شناسهٔ خبر: 61126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یاپرومته؟» نقد می‌شود

نشست معرفی و نقد کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یاپرومته؟» نوشته غلامحسین مقدم‌حیدری و علیرضا منجمی برگزار می‌شود.

کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یاپرومته؟» نقد می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست معرفی و نقد کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یاپرومته؟» نوشته غلامحسین مقدم‌حیدری و علیرضا منجمی روز چهارشنبه یازدهم دی‌ماه در کتابخانه‌ مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود.

در این نشست که از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود، غلامحسین مقدم‌حیدری، علیرضا منجمی، محمدرضا آیت‌الهی و حمیدرضا نمازی درباره کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یاپرومته؟»سخنرانی می‌کنند.
 


کتاب «تکنولوژی نوشته فرانکشتاین یاپرومته؟» که از سوی انتشارات پگاه روزنگار نو منتشر شده است؛ شامل مجموعه مقالاتی است که از جنبه‌های مختلف به بررسی فلسفه تکنولوژی می‌پردازند تا به این پرسش پاسخ بدهد که تکنولوژی ماهیتی از جنس پرومته دارد یا همچون فرانکنشتاین بلای جان بشر خواهد شد؟ هرچند قصد کتاب بازگویی یا مرور مکاتب فلسفۀ تکنولوژی معاصر نیست، بلکه تأمل فلسفی در باب تکنولوژی‌های پیرامونمان در پرتو این مکاتب است. در این مجموعه آنچه از تکنولوژی مراد شده است فراتر از تلقی مرسوم از تکنولوژی به‌مثابه مصنوع تکنیکی –همچون موبایل، کامپیوتر، ماشین– است. کاربست تکنولوژی در حوزۀ پزشکی، تجارت، تبلیغات و رسانه و حتی علوم نظری همچون ریاضیات، تهدیدها و فرصت‌هایی را به وجود آورده است که تأمل فلسفی در باب تکنولوژی را می‌طلبد.

نظر شما