شناسهٔ خبر: 60773 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

چگونه با بدترین اتفاقات سفر مواجه شویم؟

در قسمت اول مقاله " چگونه با بدترین اتفاقات سفر مواجه شویم؟ " در قاصدک 24، راجع به برخی از مشکلاتی که ممکن است در طول سفر گریبان گیرمان شوند، صحبت کردیم. گفتیم که چطور باید بیماری خود را در سفر کنترل کنیم، در صورت فراموش کردن مدارک سفر باید چه کارهایی انجام دهیم و چه اندازه بار با خود به سفر ببریم که متحمل پرداخت جریمه اضافه بار نشویم. در قسمت دوم این مقاله سعی داریم موارد دیگری از مشکلات به وجود آمده در سفر را بررسی کرده و راه حل های مناسبی برای آنها ارائه کنیم.

سرقت کیف پول و کارت های اعتباری

فرض کنید کیف پول و کارت های اعتباری شما در سفر به سرقت رفته یا آنها را گم کرده اید. بدیهی است که بدون پول نه می توانید هتل مناسبی را رزرو کنید، نه چیزی بخورید و نه حتی جایی بروید. در این شرایط می بایست فوراً شکایتی تنظیم کرده و پلیس را در جریان قرار دهید. کارت های اعتباری خود را مسدود نمایید و در صورت امکان نسبت به تهیه کارت جدید اقدام کنید. اگر در سفر خارجی هستید حتماً با شرکت بیمه مسافرتی خود تماس بگیرید و از آنها تقاضای غرامت کنید. اما اگر قصد دارید تا از این اتفاق جلوگیری کنید به توصیه های زیر عمل کنید:

- سعی کنید تا جای ممکن پول نقد کمی با خود حمل کنید و همان مقدار پول را تقسیم کرده و در جاهای مختلف کیف، لباس یا چمدان خود جاسازی کنید.

- یک کیف پول دوم برای خود درست کنید و بخش قابل توجهی از پول خود و کارت های اعتباریتان را در آن نگهداری کنید. سعی کنید از کیف پول اول یا ساختگی خود بیشتر استفاده کنید تا اگر طعمه سارقان شدید و کیفتان ربوده شد با خسارت چندانی مواجه نگردید.

- شماره کارت های اعتباری خود را در جایی یادداشت کنید تا در صورت لزوم بتوانید در مورد آنها به بانک یا پلیس، اطلاعاتی بدهید.

- اگر پول خود را چنج کرده و ارز محلی خریداری کرده اید حتماً رسیدی از آنها را به همراه داشته باشید تا بتوانید به شرکت بیمه مسافرتی خود ارائه کرده و به اندازه کافی غرامت دریافت کنید.

مشکلات احتمالی با جت لگ و ساعت محلی

اگر یک بلیط هواپیما خارجی تهیه کرده اید و به نقطه ای دور افتاده پرواز می کنید، بدیهی است که مشکلاتی با ساعت محلی داشته و دچار جت لگ شوید. برای جلوگیری از این موضوع می توانید در پرواز، ساعت خود را به وقت محلی تنظیم کرده و تا جای ممکن از نوشیدن الکل، کافئین و چربی خودداری نمایید. اگر قبل از غروب آفتاب به مقصد خود رسیدید، به هیچ عنوان نخوابید و سعی کنید با ورزش کردن یا قدم زدن زیر نور آفتاب به تنظیم ساعت درونی بدن خود کمک نمایید. اگر مسیر پروازی شما از غرب به شرق است منتظر مشکلات بدتری باشید و سعی کنید با آرامش بیشتری آنها را حل و فصل نمایید.

