شناسهٔ خبر: 60747 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«رسوایی قرن و دیگر نوشته‌های مطبوعاتی» مارکز منتشر شد

​کتاب «رسوایی قرن و دیگر نوشته‌های مطبوعاتی» نوشته گابریل گارسیا مارکز با ترجمه علی شاکر و مقدمه دکتر محمدمهدی فرقانی از سوی نشر خزه منتشر شد.

«رسوایی قرن و دیگر نوشته‌های مطبوعاتی» مارکز  منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  این کتاب شامل ۴۲ نوشته‌ مطبوعاتی گابریل گارسیا مارکز است که بین سال‌های دهه‌ ۵۰ تا ۸۰ میلادی در نشریات مختلف به چاپ رسانده.
 
از دل این یادداشت‌ها و گاهی تک‌نگاری‌ها می‌توان پشت صحنه‌ رمان‌های مشهور او را تماشا کرد. اینکه کدام اتفاق و دغدغه‌ روزمره زمینه‌ساز خلق «صد سال تنهایی»، «پاییز پدرسالار» و... شده است.

یادداشت‌های مطبوعاتی مارکز دست و دل او را برای خلق شاهکارهایش گرم می‌کرده‌اند. با این حال، خود آنها هیچ کم از داستان‌های درخشانش ندارند و به خوبی گواهی می‌دهند که چرا مارکز یکی از غول‌های جاودان ادبیات دنیاست و چرا همای نوبل ادبیات بر شانه‌هایش نشسته است. 

درباره اهمیت کتاب «رسوایی قرن» همین بس که خود مارکز گفته است: «نه دلم می‌خواهد مرا با صدسال تنهایی به یاد بیاورند، نه با جایزه‌ی نوبل. دوست دارم با نوشته‌های مطبوعاتی‌ام از من یاد کنند.»

او در جایی دیگر هم عنوان کرده است: «من اساسا یک روزنامه‌نگارم. سراسر زندگی‌ام هم روزنامه‌نگار بوده‌ام. آثارم، کتاب‌های یک روزنامه‌نگار است. حتی اگر در آنها به‌وضوح این موضوع دیده نشود.»

کتاب «رسوایی قرن» در ۲۸۰ صفحه و با بهای ۴۵هزار تومان از سوی نشر خزه به بازار کتاب راه یافته است.

نظر شما