراد مورد اشاره، بصورت دقیق احراز شود.

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم افزود: در همین راستا، در حال حاضر مکاتباتی را با موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در دست داریم تا اطلاعاتی اگر دارند، در اختیار ما بگذارند.

وی در ادامه به تربیت ضابطین دانشگاهها برای بررسی دقیق تر این موضوع اشاره کرد و گفت: از دانشگاه های مراکز استانها خواسته ایم که حداقل یک نفر را به عنوان بازرس ویژه یا ضابط قضایی به ما معرفی کنند که در حال حاضر معرفی شده اند و ما متعاقب آن، اسامی افراد را برای صدور کارت شناسایی به دادستانی ارسال کرده ایم.

آقابابایی ادامه داد: همچنین در راستای اقدامات لازم به این منظور، درصدد برپایی کلاسهای آموزشی برای ضابطین بصورت متمرکز در تهران هستیم که انشاء الله با انجام این کار و صدور کارتهای شناسایی از سوی دادستانی استانها، فعالیت ضابطین نیز آغاز خواهد شد.

پیش از این مدیر کل لوایح، تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم به خبرنگار مهر گفته بود که قرار است وزارت علوم، افرادی را به عنوان «بازرسان ویژه» برای بازدید از موسسات آموزشی و پژوهشی که احیاناً در تولید، توزیع و فروش پایان نامه نقش دارند، به کار بگیرد.

نظر شما