شناسهٔ خبر: 61281 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرمشق تازه روح ملی

تجربه تاریخی ایرانیان نشان داده که در صورت حمله به خاک میهن و ادامه تهدیدهای خطرخیز در مقابل ایران، ایرانیان با تکیه بر ارزش‌های فرهنگ‌ملی ایران‌زمین، سینه خود را در مقابل دشمنانش سپر می‌کنند و خون خویش را فدای تمامیت‌ارضی ایران و ناموس و شرف خود می‌کنند.چون در باور روح‌ملی ایرانیان، این ارزش‌های فرهنگ ملی ایران، ققنوس‌وار سر از خاکستر آتش دشمنان بر می‌آورد و متولد می‌شود.

فرهنگ امروز/ احسان تاجیک:

 حضور گسترده اقشار مختلف مردم ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر قهرمان ملی ایران سردار قاسم سلیمانی نشان از روح ملی است که ایرانیان در احوالات تاریخی خویش سرمشق تازه‌ای به آن می‌دهند.
از روز شهادت سردار سلیمانی و نوع کنش و واکنش‌های مختلف مردم و جریانات سیاسی، مذهبی و فرهنگی به این مسأله نشان می‌دهد روح ملی ایرانیان حول وحدت‌ملی، دفاع از امنیت‌ملی و نگاه به آینده در جهت ایران سرافراز رو به پیشرفت نگاه دفاع از کیان‌ملی ایران را تقویت می‌کند.
 استقبال گسترده اقشار مختلف مردم و قومیت‌ها، جریانات سیاسی و جناح‌های مختلف کشور در احترام به پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش نشان می‌دهد مردم به خادمین خود فارغ از مسائل و اختلاف‌های سیاسی و جناحی ارزش و احترام خاص قائل می‌شوند. این مسأله در تمیزگذاری نگاه به مقوله تامین امنیت‌ملی و دفاع از تمامیت‌ارضی، شرف و ناموس مردم ایران در باور و کارهای سترگ سردار سلیمانی روشن و مستمر بوده است. باورها و رفتارهای سردار سلیمانی در طول سال‌های مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی مذهبی نشان می‌دهد سردار سلیمانی در استمرار دفاع از ایران و منافع‌ملی قدم برداشته است که در غایت خود، روح ملی ایرانی به این ارزش‌ها و باورها همواره عامل به اجراست. بر اساس همین باور، ترامپ تروریست، رییس‌جمهور دولت جنگ‌طلب و تروریست‌پرور ایالات‌متحده آمریکا، در پیامی توئیت کرده و با تهدید به انهدام میراث فرهنگی ایران، به هویت‌ملی ایرانیان توهین و حمله کرده است.
به‌نظر می‌رسد ترامپ عامدانه و بر اساس یک برنامه مشخص و هدفمند حمله به اماکن تاریخی را مطرح می‌کند. فاز جنگ روانی ترامپ در طرح حمله به اماکن تاریخی، قطعه‌پازلی است که در ترور سردار سلیمانی توسط ترامپ دنبال می‌شود. هدف ترامپ استحاله باورهای ملی و مذهبی است که با هدف مشخص به نمادهای فرهنگ ایران و اسلام حمله می‌کند و تاکنون، در طول تاریخ رابطه ایران و آمریکا و حتی خصومت آمریکا با دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه امری بی‌نظیر و بی‌بدیل بوده است.
حمله ترامپ در فاز ترور سردار سلیمانی به ایران، حمله به موجودیت ایران‌زمین تاریخی است که همه جناح‌های سیاسی ایران و بویژه مردم ایران را نشانه گرفته است.
ترامپ به‌تنهایی هیچ شناختی از هویت ‌ملی ایران ندارد؛ بلکه گویا تیم جنگ‌روانی ترامپ به سیم‌آخر زده‌اند و تلاش دارند با حمله به باورهای ملی و مذهبی ایرانیان طرح جدیدی از دشمنی خود را به معرض نمایش بگذارند.
متحدین ترامپ در خاورمیانه در قالب مسائل قومیتی و تجزیه‌طلبی مانند پان‌عربیسم، پان‌ترکیسم، پان‌اسلامیسم سلفی، شبه‌چپگرایان جهان‌وطنی و... با قدرت تمام به هویت‌ملی ایران و بویژه ایران بزرگ فرهنگی حمله می‌کنند؛ بلکه روح ملی ایرانیان را تضعیف و استحاله کنند. هر چند تجربه تاریخی نشان داده در طول هزاران سال، زمانی که ایران‌زمین مورد تجاوز توسط چنگیزخان مغول، همتا و هم‌پیاله ترامپ، و ابوبکر بغدادی قرار گرفت و تلاش کردند ایران و فرهنگ آن را غارت و انهدام کنند؛ این هویت و اندیشه ایرانشهری بود که مثل همیشه بیگانگان را تحت‌تاثیر خود قرار داد و با جاری شدن خون سرخ خویش بر چهره پرفتوح قد و قامت سرو فرهنگ ایران‌زمین، راهی آغاز شده که ایرانیان در قالب روح ملی، متحد و یکدست در مقابل حملات بیگانگان و دشمنان وحشی به‌شدت می‌ایستند و حول محور وحدت‌ملی و دفاع از شرف و ناموس، تمامیت‌ارضی و استقلال ایران زمین جانانه دفاع مقدس می‌کنند. ترامپ با تهدید حمله به ۵۲سایت ایران که به گفته خودش ارزش و اهمیت بالا برای ایران و فرهنگ ایرانی هستند؛ نمی‌داند با دم شیر شجاع و با غیرت ایرانی بازی می‌کند. شیری که دهانش در حال غرش و چنگالش به روی ترامپ و متحدینش باز است و دست دیگرش شمشیر به روی دشمنان این آب و خاک می‌کشد.
فرهنگ ملی ایرانیان صرف‌نظر از اختلافات ایدئولوژیک و سیاسی، مذهبی و قومی در سرزمین مقدسی به نام ایران‌زمین در طول هزاران سال آن‌چنان ریشه دوانده که در همه فرازونشیب‌های این سرزمین اهورایی اسطوره‌خیز قهرمانانی چون سپهبد شهید حاج قاسم‌سلیمانی را پرورش می‌دهد و بازتولید می‌کند.
تجربه تاریخی ایرانیان نشان داده که در صورت حمله به خاک میهن و ادامه تهدیدهای خطرخیز در مقابل ایران، ایرانیان با تکیه بر ارزش‌های فرهنگ‌ملی ایران‌زمین، سینه خود را در مقابل دشمنانش سپر می‌کنند و خون خویش را فدای تمامیت‌ارضی ایران و ناموس و شرف خود می‌کنند.چون در باور روح‌ملی ایرانیان، این ارزش‌های فرهنگ ملی ایران، ققنوس‌وار سر از خاکستر آتش دشمنان بر می‌آورد و متولد می‌شود.

نظر شما