شناسهٔ خبر: 61112 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمار جذب هیئت علمی زن در دانشگاهها/ تقاضای جذب زنان ۱۵ درصد کمتر

رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم گفت: تعداد متقاضیان خانم برای عضویت هیئت علمی در سامانه جذب معمولا ۱۵ درصد کمتر از آقایان است و به همین نسبت شانس تایید نهایی آنها کاهش می یابد.

آمار جذب هیئت علمی زن در دانشگاهها/ تقاضای جذب زنان ۱۵ درصد کمتر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا رضوان طلب در گفتگویی درباره جذب فارغ التحصیلان زن به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه ها گفت: تعداد اعضای هیئت علمی خانم تا قبل از سال ۸۸ در دانشگاه های کشور ۲۲۰۰ نفر بوده است که تا سال ۹۲ به ۵۷۰۰ نفر رسیده است و تا بهمن سال ۹۷ به ۱۲۰۰۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حدود ۹۰۰ نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه ها جذب شده است که از این تعداد حدود ۳۰۳ نفر مربوط به جذب اعضای هیئت علمی بانوان است.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: بدیهی است تمام تلاش دست اندرکاران آن است که این نسبت به نحو چشمگیری افزایش یابد. لکن باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تعداد متقاضیان خانم برای عضویت هیئت علمی در سامانه جذب معمولا ۱۵ درصد کمتر از آقایان است و به همین نسبت شانس تایید نهایی آنها کاهش دارد.

وی یادورشد: این آمار جذب شده به غیر از آمار جذب در دانشگاه آزاد است، این دانشگاه به طور مستقل اقدام می کند و آمار آنها در وزارت علوم نیست.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز گذشته سؤال یکی از نمایندگان مردم تهران از وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره علت تبعیض در جذب فارغ التحصیلان زن به عنوان هیئت علمی بود این نماینده وضعیت ارتقای زنان در وزارت علوم را اسف بار عنوان کرد و وزیر علوم در این خصوص از مجلس کارت زرد گرفت.

نظر شما