شناسهٔ خبر: 61199 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بلخاری از «فصوص الحکم» ابن‌عربی می‌گوید

هفتمین دوره آموزشی فصوص الحکم ابن‌عربی در ساختمان شماره دو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

بلخاری از «فصوص الحکم» ابن‌عربی می‌گوید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  هفتمین دوره آموزشی فصوص الحکم ابن‌عربی، در قالب برنامه علمی «مدرسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی» با تدریس حسن بلخاری از ۱۰ دی‌ماه جاری آغاز می‌شود.
 
این دوره آموزشی سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد. طی این دوره فص اسحاقی و یوسفی از کتاب «فصوص الحکم»، مهمترین اثر «محی الدین بن عربی» عارف پرآوازه جهان اسلام، شرح خواهد شد.
 
محی‌الدین بن عربی (۵۶۰ - ۶۳۸ق‌/۱۱۶۵-۱۲۴۰م‌)، معروف‌ به‌ شیخ‌ اکبر، از جمله عرفا و دانشمندان بزرگ‌ جهان‌ اسلام‌ است. دو کتاب «فصوص الحکم» و « فتوحات مکیه» او بسیار شهرت دارد و در نزد اهل عرفان و حکمت، او را پدر عرفان نظری خوانده‌اند.
 
این عارف بزرگ جهان اسلام، از دوران کودکی و اوان نوجوانی در معرض نفحات الهی و عنایات ربانی واقع و از ذوق و وجد و کشف و حال برخوردار شد. ورود او به طریق تصوف به‌طور رسمی در ۲۱ سالگی در سال ۵۸۰ در شهر اشبیلیه رخ داد. او در زمانی کوتاه به مقامات قدسی نائل آمد و احوال و افکار خود را در آثارش به یادگار گذاشت.
 
علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۳۸۰۴۱۶ – ۰۲۱ تماس بگیرند. ساختمان شماره دو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان انقلاب اسلامی، بعد از خیابان ابوریحان، ساختمان فروردین، طبقه ۴ واحد ۱۱ واقع شده است.

نظر شما