شناسهٔ خبر: 61283 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اقدامات وزارت علوم در راستای مقابله با جعل مدارک دانشگاهی

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اقدامات این اداره کل در راستای مقابله با جعل مدارک دانشگاهی صادره از دانشگاه‌های داخل کشور را تشریح کرد.

اقدامات وزارت علوم در راستای مقابله با جعل مدارک دانشگاهی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید عبدالحمید انگجی در گفتگویی درباره اقدامات اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم در پیشگیری از جعل مدارک دانشگاهی گفت: در راستای مقابله با جعل مدارک دانشگاهی صادره از دانشگاه‌های داخل کشور و استعلام‌های مربوطه، فرایند الکترونیکی شدن دانشنامه‌ها در قالب «سامانه سجاد» از فروردین ۹۸ عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در این رویه با اسکن QR Code مندرج در دانشنامه، توسط نرم‌افزارهای Reader QR Code و یا درج کد صحت ۲۰ رقمی در آدرس پرتال سازمان http://Portal.saorg.ir  ـ قسمت خدمات ـ استعلام کد صحت) مشخصات دانش‌آموخته در سامانه یادشده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی قابل رویت است و استعلام صحت دانشنامه و گواهینامه موقت و نیز اخذ تأییدیه تحصیلی به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان یادآور شد: درج کد صحت در ارزشنامه‌های تحصیلی خارجی نیز در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر است.

 عدم ارزشیابی مدارک صادره از دانشگاه هایی به غیر از لیست وزارت علوم

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان درباره ارزیابی مدارک صادره از دانشگاه هایی که در لیست وزارت علوم قرار ندارند نیز گفت: مدارک صادره از دانشگاه‌هایی که در فهرست مورد تأیید اداره کل دانش‌آموختگان قرار ندارد قابل ارزشیابی نیست.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص انتخابات مجلس و اینکه آیا وزارت کشور درباره اعتبار مدارک نیمه‌حضوری، مجازی ثبت‌نام کنندگان انتخابات از وزارت علوم استعلام می کند گفت: ضروری است در این خصوص  از وزارت کشور سوال فرمایید.

نظر شما