شناسهٔ خبر: 61476 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​«تاریخ تفکر سیاسی در دوره قاجاریه» بازنویسی می‌شود

کتاب «تاریخ تفکر سیاسی در دوره قاجاریه» نوشته داریوش رحمانیان که از سوی انتشارات پیام نور منتشر شده بازنویسی می‌شود.

​«تاریخ تفکر سیاسی در دوره قاجاریه» بازنویسی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ داریوش رحمانیان گفت: بازنویسی و تکمیل کتاب «تاریخ تفکر سیاسی در دوره قاجاریه» که پیش‌تر نوشته‌ام را در دست کار دارم تا آن را دوباره‌نویسی کنم و مطالب تکمیل‌تری را در این زمینه ارائه دهم.

این استاد تاریخ ادامه داد: این کتاب پیش‌تر به عنوان درسنامه و از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته تاریخ بود و اطلاعات آن را با شتاب نوشته‌ام و اکنون می‌خواهم بازنویسی کنم و مطالب بیشتری را به آن بیفزایم.



وی عنوان کرد: این کتاب گزارش کوتاه اندیشه سیاسی دوره قاجاریه، از آغاز تا جنبش مشروطه در ایران است و تلاش شده تا به کوتاهی و فشردگی هرچه بیشتر تحولات و نمودهای اصلی روندها و جریان‌های عمده قدیم و جدید اندیشه و ادب سیاسی آن روزگار را گزارش و واکاوی کند.

لازم به ذکر است، در ویرایش نخست این کتاب به شرح تداوم و تحول دو جریان کهن و سنتی سیاست‌نامه‌نویسی و فقه سیاسی، چگونگی ورود مفاهیم و آموزه‌ها و اندیشه‌های سیاسی جدید به دایره فکر و فرهنگ و ادب ایرانی، افزایش کوتاه آثار و اندیشه‌های پاره‌ای از نواندیشان و نوگرایان و چالش سنت و تحدید در جریان جنبش مشروطه و بازتاب‌های آن در آثار و نوشته‌های موافقان و مخالفان مشروطیت پرداخته شده که هر یک در این کتاب فصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما