شناسهٔ خبر: 61231 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با لیلی‌ گلستان بررسی شد؛ چرا در جشنواره تجسمی فجر شرکت نکنیم؟!

حضور گالری‌ها در جشنواره تجسمی فجر با عنوان «چارسوی هنر» از سال گذشته کلید خورد و امسال نیز قرار است تکرار شود؛ حال لیلی گلستان می‌گوید، این اتفاق بسیار خوبی بود که باعث شد مدیران گالری‌های مرکز و استان‌ها همدیگر را بشناسند؛ این موضوع باعث شد که تعامل میان گالری‌داران بیشتر شود. از نظر فروش نیز وضعیت گالری‌های شهرستان‌ها بسیار خوب بودند. بنابراین چه دلیلی دارد که امسال در این جشنواره شرکت نکنیم؟

لیلی گلستان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ برخی از گالری‌داران در روزهای اخیر  اعلام کرده‌اند که به‌ دلایلی همچون اعتراض به برخی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر هنرهای تجسمی یا در واکنش حوادث اخیر در این دوره از جشنواره تجسمی فجر حضور نخواهند داشت. 

در همین راستا لی‌لی گلستان ـ مدیر گالری گلستان و از حامیان راه‌اندازی انجمن صنفی گالری‌داران ـ در گفت‌وگویی با ایسنا در این زمینه اظهار کرد: برخی از گالری‌ها سال گذشته در جشنواره تجسمی فجر شرکت نکردند و گفتند چون نام آن «فجر» است یا به دلایل دیگری شبیه این ترجیح دادند که در این رویداد هنری حضور نداشته باشند. امسال نیز عده‌ای گفته‌اند که در این جشنواره شرکت نمی‌کنند و علت آن را اتفاقات آبان‌ماه عنوان کرده‌اند. در هر صورت هر کسی می‌تواند بنا بر مشی اخلاقی و معیارهای کاری خود تصمیم بگیرد که در جشنواره تجسمی فجر شرکت کند یا خیر.  

او درباره برخی شنیده‌ها مبنی بر اینکه انجمن صنفی گالری‌داران نیز در دوازدهمین دوره از جشنواره تسجمی فجر شرکت نمی‌کند، گفت: خوشبختانه من در انجمن صنفی گالری‌داران نیستم و فکر می‌کنم  انجمن به این خاطر شرکت نمی‌کند که از همان ابتدا بدعت کارش را در مخالفت با ارشاد گذاشت. من نمی‌توانم بگویم که این کار خوب یا بد است. به هر حال این اعضای این انجمن انسان‌های فهمیده‌ و بافرهنگی هستند و تصمیم‌ گرفته‌اند که رفتارشان چنین باشد. اما من دلیلی نمی‌بینم که مثل آنها رفتار کنم.

گلستان همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود استقبال از راه‌اندازی انجمن صنفی گالری‌داران، در این انجمن حضور ندارد، توضیح داد: من جزو کسانی بودم که این انجمن را راه‌اندازی کردم، اما از همان ابتدا متوجه شدم که عقایدمان همسو نیست و به همین خاطر هم تصمیم گرفتم که دیگر در آن حضور نداشته باشم. 

این مدیر گالری درباره حضور گالری‌ها در جشنواره تجسمی فجر نیز خاطرنشان کرد: به شخصه با هر فرد و نهادی که در جهت ارتقای هنر گام بردارد، همکاری می‌کنم و خودم را کنار نمی‌کشم. اصولا غیبت کردن را دوست ندارم و می‌خواهم در صحنه حضور داشته و مثمر ثمر باشم. اگر سال‌های پیش هم در این جشنواره حضور نداشتم به این خاطر بود که در دولت محمود احمدی‌نژاد بود! اما الان کسانی ‌آمده‌اند که واقعا تلاش می‌کنند هنر تجسمی را در کشور ارتقاء بدهند و رفتار درستی هم دارند. 

او افزود: به طور کلی همه را با یک چوب نمی‌رانم و اگر کسی خوب است با او همکاری می‌کنم و اگر بد است با او کار نمی‌کنم. بنابراین اگر این آقایان بروند و کسانی بیایند که رفتار و اعمال آنها را نپسندم طبیعتا همکاری‌ام را با آنها قطع خواهم کرد. 

نظر شما