شناسهٔ خبر: 61448 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شش میلیون نسخه خطی در این کتابخانه دانشگاهی

کتابخانه دانشگاه دوبلین ایرلند با ۶ میلیون نسخه کتاب بزرگترین کتابخانه‌ای این کشور محسوب می‌شود.

شش میلیون نسخه خطی در این کتابخانه دانشگاهی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  کتابخانه دانشگاه دوبلین ایرلند (www.ucd.ie)  با ۶ میلیون نسخه کتاب بزرگترین کتابخانه‌ای این کشور محسوب می‌شود.
 
این کتابخانه دارای اتاق‌های متعددی است که یکی از مهم‌ترین آنها اتاقی به نام اتاق طولانی یا لانگ روم است که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است و در حال حاضر هزاران کتاب نایاب در آن نگهداری می‌شود.
 
این اتاق با چوب‌های تیره و خوش‌نقش به شکل بشکه‌ای تا سقف امتداد یافته و با سنگ مرمر تزیین‌ شده است.
 
کتابخانه کالج ترینیتی ۱۸۰ کارمند دارد و تنها کتابخانه‌ای است که کتاب‌های منتشر شده در ایرلند را به صورت رایگان در خود جای می‌دهد. حتی کتاب‌های بریتانیا را نیز بدین صورت پذیرفته و نگهداری می‌کند.
 
اینجا محل دائمی نگهداری کتاب کلز است. این کتاب ۴ انجیل از عهد جدید است که به لاتین روی پوست گوساله حک ‌شده است. اعضای کتابخانه دانشگاه دوبلین به‌طور همزمان می‌توانند به محتویات کتابخانه بیمارستان تالا و مدرسه اکیمنیکس در میلتون دسترسی داشته باشند.
 
با ۶ میلیون کتاب، نسخه خطی، روزنامه ، مجله و ... آرشیو ۴۰۰ ساله با محتوای دانشگاهی نیز در خود جای داده است. همچنین مجسمه‌سازان بزرگی مانند پیتر شی میکرز پیکره مشاهیر جهان (ارسطو، افلاطون، فرانسیس بیکن، هومر، شکسپیر، نیوتن و ...) را در کتابخانه ساخته و نصب کرده‌اند.

نظر شما