شناسهٔ خبر: 60799 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قباد آذرآیین: نظرم درباره انصراف از جایزه جلال عوض شد

قبادآذرآیین گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با مهدی قزلی و شهریار عباسی داشتم، تصمیم بر این شد که نظرم را عوض کنم و از جایزه انصراف ندهم.

قباد آذرآیین: نظرم درباره انصراف از جایزه جلال عوض شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  در حالی که طی روزهای گذشته قباد آذرآیین در گفت‌وگو با ایبنا خبر از انصراف خود از جایزه جلال خبر داده بود (لینک گفت‌وگو)، امروز بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در خبری اعلام کرد که این نویسنده پیشکسوت از جایزه انصراف نداده و این خبر کذب است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد با اعلام این خبر گفت: قباد آذرآیین در تماسی، ضمن تشکر از داوران جایزه برای توجه به کتابش، اعلام کرد که از جایزه جلال انصراف نداده‌ است.

بعد از خبر منتشر شده از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان مجددا با قباد آذرآیین تماس گرفتیم که وی در رابطه با خبر منتشر شده از سوی مهدی قزلی اظهار کرد: خبری که در رسانه‌ها مبنی بر انصراف من منتشر شده بود، خبر درستی است؛ چراکه بعد از اعلام اسامی نامزدها احساس کردم که بهتر است که برگزیده این جایزه از میان جوان‌تر انتخاب شود.

وی ادامه داد: با اعلام اسامی نامزدها متوجه شدم که به جز من سایر نامزدها از نسل جوان هستند و از طرفی من کار خودم را طی سال‌های گذشته انجام داده‌ام و بهتر است که این جایزه را به جوان‌ترها بدهند. بعد از مصاحبه‌ای که انجام دادم، مهدی قزلی، دبیر اجرایی جایزه و شهریار عباسی داور بخش رمان و داستان بلند این دوره با من تماس گرفتند و اعلام کردند که مصاحبه با رسانه‌ها به معنی انصراف من از جایزه نیست و اگر می‌خواهم از جایزه انصراف بدهم باید در نامه‌ای مکتوب این موضوع را اعلام کنم. از این رو من قصد داشتم که نامه‌ای بنویسم و انصراف دهم که با توجه به صحبت‌هایی که با مهدی قزلی و شهریار عباسی داشتم، تصمیم بر این شد که نظرم را عوض کنم و از جایزه انصراف ندهم. 

نظر شما