شناسهٔ خبر: 61102 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۳۴ دانشجوی متخلف از ادامه تحصیل در رشته پزشکی آزاد منع شدند

براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۱۳۴ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد که بدون داشتن شرایط قانونی به رشته پزشکی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل در رشته پزشکی منع شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  حدود یک ماه گذشته بود که تغییر رشته ۱۳۴ دانشجو در دانشگاه آزاد خبرساز شد. این تغییر رشته در این زمینه انتقال و تغییر رشته فرزندان هیئت علمی به استناد یک مصوبه داخلی و درون دانشگاهی صورت گرفته بود که براساس آن این افراد بدون درنظر گرفتن و کسب حد نصاب علمی لازم و تنها به وسیله امتیاز «فرزندان هیئت علمی» از رشته دامپزشکی به پزشکی منتقل شده بودند.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس نه تنها جایگاه قانونی این مصوبه زیر سوال قرار دارد بلکه از طرف دیگر حد نصاب‌ها در تغییر رشته رعایت نشده است. میرحمایت میرزاده در گفتگویی که پیش از این با خبرنگار مهر داشت، گفت: در جلسه کمیسیون آموزش مجلس با دانشگاه آزاد، این دانشگاه موظف شد افرادی (۱۳۴ نفر) که واجد شرایط نبودند اما هم اکنون در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند به شرایط قبلی بازگردند و همچنین با افرادی که عامل تخلف بودند، برخورد و به مجلس گزارش شوند.

بر همین اساس قرار شد پیگیری‌ها در رابطه با این مساله به شورای سنجش و پذیرش دانشجو واگذار شود.

بر همین اساس در جلسه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که این ۱۳۴ نفر اعم از فرزند هیأت علمی و … که بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و... تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل در رشته پزشکی منع شوند.

خبرنگار مهر، این موضوع را از دانشگاه آزاد پیگیری کرده است اما آنطور که دانشگاه می‌گوید نماینده‌ای از دانشگاه آزاد در جلسه شورای سنجش و پذیرش و هنگام تصویب این مصوبه حضور نداشته است.

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد در این رابطه به مهر گفت: فعلاً این مصوبه به دانشگاه آزاد ابلاغ نشده است؛ چنانچه هر مرجع قانونی رسمی این موضوع را به ما اعلام کند، دانشگاه آزاد تابع قانون است. حالا اینکه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مرجع رسیدگی به این موضوع است، باید بررسی شود و باید مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: ۳ سال قبل رئیس وقت دانشگاه، برداشتی از قانون داشته و براساس مصوبه کمیسیون خاص وزارت بهداشت، ۱۳۴ نفری که دانشجوی دامپرشکی بودند، دانشجوی پزشکی شدند و در حال حاضر سه سال است که این افراد در این رشته تحصیل می‌کنند.

نظر شما