شناسهٔ خبر: 61239 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

هویت بصری شناسنامه برند شماست

سوال مهمی که برای هر صاحب کسب‌وکاری پیش می‌آید این است که: چگونه برندمان را در ذهن مخاطب حک کنیم و خود را از رقبا متمایز کنیم؟ ساده است. با طراحی هویت بصری مناسب - هویت بصری یعنی سبک و چهره برند- به عبارتی، طراحی، رنگ‌بندی و شمایل کلی کسب‌وکارتان تصویری را در ذهن مخاطب نقش می‌بندد که همان هویت بصری برند شماست. تیم استودیو طراحی گرافیک هورفر عقیده دارد که هویت بصری برند مانند تکنیک‌های جذبی که برای یافتن دوست یا موفقیت در مصاحبه کاری به کار می‌گیریم عمل می‌کند.

فرض کنید قرار است برای اولین بار با یک شخص مهم قرار ملاقات داشته باشید. شما می‌خواهید با این شخص آشنا شوید، او را تحت تاثیر خود قرار دهید و با او دوستی یا همکاری ماندگاری داشته باشید. در اولین قدم چه می‌کنید؟ درست است، اولین قدم داشتن ظاهری آراسته و فراموش نشدنی است. طوری‌که چهره، استایل و حالات شما همیشه در ذهن او باقی بمانند. در قدم‌های بعدی خود را به او معرفی می‌کنید و از خودتان و ویژگی‌هایتان برایش می‌گویید. وظیفه هویت بصری برند هم دقیقا نمایش جذابیت و خاص بودن محصول یا خدمات شما به مخاطبان و مشتریان در اولین قدم است.

فراموش نکنید که هویت بصری تنها به نشان تجاری یا لوگو محدود نمی‌شود. رنگ‌بندی لوگو، محصولات، کارت ویزیت، و حتی لباس فرم کارکنان نیز بخش مهمی از هویت بصری برند شما به شمار می‌روند. شاید اسم Tiffany & Co.، یکی از معروف‌ترین برندهای جواهر دنیا را شنیده باشید. از آنجایی که نمی‌توان رنگ طلا و جواهرات را طوری تغییر داد که برند خاصی را در ذهن مشتری ثبت کند، شرکت تیفانی اقدام خلاقانه‌ای کرد. آن‌ها رنگ آبی فیروزه‌ای خاصی را برای بسته‌بندی محصولات خود انتخاب کردند. این رنگ رفته رفته به نماد تیفانی تبدیل شد. تا جایی که امروزه همه آن را به رنگ «آبی تیفانی» می‌شناسند.

برند ما به هویت بصری نیاز دارد

شاید بپرسید حال که با نقش و اهمیت هویت بصری آشنا شده‌ایم، چطور آن را برای برند خود طراحی کنیم؟

 در مرحله اول باید به سراغ یک تیم حرفه‌ای و متخصص بروید و سفارش طراحی هویت بصری برندتان را به آن‌ها بسپارید. تیمی که با ویژگی‌های رنگ‌ها و اشکال هندسی آشنا باشد و با مهارت دست به طراحی بزند. تیمی که به مطالعه و تجربه‌اش تکیه کند و آن را در خدمت طرح‌های خلاقانه به کار بگیرد. پیشنهاد ما این است که به سراغ طراحان آنلاین بروید تا هم رزومه و نمونه کاری‌شان را ببینید و هم تا مقادیر قابل توجهی در هزینه‌ها، مخارج، و البته زمانی که دارید صرفه‌جویی کنید. دنیای تجارت امروز، دنیای ارتباطات و بهره‌گیری از منابع اینترنتی است. شرکت‌های طراحی آنلاین به خوبی با این دنیا آشنا هستند و می‌دانند چه هویت بصری برای شما طراحی کنند تا در این دنیای شلوغ، برند شما را چشمگیر و برجسته نشان دهند.

بیاییدکمی تخصصی‌تر وارد موضوع شویم. طراحان استودیو طراحی گرافیک آنلاین هورفر سه ویژگی اصلی هویت بصری را اینگونه معرفی می‌کند:

وکیل مدافع برند: هویت بصری معرف ماموریت و هدف شما در بازار است. به همه می‌گوید چه محصولات یا خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کنید و برای چه پا به عرصه تجارت گذاشته‌اید. مثل وقتی‌که رنگ زرد را بین ماشین‌ها می‌بینیم و می‌دانیم که یک تاکسی دارد به سمت ما می‌آید. با هویت بصری مناسب هم نوع کسب و کار شما به روشنی بیان می‌شود.

رنگ رخساره خبر می‌دهد از سِر برند: فونت، رنگ، و فرم کلی هویت بصری باید در خدمت معرفی برند باشند. برای مثال، اگر شما در زمینه خدمات کشاورزی کار می‌کنید اولین انتخاب رنگ سبز است. یا برای محصولات کودکان از فرم‌های منحنی‌دار و دایره‌ای با رنگ‌های جذاب استفاده می‌شود. هر طرح قصه‌ای دارد. پس طراح حرفه‌ای هویتی را می‌سازد که قصه برندتان را بدون هیچ کلمه‌ای و فقط از طریق بازی با رنگ‌ها و نقش‌ها بیان کند.

اثرگذاری ماندگار: همیشه با دیدن یک سیب گاز زده نقره‌ای به یاد اپل و محصولات خلاقانه‌اش می‌افتیم. این رنگ و طرح در ظاهر ساده، اما در باطن پیچیده و منحصربفرداند. همین خصوصیت باعث حک شدن همیشگی این برند در اذهان شده است. درنتیجه، علاوه‌بر موارد بالا، مفهموم‌سازی هم در هویت بصری برند نقش ویژه‌ای دارد. به بیان دیگر، وقتی یک ایده یا تفکر خاص پشت طراحی هویت بصری برند شما باشد، سریع‌تر سر زبان می‌افتید و برندتان چشمگیر، تاثیرگذار، و فراموش نشدنی خواهد بود.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد هویت بصری با شماره های 02128424855 – 09027173190 تماس بگیرید.

نظر شما