شناسهٔ خبر: 61182 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه تاملات لئونارد کوهن منتشر می‌شود

کتاب مجموعه تاملات لئونارد کوهن با عنوان «پوچی همراه من است» با ترجمه مشترک فرزام کریمی و سوریا جمالی ازسوی انتشارات سیب سرخ منتشر می‌شود.

مجموعه تاملات لئونارد کوهن منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرزام کریمی درباره این کتاب گفت: مجموعه تاملات «پوچی همراه من است» نوشته «لئونارد کوهن» خواننده، شاعر و ترانه‌سرای کانادایی است که با ترجمه مشترک من و سوریا جمالی به زودی در ۱۱۵ صفحه منتشر می‌شود. در این کتاب که در دو فصل تنظیم شده، مجموعه‌ای از عکس‌های کوهن هم منتشر خواهد شد.

وی افزود: لئونارد کوهن در کتاب «پوچی همراه من است» به صحبت‌هایی با خدای خویش می‌پردازد و نظریاتش درباره عشق، شهرت، موسیقی، رقص و ناملایمات زندگانی را با خدای خویش مطرح می‌سازد. کوهن نثر بسیار منحصر به فردی دارد و زبان او پیچیده است.

به گفته این مترجم، کوهن پیشگویی بود که مرگش را چند روز قبل از رفتنش پیش‌بینی کرد، وقتی پیامبرگونه خود را با کوله‌بار بسته آماده رفتن دانست و به آرامی جهان را بدرود گفت. مرگ او در هیاهوی کمپین انتخاباتی کلینتون- ترامپ گم شد، اما یاد او تا ابد در اذهان مردم باقی خواهد ماند، چه بسا که یاد هیچ سیاستمداری در اذهان مردم باقی نخواهد ماند.

کریمی افزود: لئونارد کوهن شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای یهودی‌تبار کانادایی بود و شهرتش بیشتر به خاطر موسیقی بود. کوهن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، سیاست، انزوا، روابط میان فردی است. او سال‌هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرد.

به گفته کریمی، او تا ۳۳ سالگی به صحنه موسیقی نیامده بود و اولین اجراهایش را در این سنین شروع کرد و به سرعت به عنوان یکی از ستاره‌های راک اندرول خود را به جامعه موسیقی کانادا و آمریکا شناساند. نخستین آلبوم‌های او در سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۱ به بازار آمد و به نوعی از جمله قوی‌ترین آثار او به شمار می‌رفتند. موسیقی ملایم و فضای یاس‌آلود و عاشقانه از ویژگی‌های آثار کوهن به شمار می‌رود.از جمله معروفترین کارهای او ترانه هاله لویاست که به نوعی شهرتی جهانی برای او به ارمغان آورد.

کریمی ادامه داد: از کوهن ۱۴ آلبوم موسیقایی به یادگار مانده است. در دهم مارس ۲۰۰۸ او به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد و در سال ۲۰۱۱ به دلیل مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر جهان تأثیر گذاشت جایزه شاهدخت آستوریاس را که یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیاست را دریافت کرد.

کتاب مجموعه تاملات لئونارد کوهن با عنوان «پوچی همراه من است» با ترجمه مشترک فرزام کریمی و سوریا جمالی ازسوی انتشارات سیب سرخ منتشر می‌شود.

نظر شما