شناسهٔ خبر: 60841 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شب سیاحان فرانسوی در ایران برگزار می شود

شب سیاحان فرانسوی در ایران فردا ششم آذرماه در تالار موزه کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

شب سیاحان فرانسوی در ایران برگزار می شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با همکاری کتابخانه ملی ایران (موزه کتاب و میراث مستند ایران)، بخش فرهنگی سفارت فرانسه، انجمن دوستی ایران و فرانسه و مجله بخارا، شب سیاحان فرانسوی در ایران در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه ششم آذر در تالار موزه کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

همچنین نمایشگاهی از چاپهای سنگی و قدیمی و کمیاب سفرنامه های سیاحان مشهور فرانسوی و اسناد این سفرها که در گنجینه کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود در ویترین های متعدد در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

در شب سیاحان فرانسوی در ایران، فیلیپ تیبو سفیر فرانسه، حامد فولادوند، فاطمه عشقی، گلنار گلناریان و علی دهباشی درباره سفرنامه های سیاحان فرانسوی در قرنهای هفده تا نوزده همچون شاردن (که دو مرتبه ترجمه  و در شش مجلد منتشر شده است) و فوریه، پزشک مخصوص ناصرالدین شاه، پیر لوتی، فلاندر و ....‌سخنرانی خواهند کرد.

 سفرنامه های سیاحان فرانسوی که همگی به فارسی ترجمه شده حاوی نکات خواندنی و ارزشمندی است که از منابع مهم پژوهشگران واستادان و دانشجویان تاریخ و فرهنگ ایران در قرون معاصر است.

این نشست در کتابخانه ملی ایران واقع در اتوبان شهید حقانی(غرب به شرق)،  بلوار کتابخانه ملی ایران، مرکز همایشها، طبقه منفی یک، تالار موزه کتاب و میراث مستند ایران برپا می شود.

نظر شما