آفتاب سوختگی شدید

اگر به مناطق گرمسیری سفر کرده اید یا بلیط هواپیما یا قطار خود را برای یک سفر در فصل تابستان رزرو کرده اید، بدیهی است که ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید. اگر این آفتاب سوختگی آنچنان شدید یا جدی نباشد شاید بتوانید با یک کمپرس یخ عواقب آن را کنترل نمایید. اما اگر دچار افتاب سوختگی شدید هستید بهتر است حتماً از داروهای ضد التهاب نظیر ایبوپروفن استفاده نمایید و سوختگی پوست خود را هر چه سریع تر با یک پماد کالامین یا آلوئه ورا تسکین دهید.

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در سفر بهتر است از پیاده روی در زیر آفتاب خودداری کرده و ترجیحاً ظهر را در هتل بمانید. همچنین با استفاده از یک کلاه آفتاب گیر بزرگ و تجدید مرتب ضد آفتاب خود می توانید تا حد قابل توجهی از این مشکل جلوگیری کنید.

جا ماندن از وسایل نقلیه

اگر برای سفر خود یک بلیط قطار تهیه کرده اید فراموش نکنید که حتماً می بایست به موقع در ایستگاه مبدا خود حضور داشته باشید. چرا که اگر قطار شما حرکت کرده و شما از وسیله نقلیه سفر خود جا بمانید دیگر راهی برای دریافت خسارت نخواهید داشت و می بایست بلیط دیگری را برای رسیدن به مقصد خود خریداری نمایید. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است به قوانین مربوطه به رزرو بلیط قطار بیشتر توجه نمایید تا در خصوص مدیریت زمان با مشکل مواجه نگردید. به طور مثال اگر تمایل دارید تا از بلیط دو قطار متوالی استفاده نمایید حتماً باید بلیط های خود را به گونه ای رزرو کنید که ساعت حرکت قطار دوم حداقل ۳ ساعت با زمان ورود قطار اول اختلاف داشته باشد. چرا که در غیر این صورت مسئولیت جا ماندن احتمالی شما از قطار دوم و کنسل شدن بلیطتان بر عهده خودتان خواهد بود.

این قوانین در سفر با اتوبوس، کمی متفاوت است و منفعت مسافر بیشتر در آن در نظر گرفته شده است. با این حال بهتر است حداقل نیم ساعت قبل از حرکت اتوبوس در پایانه مبدا حاضر شوید تا از وسیله نقلیه سفر خود جا نمایید. با همه اینها اگر سفر داخلی شما به هر دلیلی لغو شده یا از اتوبوس خود جا مانده اید، می توانید بر اساس قوانین استرداد بلیط اتوبوس تا 24 ساعت پس از حرکت 50 درصد مبلغ بلیط خود را مسترد نمایید. برای این کار می توانید به صورت حضوری به تعاونی مربوطه مراجعه نمایید یا اگر بلیط خود را به صورت اینترنتی از سامانه های فروش بلیط سفر نظیر قاصدک 24 تهیه کرده اید با پشتیبانی این مراکز تماس بگیرید.

اما اگر از پرواز جا مانده اید باید مراحلی را برای تهیه یک بلیط دیگر یا دریافت خسارت طی کنید که می توانید توضیحات تکمیلی آن را در مقاله دیگری از قاصدک 24 با عنوان " اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟ " مطالعه نمایید.

در پایان یادآور می شویم برای تهیه انواع بلیط سفر اعم از بلیط پرواز هواپیما، قطار و اتوبوس و خرید خدمات دیگری نظیربیمه مسافرتی و رزرو هتل به صورت اینترنتی، می توانید به وبسایت قاصدک 24 مراجعه نمایید. این مجموعه کلیه خدمات خود را به صورت آنلاین و شبانه روزی در اختیار کاربران محترم خود قرار می دهد و برای سهولت دسترسی این عزیزان به کلیه خدمات، آنها را در اپلیکیشن جامع خرید بلیط سفر قاصدک 24 گردآوری کرده است. نسخه اندروید این اپلیکیشن هم اکنون از طریق وبسایت کافه بازار برای دانلود به صورت رایگان، در دسترس عموم قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما