شناسهٔ خبر: 61483 - سرویس سیاست‌گذاری علم‌وفرهنگ
نسخه قابل چاپ

فرهنگ امروز از واکنش حلقه نزدیکان بروجردی به برکناری قریب‌الوقوعش گزارش می‌دهد؛

توسل به تطمیع برای عدم تودیع

بروجردی فارغ از برکناری یا عدم برکناری اشرف بروجردی، که البته به خاطر پنهان‌کاری باید مورد بازخواست قرار گیرد، لزوم پاسخگویی خسروی و پاسدار شیرازی در قبال لطماتی است که به حیثیت و هویت فرهنگی کتابخانه ملی زده‌اند. اشرف بروجردی به تنهایی می‌توانست با وجود همه کاستی‌هایی که در عرصه فرهنگی و علمی داشت، با انتخاب معاونین کارآمد، دوران ماندگاری را در کتابخانه سپری کند. اما اشتباهات فاحش بروجردی در استفاده از مهره‌های مسئله‌دار و کم‌تجربه باعث شد تا نه تنها زمزمه برکناری او مطرح شود، بلکه اعتماد اهالی کتاب نیز از کتابخانه سلب شود.

فرهنگ امروز/ امین محمدی‌زاد:

گزارش پیشین فرهنگ امروز با عنوان «پس لرزه‌های یک غلط بزرگ» واکنش‌های زیادی را در میان اهالی فرهنگ برانگیخت. دلسوزان حوزه کتاب را سرزنده و امیدوار کرد، اما حلقه نزدیکان اشرف بروجردی را بر آن داشت تا دست به دامان علی ربیعی و حسام‌الدین آشنا شوند و مانع از برکناری رئیس خود شوند. با این همه پس از انتشار آن گزارش، تحولات جدیدی رخ داد و اطلاعات ذی قیمتی به دست ما رسید که منطبق با آن می‌توان گفت چند اقدام غیرقانونی در یک ماه اخیر برای ماندگاری بروجردی انجام شده است که فرهنگ امروز برای روشن شدن اذهان عمومی و ورود سازمان‌های بازرسی و نظارتی آنها را منتشر می‌کند.

حکم روحانی برای «دکتر» بروجردی

در گزارش قبلی به این نکته اشاره شد که اشرف بروجردی با اینکه برخاسته از خاندانی محترم است، اما هیچ‌گاه شخصیتی فرهنگی نبوده و نیست و حتی برای نشان دادن جلوه‌ای علمی از خودش، اطلاق عنوان کذب «دکتر» را در میان حواریونش رونق داده است. عنوانی که هیچ سندی تا کنون برای آن آورده نشده است. متاسفانه بدتر از همه اینکه نضج دروغین لقب «دکتر» تا جایی پیش رفته که نهاد ریاست جمهوری را نیز فریب داده است. حکم رئیس‌جمهوری روحانی که اسفندماه ۱۳۹۵ صادر شده است، خطاب به «سرکار خانم «دکتر» اشرف بروجردی» نوشته شده است. در حالی که سندی مبنی بر دفاع بروجردی از تز دکتری و یا حتی دانشجو بودن او در مقطع دکتری منتشر نشده است. اگر یکی از نزدیکان او سندی منتشر کند که نشان‌دهنده این نکته باشد که بروجردی در اسفند۹۵ ، همان‌طور که به رئیس‌جمهور روحانی گفته‌اند، دارای مدرک دکتری بوده مزید امتنان است.

برکناری مدیران باسابقه

اشرف بروجردی نزدیک به یک سال با مدیران کتابخانه ملی کار کرد و تا آن زمان اوضاع به صورت عادی در حال رتق و فتق بود. اما مشکل از جایی شروع شد که بروجردی در سال ۱۳۹۶ دو معاون باسابقه کتابخانه را برکنار کرد. او در اولین تحرک مدیریتی خود دو انتصاب مسئله‌دار را انجام داد. بروجردی در اولین انتصاب، یکی از دوستان فرزندش به نام «مظفر پاسدار شیرازی» را که به محض ورود به کتابخانه و بدون داشتن حتی یک روز سابقه مدیریتی و حتی کارشناسی به سمت «مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی» منصوب کرده بود، در اقدامی عجیب به سمت پراهمیت «معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی» منصوب کرد. پس از آن نیز فریبرز خسروی را به سمت «معاون پژوهش و فناوری اطلاعات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران» منصوب کرد و چند ماه بعد خسروی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت اسناد این سازمان (آرشیو ملی) نیز منصوب کرد.

اقدام عجیب خسروی

خسروی که مالک مدرسه غیرانتفاعی نوید صالحین است که اراضی قابل توجهی را در منطقه شیخ بهایی به خود اختصاص داده است، در اولین اقدام خود، پروژه تاریخ شفاهی عصر پهلوی دوم را که در زمان ریاست صالحی امیری به توصیه مقامات عالی کشور از دستور کار سازمان خارج شده بود، دوباره در دستور کار قرار می‌دهد. او با القاء این مسئله که از دستور کار خارج کردن پروژه مذکور به خاطر دروغی بوده که صالحی امیری درباره توصیه مقامات عالی کشور گفته است، اشرف بروجردی را راضی به انتشار سه جلد دیگر از مجموعه تاریخ شفاهی می‌کند. شنیده‌های فرهنگ امروز از آن حکایت دارد که تصمیم به انتشار در تیراژ عجیب ۶۰۰۰ عددی نیز به این خاطر بوده که اگر احیانا کتاب با مشکل روبرو شود، در تیراژی گسترده پخش شده باشد. نکته جالب اینکه صاحب پروژه تاریخ شفاهی فردی به اسم حسین دهباشی است که شاگرد مدرسه خسروی بوده است! او که قراردادی با واجا و صداوسیما بابت این پروژه داشته، با پشتیابی خسروی، قراردادی نیز با کتابخانه ملی منعقد می‌کند. انتشار مجدد مجموعه کتاب‌های همین پروژه باعث می‌شود کلید برکناری بروجردی زده شود. نکته جالب اینکه پس از مطرح شدن انتقادات و بلند شدن سر و صدای اعتراض و نامه معروفی که به «غلط بزرگ» مشهور شد، خسروی خود را از مسئولیت مبرا دانست و متاسفانه بروجردی نیز برای آسیب ندیدن او از این خطا، او را از  معاون پژوهش و فناوری اطلاعات به معاونت کتابخانه برد تا مسئله فراموش شود.

اقدامات مسئله‌دار پاسدار شیرازی

پاسدارشیرازی که جوانی گمنام و دوست حسین حمدیه فرزند اشرف بروجردی که در آلمان ساکن است، از زمان انتصاب به سمت معاونت، برای بیشتر کارها با پسران بروجردی مشورت می‌کند. او علاوه بر اینکه با حسین رفاقت دارد، با محسن حمدیه نیز در ارتباط است در کانون تمام اتفاقات ناگوار کتابخانه ملی، از آبگرفتگی اسناد گرفته تا حواشی پیش آمده در مراسم هشتادمین سالگرد کتابخانه ملی قرار دارد. نقل است در جریان امحا شبانه برخی از اسناد دادگستری و نهضت جنگل و ریاست جمهوری که به واسطه خرابی پمپ آب و عدم کارآمدی آلارم مربوطه در جریان آبگرفتگی طبقات زیرزمینی ساختمان آرشیو ملی از دست رفت، پاسدار شیرازی شخصا حضور داشته است. در این میان چند ویدئو توسط کارمندان که در محل حضور داشتند تهیه شده بوده که به دلیل تطمیع رسانه‌ها، هیچ رسانه‌ای حاضر به انتشار آن نمی‌شود. پس از یک ماه که یکی از رسانه‌ها آمادگی خود را برای انتشار ویدئو و گفتن حقایق آن شب اعلام آمادگی می‌کند، هیچ یک از آن کارمندان حاضر به ارائه ویدئو  نمی‌شوند! اما ماجرا از چه قرار بود؟ پاسدار شیرازی پس از رسوایی آبگرفتگی، مبلغ ده میلیارد ریال به عنوان پاداش برای ۳۰۰ نفر که در آرشیو ملی ایران شاغل هستند در نظر می‌گیرد و این مبالغ از ۸۰ میلیون ریال تا ۱۰ میلیون ریال بین همه کارشناسان و کارمندان به عنوان حسن انجام امور پخش می‌شود!

اما این تنها دسته‌گلی نیست که پاسدارشیرازی به آب داده است.  در جریان برگزاری مراسم هشتادمین سالگرد کتابخانه ملی که با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد، مبلغی ابتدایی که برای ناهار روز مراسم درنظرگرفته شده بود، ۳۵۰میلیون ریال بود که مقرر بود توسط شرکتی که در این چند سال طرف قرار کتابخانه بوده است فراهم شود. اما با اصرار پاسدار شیرازی ناهار آن روز از شرکت دیگری تهیه می‌شود و مبلغ یک میلیارد ریال نیز پرداخت می‌شود. ظاهرا رستورانی که برای اولین بار طرف قرارداد کتابخانه شده بوده، متعلق به شخصی به نام بابایی است که در سال‌های اخیر در چندین پروژه شریک حسین حمدیه فرزند اشرف بروجردی بوده است. پس از افشای این موضوع، سروصداهایی در داخل سازمان نیز بلند می‌شود و با توجه به حساسیتی که نهادهای نظارتی روی مسئله آبگرفتگی و تبعات آن پیدا کرده‌اند، اشرف بروجردی درصدد رایزنی برای فراهم آوردن مقدمات انتقال پاسدار شیرازی به وزارت بهداشت است.

پاسخگویی خسروی و پاسدار

نکته‌ای که در اینجا مهم است، فارغ از برکناری یا عدم برکناری اشرف بروجردی، که البته به خاطر پنهان‌کاری باید مورد بازخواست قرار گیرد، لزوم پاسخگویی خسروی و پاسدار شیرازی در قبال لطماتی است که به حیثیت و هویت فرهنگی کتابخانه ملی زده‌اند. اشرف بروجردی به تنهایی می‌توانست با وجود همه کاستی‌هایی که در عرصه فرهنگی و علمی داشت، با انتخاب معاونین کارآمد، دوران ماندگاری را در کتابخانه سپری کند. اما اشتباهات فاحش بروجردی در استفاده از مهره‌های مسئله‌دار و کم‌تجربه باعث شد تا نه تنها زمزمه برکناری او مطرح شود، بلکه اعتماد اهالی کتاب نیز از کتابخانه سلب شود. در پایان ضروری به نظر می‌رسد پیش از هر گونه تحولی در برکناری بروجردی و معرفی شخص دیگری، تکلیف دو معاون او مشخص شود. فرهنگ امروز سازمان‌های نظارتی را فرامی‌خواند تا به علملکرد این دو مهره در کتابخانه ملی ورود کنند تا دیگر افرادی پیدا نشوند برای جلوگیری از تودیع یک مدیر ناکارآمد، اقدام به تطمیع افراد کنند.

نظرات مخاطبان 11 86

  • ۱۳۹۸-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۸دانش آموخته تاریخ 1173 1181

    در اینکه مدیریت خانم بروجردی کارآمدی لازم را ندارد و عزل هر چه سریعتر ایشان به نفع مجموعه کتابخانه ملی است شکی نیست، در اینکه بخش عمده این ناکارآمدی به معاونین او بازمی گردد هم شکی نیست، اما نقد این افراد نباید به واسطه چاپ کتاب ممنوع الچاپ باشد. انتشار مجموعه تاریخ شفاهی علی رغم همه انتقاداتی که به آن به جهت تاریخی وارد است اتفاق میمونی است. بهتر است منتقد بخش های دیگر مدیر و معاونین کنونی کتابخانه ملی باشیم نه منتقد انتشار کتاب، هرچند خود منتقد آن کتاب هم باشیم.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۰۹ ۱۲:۲۳یک معلم 859 869

    دبیرستان دانش با چند هزار متر مساحت در قیطریه و چند مدرسه دیگر در منطقه 3 تهران هم از دیگر موسساتی است که آقای خسروی در آنها سهامدار اصلی است.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۰۹ ۱۳:۲۵باباپور 564 535

    آقای محمدی زاد  ایکاش دو روز پیش میامدید کتابخانه ملی و می دیدید که به بهانه حمابت از میراث فرهنگی، چقدر ریخت و پاش شد. فقط نزدیک به هزار غذا در انواع و اقسام و ... برای ناهار به مهمانان دادند. در حالی که پرسنل سازمان در شرایط سختی قرار دارند و خیلی از کارهای ضروری به دبیل نبود بودجه انجام نمی شود.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۰۹ ۱۶:۳۳ 1412 1435

    خیلی دروغ می نویسی آقا . کمی هم از خدا بترس
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۰۹ ۲۲:۵۰محمد حسین 2036 2064

    به نظر من اقای خسروی سازمان را به اسارت گرفته چرا باید ایشان که اولین روز کاریشان حدود 50 سال پیش بوده همیشه در سازمان پست داشته باشند و راهبری سازمان دست ایشان باشد. ایا در این مملکت ادم دیگه ای نیست؟؟
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۰۹ ۲۳:۳۴بینام 3414 3425

    ضمن تشکر از نویسنده مطلب، برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند از اصلی ترین بازیگر و یا بهتر است بگوئیم نابازیگر این ماجرا یعنی مدیر کل حوزه ریاست خانم به اصطلاح دکتر گرایلی اسمی برده نشده است. دست ایشان و پاسدار شیرازی در تصمیم گیری ها در یک کاسه بوده و خانم بروجردی بیشتر تصمیمات غیر کارشناسانه را از تراوشات فکری این دو استفاده کرده است. اساسی ترین نکته ذکر شده در این مطلب استفاده از افراد نا کار آمد و غیر متخصص در پست های مدیریتی بالاست که حتی در مدیریت های شهرستان ها هم مشاهده می شود. افرادی که تا پیش از این حتی یک ساعت سابقه اداری نداشته و ساده ترین قوانین اداری را نمی دانند. ببینید مدیریت قزوین، گیلان و قم را. تا متولیان نهادهای فرهنگی اینان هستند فاتحه فرهنگ را باید خواند. 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۰۰:۴۷ 469 419

    بسیار عجیب است که با این همه اخبار و اتفاقات عجیب و غریب هیچ دستگاه نظارتی به این مسئله وارد نمی شود.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۰۹:۵۴اوتول چی 1982 2011

    از دیگر ناکارامدی های اشرف بروجردی مدیر کل حوزه ریاست اش است "هانیه گراییلی"که وی روزی سابقه ی مدیریت نداشته و گویا قبلا در دفتر خانم سلحشور و کمیسیون ها نامه رسان بوده که پس از خوش خدمتی ها در ستاد انتخاباتی حسن روحانی و در ستاد زنان با اشرف بروجردی به کتابخانه ملی رفته و تصمیم سازی های اشتباهی را برای وی رقم زده است که آخرین آنها جلسه با مجمع زنان اصلاح طلب در اندیشگاه کتابخانه ملی بوده که از دختر هاشمی رفسنجانی دعوت و او نیز حمله های تندی علیه افراد اصلاح طلب نفوذی در دولت اعتدال داشته است!
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۱۱:۱۵اوتول چی 1060 1103

    از دیگر ناکارامدی های اشرف بروجردی مدیر کل حوزه ریاست اش است "هانیه گراییلی"که وی روزی سابقه ی مدیریت نداشته و گویا قبلا در دفتر خانم سلحشور و کمیسیون ها نامه رسان بوده که پس از خوش خدمتی ها در ستاد انتخاباتی حسن روحانی و در ستاد زنان با اشرف بروجردی به کتابخانه ملی رفته و تصمیم سازی های اشتباهی را برای وی رقم زده است که آخرین آنها جلسه با مجمع زنان اصلاح طلب در اندیشگاه کتابخانه ملی بوده که از دختر هاشمی رفسنجانی دعوت و او نیز حمله های تندی علیه افراد اصلاح طلب نفوذی در دولت اعتدال داشته است!
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۱۲:۰۱ 895 913

    البته به طور حتم این موارد گوشه‌ای از دست گل‌های تیم مدیریت فعلی است و بسیاری از موارد هنوز پنهان است، از جمله به ارتباط کوروش کمالی مدیر فارس با پاسدار شیرازی. ایشان ساختمان و فضای کتابخانه ملی فارس را به معنای واقعی به محلی برای کاسبی و تبلیغ خود تبدبل کرده‌اند و به شکلی بسیار تند و زننده با کارمندان خود برخورد می‌کند، همچنین علاقه عجیبی هم به پرورش سوگلی از جنس مونث در اطراف خود دارند، بریز و بپاشهای کمالی برای حفظ موقعیت خود در کل سازمان معروف و‌مشهود است
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۱۲:۱۹همکار 681 658

    احسنت عالی بود..مشاورین که در سازمان هستند واصلا حضور ندارد ماهی ۵میلیون میگیرد..وتعداشان هم کم نیست کاش ازاونها هم می نوشتید...ازحقوق ومزایای کارکنان میگیرند وبه جاهای دیگر هزینه وباج میدهند..وکسی جرات حرف زدن ندارد..عزل بروجردی ومعاونین ایشان بزرگترین خدمت به فرهنگ وهنر کشور است.وتعلل خیانت دیگر روحانی است
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۱۲:۳۲پزمان 3 114

    لطفا اجازه ی انتشار مامانت هارو زیر خبر بدید قطعا صحت خبر بالا خواهد رفت
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۱۷:۴۰تنهای دردمند 1435 1453

    دراین که خانم اشرف بروجردی مدیر بی کفایتی هستند تردیدی نیست. اما به نظر ضربه بی کفایتی ایشان بیش از آنکه از جانب دو معاون مذکور بر پیکر کتابخانه ملی فرود آمده باشد، از ناحیه معاون پژوهشی جدید، خانم دکترسمیه توحیدلو، این تخریب بسیار بیشتربوده است. خانم بروجردی کسی را معاون پژوهشی کرده اند که کمترین اطلاع و تجربه ای در عالم پژوهش ندارد. هیچ از اهل علم کمترین آشنایی با این خانم ندارند. این خانم نیز کوچکترین شناختی از اهل علم ندارند. بی کفایتی و بیسوادی خانم توحیدلو بی نیاز از شرح وبیان است. اما فاجعه بار تر آنکه این خانم توحیدلو یک عضو هیئت علمی بسیار ناتوان و بی تجربه به نام خانم دکتر پاپی را مدیرکل آموزش و پژوهش کرده اند. کسی که به مراتب از خود خانم  توحیدلو ناتوان تر و بی تجربه تراست.. خانم دکتراشرف بروجردی در استان ها نیز افراد بسیار ناتوانی را به مصدر امور گماشته اند. ازجمله در مدیریت قزوین و گیلان و قم. در مدیریت قزوین، یک دخترخانم جوانی مدیر شده اند که حتی توانایی نوشتن یک نامه اداری بدون غلط نگارشی را ندارد. تصور کنید در استان قزوین که مهد فرهنگ و تاریخ و هنر وتمدن است چنین کسی، مدیر کتابخانه ملی و مرکز اسناد آن است... 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۲۰:۰۶محمدی 221 184

    شرم باد بر چنین مدیری که درشرايط تحریم چنین ریخت وپاش دارد وچنين آسیبی به فرهنگ کشورمان وارد کرده است  مدیری که بازنشسته های عزیز کتابخانه را از آن سازمان نمی داند آلحمد الله شناخت . دانش و تجربه لازم را نیز ندارد
    
    
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۲۳:۲۴همکار 414 426

    به نظر من باید آقای حسن روحانی را به قوه قضائیه معرفی کرد تامحاکمه شود که چرا فردی را که نمی تواند خودش را جمع کند وهیچ برنامه ای برای اهداف سازمان ندارد و سازمان را به یک پاتوق سیاسی تبدیل کرده وبا آوردن مدیرانی نالایق و بی مصرف و بی تعهد مثل مدیر گیلان و...... انگیزه کاروفعالیت روز مره را ازهمکاران گرفته و پول بیت المال را حیف ومیل می کند
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۱ ۰۰:۰۲ 176 170

    البته سرکار خانم دکتر بروجردی،کارهای شایسته ای هم انجام دادند که قابل تقدیر است،ایشان با عوض کردن بعضی از معاونین و مدیران که کتابخانه را ارث پدرشان میدانستند و در تمام سطوح کتابخانه نفوذ کرده بودند زد و بند و ایجاد رانت مینمودند حالا که می بینند دستشان کوتاه شده،ایجاد هیاهو میکنند تا بلکه با رفتن سرکار خانم دکتر بروجردی به پست های قبلی خود باز کردند و به کارهای زشت و دزدی های خود ادامه دهند.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۱ ۱۱:۴۴بنده خدا 0 12

    جناب بینام
    سخن شما درست است ولی در مورد مدیر استان قم اشتباه می کنید. ایشان علاوه بر سابقه حضور در جبهه  سالها در جاهای مختلف مدیریت کرده اند
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۱ ۱۱:۵۰ 103 134

    نمی دانم چاپ کتاب و یا داشتن سهام در یک موسسه فرهنگی چه ایرادی دارد که به ان پرداخته اید  
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۱ ۱۳:۲۸ 1259 1345

    این چرت و پرت هایی که نوشتید معلومه کسی که خصومت شخصی با خانم دکتر بروجردی داره و خلع پست شده و دستش از زد و بند و دزدی کوتاه شده به سمع شما رسانیده،نامردید اگر انتشار ندید.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۱ ۱۴:۰۹ 415 406

    تاسفی دیگر
    به تازگی به بهانه راه اندازی موزه فکر در حال تخلیه بخشی از طبقه مثبت یک کتابخانه و انتقال کارمندان بخش پژوهش و آموزش به ساختمان اسناد است. این طرح با پیشنهاد سمیه توحید لو بوده و بروجردی هدف از آن را اهدا اتاق های سازمان به اساتید بازنشسته اعلام کرده است.
    
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۱ ۲۰:۵۴کارمند 95 107

    متاسفانه دیریست که کتابخانه ملی تنها اسم یک نهاد فرهنگی را یدک میکشد. با ورود خانم بروجردی و هم تیمان بی صلاحیت ایشان و از همه بدتر گسترش قدرت آقای خسروی روزهای تلختر از گذشته را شاهد بودیم. قرارداد هایی عقد شد که نه تنها برای سازمان منفعتی نداشت بلکه خسارات سنگینی را در این اوضاع مالی به سازمان تحمیل کرد. حق مشاوره هایی در طول این سالها به افرادی چون خسروی و دیگران پرداخت شد با وجود آنکه آنها کارمند سازمان و به اصطلاح حقوق بگیر بودند.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۱ ۲۱:۴۴رضا 107 157

    ماجرا به نظرم مشکوک میاد چرا همه کامنت ها مربوط به مخالفین است؟ یعنی کسی موافق نبوده یا نظر اونها تایید نشده؟
    آقای نویسنده میدونم که این نظر رو هم تایید نمیکنید فقط خواستم بگم که مخاطبین مقالات فرهنگی انسانهای فرهیخته ای هستند و متوجه این موضوع میشن 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۰۹:۱۸ 1894 1903

    یک خانمی هم آوره حوزه ریاست که بیشتر دنبال جنجال و درگیری است و نیروهای کارآمد را از آنجا فراری داده است. 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۶ 181 196

    یک ٱقایی هم در حوزه ریاست ٱورده بودند به اسم حسین گنجی که بدون حساب  و کتاب و با چند ماه سابقه پیمانی اش کردند و نیروهای قدیمی و حرفه ای روابط عمومی را هم کنار زد
    امیوارم به این تخلفات رسیدگی شود
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۱ 0 6

    چرا نظرات را منتشر نمی کنید؟؟
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۱۰:۵۲ 103 86

    طبق قانون استفاده غیرمجاز از عناوین علمی تصویب شده در اسفند 1388 در مجلس اگر فردی بدون داشتن مدرک معتبر از عناوین علمی مانند دکتر و مهندس استفاده کند به سه ماه تا یک سال حبس و جزای نقدی محکوم می شود. آیا نهادهای نظارتی و بازرسی ریاست جمهوری از کنار این قضیه به سادگی عبور خواهند کرد؟ 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۱۲:۰۵از سازمان 143 135

    از فرهنگ امروز و نویسنده محترم برای پیگیری این موضوع و مطرح کردن جزییات بیشتر خیانت مسئولین فرهنگی به فرهنگ و تاریخ کشور بسیار متشکرم.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۱۲:۴۲واقعی 2587 2605

    خانم بروجردی از بدو ورود به سازمان گام هایش را به اشتباه گذاشت. تنها رپیس سازمانی بود که از ابتدا دنبال منافع شخصی و دار و دسته خودش بود.
    ۱- آوردن اقوام و دوستنش به صورت سیل وار.
    2-  و جایگزین کردن وابستگان خود به جای افراد خبره متخصص و تحصیلکرده سازمان.
    ۳-پرداخت حقوق افرادی چون آقای پاسدار و افراد بیشمار دیگر با کارت هدیه که معلوم نمی شود دریافتی این حضرات چقدر است؟
    ۴- بی توجهی و سرپوش گذاشتن بر گزارشات رسمی و تخصصی کار کنان سازمان در خصوص امور خلاف عظیم در سازمان که به ایشان و حراست اراپه شده است.
    ۵- خارج کردن افراد دارای تحصیلات عالی و متخصص به اتاقی به دلیل آن که با دزدی ها و خلاف های سازمان همسو نیستند.
    ۶- خانم بروجردی از خروج اسناد از سازمان مطلع بود اما جلوگیری نکرد.
    ۷- به کارگیری افرادی از دوستان و آشنایان شان که در دوایر دولتی و وابسته به دولت مشغول به کار هستند با توصل به عناوین مختلف چون مشاور و ....
    ۸- اتلاف بودجه سازمان
    ۹- هزینه های گزاف برای مراسم هایی که ارتباطی به شرح وظایف سازمان نداشته است.
    ۱۰- با مدیریت ناکارامد ایشان قصور فاحش در انجام کارکرد و شرح وظایف سازمانی بوجود آمده است.
    ۱۱- همه حرکات ایشان در سازمان نمایشی است و فقط اتفاق هایی در سازمان می افتد که ایشان در رسانه و مجامع بزرگ نمایی شوند.
    ۱۲- رزومه افرادی که با ایشان آمده اند باید بررسی شود که حضور این افراد در ‍پستهایی که قرار دارند مطابقت ندارد
    ۱۳- ایشان در این ۲ سال باید گزارش دهند که با بودجه سازمان چه کردند؟
    ۱۴- ....
    قصه بی شمار است اما نظارت می خواهد کارکنان سازمان در فشار مالی قرار دارند و ‍پستهایی که حق کارمندان با سابقه و متخصص سازمان است به افراد بی اطلاع از چزخه تخصصی سازمان صپرده شده است.
    پستها بر اساس اصول حرفه ای به کارمندا واگذار نمی شود.
    وقتی ایشان و دار و دسته اش از سازمان رفت تازه گند بی درایتی و مدیریت مادری وی بیرون می اید. ایشان بسیار از نظر مالی زرنگ هستند می داند چه کند که برایش منفعت داشته باشد
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۱۳:۴۷حسینی 134 97

    حسین حمدیه دیگه کیه؟
    اسم همسر بروجردی، معتمدی بوده. فرزندانش هم تا آنجا که می دانم دکتر بشیر معتمدی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی یعنی همانجا که اشرف بروجردی عضو هیات علمی بوده) و دکتر امیر معتمدی (معاون سابق آموزش و پژوهش جوانان هلال احمر که سال 94 فوت کرد.)
    پسر دیگری هم اگر داشته باشه باید فامیلی اش معتمدی باشه قاعدتا!!
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۱۸:۴۷مهدلو 266 225

    والااز سوتی های اینا هرچی بگیم بازم کمه فردی رو گذاشتن مدیر کل حقوقی واسناد خیلی محرمانه مملکت در اختیارش الان رفته اونور اب  همین پاسدار چه رابطه استخدامی با سازمان داره فردا بزاره بره یقه کیو باید گرفت یا خانم گریز لی اینا اصلااصلاح طلب نیستن کاسبن همه منابع سازمانو داغون کردن از سند کتاب منابع انسانی سازمانو که ترکوندن فقط به خانم های مطلقه ومجرد که حجاب ندارن پست مبدن دخل این سازمانو اوردن بداد ما برسید نهاد های نظارتی کجایید قسمت جالبش اینه که همشون هم در حراست پرونده دارن 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ ۱۸:۵۸عدالت 601 564

    نهاد های نظارتی این مملکت کجان سازمان عریض وظویل بازرسی،دیوان محاسبات و.... بدادما برسید حق حقو ق مارو خوردن آقای خاتمی که اینا رو اوردی تو این سازمان بداد مابرسین بخدا اینا اصلاح طلب نیستن 
    فقط دنبال انتصاب خانم های ارایش کرده وجذید هستن علی الخصوص اگر مجرد باشن هرچی صالحی امیری واشعری برا این سازمان کارکردن صلاحی واین خانم نابود کرد 
    البته از بین رفتن کلی از دیتاهای سازمان رو هم به لیست تخلفات ایشون اضافه کنید 
    
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۰۰:۲۶پرهام 527 553

    این مسائل و سوئ مدیریتها چیز جدیدی نیست و ممکنه در هر سازمانی اتفاق بیفته. مساله مهم و نگران کننده، دستور عامدانه یک مقام دولتی در امحای اسناد یک کشور است. تنها به دلیل نگرانی از دست دادن پست و مقام.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۱:۵۲کارمند 1444 1467

    مدیرکل تدارکات  قبلا رئیس گلکوئیست اداره بود پرونده تخلفاتی دارد.ومشکل اخلاقی چطور ایشان را منصوب کردند..چرا باید همه مدیران استانی وستادی خانم انتخاب شوند..چرا باید به نیروهای داخلی ارزش وبهاء ندهند همه اش ازبیرون نیرو تزریق کنید این مدیر کل اداری آقای قطبی کجا بود مثل این یعنی در مجموعه همکاران نداریم.خیانت به سازمان اسناد در مدیریت خانم بروجردی یکی دومورد نیست.این خسروی که پدرش در مکه ازبین رفته حالا شده فرزند شهید. ماهی ۶۰میلیون درآمد دارد وتمام آتیش ها زیر سر ازشان است..اضافه کاری وهمه چیز ش به موقع است. خبری ازحال همکاران ندارد .خلاصه هم در داخل سازمان هم کشور وهم خارج ازکشور عملکرد این رئیس ومعاونین زیر سئوال است واعتمادها سلب شدا وانگیزه ها ازبین رفته.نشاءالله دولت روحانی فکری کند..وگرنه اوضاع خراب تر میشود
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۰۱تهرانی 842 823

    تشکر از.عزیزی که واقعیت را نوشته...خداکند این مطالب  به گوش رئیس جمهور ومسئولین نظارتی وامنیتی برسد.سریع فکری کنند.که در اسناد وکتابخانه ملی چقدر جنایت  وخیانت میشود
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۱۵استانداری قزوین 960 969

    واقعا این مدیر فعلی قزوین گودرزی  آبروی اسنادملی را برد. معیارهای انتصاب ایشان چی بود...حتما مسئولین تهران گول ظاهر ازشاک را خوردند.بعدش ایشان اهل قزوین نیست.لور است..بعدش چرا خانم منصوب کردید..قحط الرجال بود..ایشان به درد همه چیز میخورد جزء مدیریت.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۱۳لباف 83 81

    به نظر من مقصر اصلی این اوضاع آشفته، پرسنل سازمان هستند که در طول این سه سال هیچ انتقادی نکرده و خاموش بوده اند.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۸:۱۶پرهام 1035 1039

    این مسائل و سوئ مدیریتها چیز جدیدی نیست و ممکنه در هر سازمانی اتفاق بیفته. مساله مهم و نگران کننده، دستور عامدانه یک مقام دولتی در امحای اسناد یک کشور است. تنها به دلیل نگرانی از دست دادن پست و مقام.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۶ ۰۰:۴۰کیارنگ 221 209

    نمیفهمم واقعا برای یک سازمان کاملا فرهنگی و یک کتابخانه، نمی توان یک چهره فرهنگی پیدا کرد؟ همه چیز باید سیاسی باشد؟
    واقعا رییس جمهور و مثلا هیات امتای این موسسه، چه توجیهی برای انتصاب این خانم داشته اند؟
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۷ ۰۰:۳۶کیارنگ 48 5

    نمیفهمم واقعا برای یک سازمان کاملا فرهنگی و یک کتابخانه، نمی توان یک چهره فرهنگی پیدا کرد؟ همه چیز باید سیاسی باشد؟
    واقعا رییس جمهور و مثلا هیات امتای این موسسه، چه توجیهی برای انتصاب این خانم داشته اند؟
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۷ ۰۶:۵۴اسماعیل 4 6

    با احترام به نظرات دیگران از حق وانصاف دور نشیم بعضی کارهای خانم بروجردی مثل کنار گذاشتن کارکنان قدیمی واوردن مشتی ادم بی تجربه اشتباه بود وباید به این امور نهاد های نظارتی رسیدگی کنن یا از بین رفتن اسناد که نهادهای نظارتی ظاهرا خوابن 
    اما بعضی امور مثل کنار زدن معاون داغون ای تی ویا برداشتن مدیر کل سابق تدارکات وکنار زدن عقبه یک قوم خاص در کتابخانه ملی خوب بود 
    اما اگر اشتباه وخلاف هم کردن اون نهاد نظارتی باید رسیدگی کنه 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۷ ۰۸:۱۵ناشناس 6 1

    ومن الان نظراتون رو خوندم واقعا خيلي بيكاريد واقعا فكر ميكنيد كسي براي عدالت و حق مظلوم ارزش قائله كه اينارو نوشتيد؟ الان اولين حركت آقايون مديرا اقدام بر عليه روزنامه يا فرد منصفي كه اين حقايقو نوشته يا چاپ كرده (كسي ميفهمه اينا حقيقته كه توي اون سازمان كار كرده)  آقايون بالاتر هم براي حق و عدالت ارزشي قائل نيستن فقط امام زمان بايد ظهور كنه 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۸ ۱۴:۰۸کارمند آی تی 22 10

    این کامنتها و مثبت و متفی زیرش هم خیلی جالبه. کاملا معلومه که یک سری از اعوان و انصارشون را اجیر کردند که هرچی علیه تیم مدیریتی هست، منفی بزنند و بالعکس.
    نکته بعدی که حتما باید نهادای نظارتی رسیده گی کنند  حجم عظیم اطلاعاتی است که به دلیل ضعف مدیرت آقای خسروی در زمان ایشون  از سیستم پاک شد و هیج کس هم رسبدگی نکرد.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۸ ۲۳:۰۶کارمند 73 90

    دیدگاه فمینیستی داشتن سبب شده مشتی زن بیسواد بیان سرکار تنها خاصیتشان هم زن بودن انهاست سواد هم داشتن مدرک ودکتری داشتن نیست تو این سازمان تجربه حرف اول واخر رو باید بزنه چیزی که خانم بروجردی وخانم هایی که اوردن ندارن 
    دید گاه قبیله ای هم سبب شده مشتی ادم رو معلوم نیست کجا بودن تا حالا اینجا اوردن کردن مدیر 
    وگرنه در حالت عادی زن یا مردی که حایز شرایط باشه که مشکلی نداره
    ضمنا اقای خسروی میگه یک مشت جوون اوردیم  سرکار خوب اینا روببر مدرسه خودت چرا اوردی از حق وحقوق ما بهشون میدی 
    فک وفامیلات اوردی از سفره ما دارن میچرن ما راضی نیستیم بخدا حلا ل نیست بعدشم شما که به دولت قبلی ایراد میگرفتی الان خودتون بیش از هشتاد نفر ادم اوردی طبقه سوم دیگه نیروی قدیمی نمونده همه جدیدن
    
    
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۹ ۲۰:۰۹میرزا حقیقی 1104 1079

    از دیدن این همه انتقادات درخصوص عملکرد خانم بروجردی و معاونان او بسیار تعجب کردم. بنده خودم در هفته سه روز در سازمان حضور دارم و آدم گیج وکودنی هم نیستم. همچنین به واسطه ارباب قدرت هم به کتابخانه ملی راه نیافته ام. اهل جناح بندی هم نیستم. صرفا تفکر و شیوه زندگانی فرهنگی داشته ام. بدون تردید هرمدیری ضعف هایی دارد و نقاط قوتی.. کیست که از ضعف وخطا مصون باید. اما به قول شاعر بی هنر نظر به عیب کند /ما تماشاکنان بستانیم. در همین دوسال گذشته در کتابخانه ملی نشست های یکشنبه های ملی، پنج شب، پنج کتاب ‌‌‌‌؛ نشست های تالار ایران شناسی و ده ها نشست و بزرگداشت دیگر در اندیشگاه و تالارهای کتابخانه ملی برگزار شده است. در موزه این همه مراسم مفید برگزارشده است. به برگزاری موزه وتاریخ محلی استان ها این همه توجه شده است. و ده ها برنامه و عملکرد دیگر که بسیار برای تعالی فرهنگ مفید بوده است. در این کشور برگردید و ببینید درکدام اداره ای کارمندان از مدیران خود ابراز رضایت می کنند. در همین کتابخانه ملی خود من بارها شاهد بوده ام که چه افراد بی ادب و تهی مغزی و وقیحی هرکار دلشان می خواهد می کنند. اما خانم بروجردی و مدیرکل حوزه ریاست، خانم گرایلی، بانهایت بزرگواری و گذشت این رفتارهای ناشایست را نادیده گرفته اند. به نظرم بسیاری از این اظهار نظرها از نهایت بی انصافی و تنگ نظری سرچشمه می گیرد. ای کاش در مقام نقد بتوانیم اخلاق و انصاف و مروت را پیش چشم داشته باشیم... 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۶:۲۰علی 22 30

    سلام و عرض ادب. متاسفانه انتخاب ادمهای نابجا مشکلات زیادی به وجود اورده است. یکی از این افراد مدیر کل فناوری میباشد که مدیران قبلی اداره کل های تخصصی را برداشته و افرادی بی سواد تر از خود را با رابطه گماشته است
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۱ ۲۰:۵۷کارمند قدیمی 1282 1303

    مهمترین عیب مدیریتی خانم اشرف بروجردی عبارتست از بکارگیری تقریبا صددرصدی افراد حزبی، دوستان، همکاران سابق و رفقای ایشان در پستهای مدیریتی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران. موارد مهم آن عباتند از: 1- دخترعموی ایشان به نام خانم بروجردی در پست رئیس تالار زنان. این تالار یک مکان مطلقا تشریفاتی و بی خاصیت است که به صورت نمایشی و برای نشان دادن مثلا توجه به زنان و خلاف تمام قوانین کتابخانه های ملی جهان در کتابخانه ملی ایران تاسیس شده و هیچ مراجعه کننده و کتاب درخوری ندارد و فقط مکانی است برای اشتغال و حقوق گرفتن دخترعموی ایشان. 2- وارد کردن تعدادی از زنان دوست خودشان به عنوان عضو هیئت علمی کتابخانه ملی یا شوراهای اصلی آن مثل عضویت خانم دکتر فاطمه جان احمدی در شورای پژوهش کتابخانه ملی صرفا برای دریافت حق الجلسات، یا خانم دکتر فرحناز رفعت جو به عنوان عضو هیئت علمی کتابخانه ملی یا پستهای مدیریتی مثل خانم هانیه گرائیلی به عنوان مدیرکل حوزه ریاست 3- انتصاب دوستان پسرانشان و بعضی از آقازاده ها به پستهای معاونت یا مدیرکلی کتابخانه ملی مثل مظفر پاسدار شیرازی و صالح زمانی از آقازاده های وزارت خارجه که این هر دو بسیار جوان و بچه سال هستند و بکلی بی تجربه و بی تخصص
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۱ ۲۰:۵۸کارمند قدیمی 368 393

    البته اشرف بروجردی چند کار خوب هم داشت. مثل برکناری دکتر غلامرضا امیرخانی از معاونت کتابخانه که به دلیل خرید چند نسخه خطی به بهای چند میلیارد تومن و اتهام اختلاس کلان و البته با نظر بخش بازرسی کتابخانه ملی انجام گرفت. یا برکناری دکتر شهرام یوسفی فر از معاونت اسناد که به دلیل سوءمدیریتهای مکرر و به سرقت رفتن مکرر بعضی اسناد مهم صورت گرفت. البته این هر دو نفر به عنوان مشاور رئیس سازمان دوباره پست گرفتند و همچنان از حقوق و مزایای بسیاری بالایی برخوردارند. دکتر یوسفی فر از کسانی است که به صورت غیرقانونی و با زدوبندهای دوره احمدی نژاد در چهل سالگی استاد تمام شد و در پژوهشگاه علوم انسانی پست گرفت، اما در دوران ریاست مرحوم دکتر صادق آئینه وند از مقامات پژوهشگاه علوم انسانی برکنار و نهایتا از آنجا طرد و هم اکنون وارد دانشگاه تهران شده و البته همچنان آویزان کتابخانه ملی میباشد. یا برکناری دکتر فریبرز خسروی از معاونت پژوهش کتابخانه ملی که با اینکار مانع بزرگی از سر راه توسعه پژوهش کتابخانه ملی برداشته شد. دکتر خسروی از زراندوزان بنام است و واقعا جز حقوق شاهانه معاونت هیچ وابستگی به کتابخانه ملی ندارد. آقازاده های ایشان با همین حقوقهای کلان در آمریکا و اروپا مشغول تحصیلند و حتی پسرشان در آمریکا مقیم شده است. دکتر خسروی طی سالهای گذشته تا توانسته از مزایای فرزند ظاهرا شهید نیز بهره برده. وی همچنین یکی از دوستان خود بنام مهندس علی زرافشان را هم در پست معاونت اسناد جا داده که او نیز همچون معاون قبلی فرد فاقد کفایت و صلاحیت است. 
    در مجموع کتابخانه ملی محل پست گرفتن و بذل و بخششهای جناحهای سیاسی است و بس. هر هشت سال یکبار یک جناح بر سر سفره آن می نشیند و تا میتواند خودش و دوستانش از آن سفره انقلاب و بیت المال لقمه های بزرگ برمیدارند. سوءمدیریت در این مجموعه بسیار فراتر از آن است که در حوصله این کامنتها بگنجد
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۲ ۱۳:۳۵مریم 1879 1892

    مشکل اینجاست که همین ها رو که از بیرون میارن بخل دارن و هم اینکه داخل سازمان یک عده گرگ وروباه هستن نمونه اش خسروی و اطرافیانش که دنبال پست و مقامن یا اونها که بی خاصیت بودن  و غرورشون دیگه حال بهم زن شده بودوخدارو شکر از پست برکنار شدن  یا مدیران توی پشتیبانی  و کتابخونه و حوزه ریاستش  اینها خط میدن و به ضرر سازمان و کارمندانش کار میکنن جناب پاسدار هم که رفقای دختر و پسرش رو با اتوبوس پیاده کرده توی سازمان ادم حالش بد میشه نگاهشون کنه باید کفاره بدی چه برسه به مدیریت کردنشون که لیاقتشون نیست جالب اینجاست با مسئول دفترش قرارداد مشاوره میخواست امضا کنه دختره از لحاظ اخلاقی که ایراد داشت هیچ از لحاظ مدرک هم در اون حد نبود یا همین باصطلاح خانم دکتر  یکی از فامیلاشو که دکترای مکانیک داره توی این سازمان مشغول به کار کرده یه عده  رو اوردن که حتی توی رفتارهاشون مشکل دارن  و کارمندان قدیمی سازمان همه بخاطر این مسائل فراری شدن ادم دردش رو به کی باید بگه 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۲ ۱۳:۳۷نیایش 544 555

    یه عده پاچه خسروی رو خاروندن شدن مدیر و معاون و رییس گروه ما که از این کارا بدمون میاد نباید انتظار داشته باشیم این ادم مغرور مستبد به نفعمون عمل کنه
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۵ ۱۴:۳۱سمانه 354 376

    این خانم دکتر فرحناز رفعت جو را فقط برای یک کار آوردن تو سازمان و اونهم نوشتن پایان نامه دکتر خانم اشرف بروجردیه . یعنی به سهمیه هیئت علمی سازمان را خلاف تمام قوانین و بدون رعایت آئین نامه وزارت علوم و بدون اعلام نیاز سازمان و ثبت نام فرد متقاضی در سایت جذب وزارت علوم و و اصلا عدم نیاز سازمان به دکترای زبان و ادبیات عرب و پشت سر گذاشتن ده مرحله دیگه با پارتی بازی وارد سازمان کردن ، یه اتاق بزرگ در حد یه تالار در اختیارش گذاشتن ، هیچ کاری هم برای انجام دادن نداره و هیچ کس هم اجازه نداره از ایشان گزارش کار بخواد ، فقط برای اینکه بشینه برای خانم بروجردی پایان نامه دکتری به عربی بنویسه تا خانم بروجردی بالاخره بتونه مدرک دکتری اش را نشون همه بده ! مفسده مدیریتی و حیف و میل بیت المال شاخ و دم میخاد دیگه؟ 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۵ ۲۱:۰۶ منصف زاده 452 467

    برخی صاحب نظران متاسفانه خودشان را به گیجی و کودنی میزنند. فارغ از این که چه منفعتی از این حالت می برند، لازم است به ایشان عرض کنم آنچه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی اتفاق می افتد، ضرورتا برخاسته از فکر و توانمندی جماعتی که سنگ آنها را به سینه می زنید نیست. اگرچه حتی اگر باشد هم اصل وظایف سازمانی نیست. بلکه حاشیه و  همه برای تبلیغ و پررنگ کردن خودشان بوده و هست. متاسفانه دوره های ریاست اسحق صلاحی و اشرف بروجردی اوج فترت  و ناکامی سازمان در ایفای رسالت های اصلی خود در حوزه اسناد و کتاب بود و برگزاری برنامه‌های مذکور هم محملی برای پوشانیدن این ضعف ها و خروج از انزوا باید ارزیابی شود.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۶ ۱۰:۲۷ 121 132

    بروجردی کارهای خوبم کرد از جمله کنار زدن مثلا دکتر واقف زاده  کلان سرمایه دار که با باندبازی اتوماسیون و اینترانت سازمان رو کنترات برداشت و تخریب کرد و معلوم نشد چجوری با فوق لیسانس مهندسی صنایع توی یک سازمان فرهنگی عضو هیات علمی شد
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۶ ۲۲:۲۱آرشیویست 158 86

    افسوس که تمام‌توانایی سازمان داره صرف لابی و رایزنی میشه که این‌خانم چند صباحی بیشتر بمونه.
    و این‌در حالی است که شهید معتمدی در رکاب آن انسان والایی به شهادت رسید که فریاد می زد: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۷ ۱۹:۱۰اکبر 767 805

    شما فقط به حقوق اکثریت کارکنان که صاحبان اصلی سازمان هستن نگه کنین. متوسط حدود ماهی سه میلیون تومن دریافتی دارن که وقتی باهاش اجاره خونه هم بدن، یعنی زندگی در فقر کامل . اونوقت ببینین مسئولان سازمان از خانم بروجردی و گرائیلی و خسروی و یوسفی فر و امیرخانی و زرافشان و پاسدار شیرازی و زمانی و ..... که فقط چند صباحی رو سر سازمان خرابن ، ماهی چند ده میلیون از این سازمان دارن میخورن و تازه اون بالا نشستن و برای اکثریت تصمیم می گیرن ! اونهم سازمانی که این همه نخبه و تحصیلکرده عالی داره، باید زیردست این تحفه ها باشه تا براش تصمیم بگیرن. برای همین امثال خسروی خانه شان در قیطریه است که چند ده میلیارد قیمت دارد، ماشین شان شاسی بلند چندصد میلیونی هست و بچه هایشان با دلار و پوند و یورو ده بیست هزار تومن در اورپا و آمریکا مشغول تحصیلن . نکته خیلی جالب این قضیه اینجاست که خسروی هر وقت با کارمندان مینشینه میگه این پولی که میگیرین، ماله بچه های بلوچستان هم هست. از دهن اونا میگیرن میدن بشما ! یکی نیست بگه نامرد حسابی، این بدبختها با ماهی سه میلیون زندگی شان در تهران مثل همون بچه های بلوچستان هست ! جنابعالی چی که ماهی چندده میلیون اونهم از چندجا میگیری و با این بیت المالی که از دهن بچه های بلوچستان گرفتن، بچه هاتو میفرستی اروپا و آمریکا ! امثال شماها هستین که مثل زالو چسبیدین به این بیت المال و بچه های بلوچستان و جاهای دیگه را به فقر و بدبختی کشوندین تا بچه هاتون بتونن از این بیت المال ماهانه دو سه هزار یورو و پوند خرچ کنن و وقتی هم برگشتن ( اگه برگردن البته ) مثل زمانی و بقیه آقازاده ها یه پست مدیریتی براشون حاضر و آماده باشه و دوباره از این بیت االمال حقوق نجومی مدیریتی بگیرن، تازه مثل بروجردی و خسروی و زرافشان و یوسفی فر از چند جا بگیرن ، بعد هم کنفرانس بدهند که خانم بروجردی خیلی خوب هستن ! البته که برای شما بالانشین ها خیلی خوب هستن !
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۷ ۱۹:۱۰اکبر 363 405

    شما فقط به حقوق اکثریت کارکنان که صاحبان اصلی سازمان هستن نگه کنین. متوسط حدود ماهی سه میلیون تومن دریافتی دارن که وقتی باهاش اجاره خونه هم بدن، یعنی زندگی در فقر کامل . اونوقت ببینین مسئولان سازمان از خانم بروجردی و گرائیلی و خسروی و یوسفی فر و امیرخانی و زرافشان و پاسدار شیرازی و زمانی و ..... که فقط چند صباحی رو سر سازمان خرابن ، ماهی چند ده میلیون از این سازمان دارن میخورن و تازه اون بالا نشستن و برای اکثریت تصمیم می گیرن ! اونهم سازمانی که این همه نخبه و تحصیلکرده عالی داره، باید زیردست این تحفه ها باشه تا براش تصمیم بگیرن. برای همین امثال خسروی خانه شان در قیطریه است که چند ده میلیارد قیمت دارد، ماشین شان شاسی بلند چندصد میلیونی هست و بچه هایشان با دلار و پوند و یورو ده بیست هزار تومن در اورپا و آمریکا مشغول تحصیلن . نکته خیلی جالب این قضیه اینجاست که خسروی هر وقت با کارمندان مینشینه میگه این پولی که میگیرین، ماله بچه های بلوچستان هم هست. از دهن اونا میگیرن میدن بشما ! یکی نیست بگه نامرد حسابی، این بدبختها با ماهی سه میلیون زندگی شان در تهران مثل همون بچه های بلوچستان هست ! جنابعالی چی که ماهی چندده میلیون اونهم از چندجا میگیری و با این بیت المالی که از دهن بچه های بلوچستان گرفتن، بچه هاتو میفرستی اروپا و آمریکا ! امثال شماها هستین که مثل زالو چسبیدین به این بیت المال و بچه های بلوچستان و جاهای دیگه را به فقر و بدبختی کشوندین تا بچه هاتون بتونن از این بیت المال ماهانه دو سه هزار یورو و پوند خرچ کنن و وقتی هم برگشتن ( اگه برگردن البته ) مثل زمانی و بقیه آقازاده ها یه پست مدیریتی براشون حاضر و آماده باشه و دوباره از این بیت االمال حقوق نجومی مدیریتی بگیرن، تازه مثل بروجردی و خسروی و زرافشان و یوسفی فر از چند جا بگیرن ، بعد هم کنفرانس بدهند که خانم بروجردی خیلی خوب هستن ! البته که برای شما بالانشین ها خیلی خوب هستن !
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۷ ۱۹:۱۱اکبر 257 285

    نگاه کنین بچه های مردم مثل محسن حججی باید برن سوریه پرپر بشن یا داعشیها سرشون رو ببرن و برای این مملکت امنیت بیارن ، تا امثل خسروی راحت بتونن با شاسی بلندشان تو خیابون برانن و بیت المال این مردم را به یورو و پوند تبدیل کنن و بچه هاشون را به جای سوریه بفرستن فرانکفورت و سانفرانسیسکو و بعد هم مدافعین حرم را مسخره کنن ! یه مدیر میشه آسمانی مردی مثل حاج قاسم سلیمانی، یه سری به اصطلاح مدیر هم میشن این تحفه ها که این صندلیها را تا دم گور ول نمیکنن . واسه همینه مردم برای سردار سلیمانی میلیون میلیون جمه میشن و خون گریه میکنن اما برای این تحفه ها کسی تره هم خورد نمیکنه 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۷ ۲۳:۳۰مبادلات 485 508

    اون کسی که خودش میگه هفته ای سه روز تو سازمانه و از بروجردی و عملکرد مخربش دفاع میکنه ، ذره ای شک نکنید که جزو همون چند شغله هایی هستش که به عنوان شغل چندم و احتمالا به اسم مشاوری یا عضو شورایی چیزی از طریق بروجردی اومده چسبیده به سازمان و داره چند میلیون پول مفت  مردم را بابت هفته ای سه روزش میخوره و دقیقا واسه همین مدافع بروجردیه . جالبه که ادعا میکنه عضو جناح و گروه هم نیست ، آره تو گفتی و ما هم باور کردیم . اونوقت چجوری تشریف آوردین تو؟ عاشق چشم و ابروی شما شدن؟ یا قحطی آدم اومده بود و بهتر از شما کسی پیدا نمیشد؟ اومدین جای نیروهای شایسته سازمان را گرفتین و بعد توجیه میکنین؟ یکشنبه های کتابخانه ملی را هر جایی میتونه برگزار کنه. یه سفره پرچرب احمقانه برای دوستان حضرات حاکم و نون قرض دادن و بخشیدن به یه عده خاص از کیسه بیت المال و خودشیرینی .  سهم 1200 کارمند سازمان از این شوهای مسخره نمایشی کجاست حضرت آقا؟ 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۷ ۲۳:۴۷پژوهشگر 424 609

    من از پژوهشگران سازمان هستم با بیش از پانزده سال سابقه. تنها میخواهم به یک مورد اشاره کنم که به اعتقاد من اوج مجرمیت دکتر خسروی و متاسفانه خانم بروجردی می باشد و آن یک مورد از بین بردن پژوهشگاه سازمان بود. همکاران همه می دانند که بعد از سالها بالاخره دکتر صالحی امیری موفق شد مجوز پژوهشگاه را برای سازمان بگیرد و در حال تاسیس آن بود که متاسفانه و متاسفانه و متاسفانه از سازمان رفت و یک بار دیگر رویای تاسیس پژوهشگاه سازمان را با خود برد. با رفتن دکتر صالحی امیری، خسروی که توسط ایشان از همه سمت هایش برکنار شده بود، فرصتی طلایی یافت تا با سوءاستفاده از بی اطلاعی و بی کفایتی خانم بروجردی، پژوهشگاه سازمان را ملغی کند و چه دروغهای کثیفی که در این خصوص سرهم نکرد و چه قسم های به قول خودش جلاله ای که به دروغ نخورد. تنها برای این که دوباره بتواند معاون شود و آن حقوق نجومی معاونت را از دست ندهد. آقای دکتر خسروی فقط برای منافع نحس شخصی خودشان مصالح و منافع کوتاه مدت و درازمدت ده ها نفر از پژوهشگران سازمان را بر باد دادند،  فقط برای چند میلیون تومان درآمد بیشتر در ماه تا بتوانند آقازاده های محترمشان را رهسپار خارجه کنند و مدل خودرویشان بالاتر برند و .... و در نهایت تاسف خانم بروجردی  با نادانی کامل با ایشان همراهی کردند و خیانت بزرگی را در حق سازمان مرتکب شدند که به هیچ صورتی نمیتوان آنرا جبران کرد. من واقعا  در یک چیز مانده ام. امثال دکتر خسروی بعد از صدوبیست سال که از این دنیا بروند، چگونه جواب حداوندشان را خواهند داد؟ چگونه میتوانند در چشمان شهیدانی که از جانشان گذشتند نگاه کنند، در حالی که از چند میلیون بیت المال این مردم نتوانستند بگذرند؟ این خیانت کثیف تا قیامت در کارنامه سیاه دکتر خسروی و همراهان نادان و مجرم ایشان باقی خواهد ماند. امروز نیش مسخره تان را باز کنید اما بدانید که مرگ روزی فرا خواهد رسید و حق الناس را یک روزی حواب خواهید داد آقایان و بانوان 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۸ ۱۹:۲۵مریم 262 267

    همشون لجن هستن متاسفم برای مملکتی که فرهنگش رو چنین ادمهایی اداره می کنن 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۸:۲۳سپهر 508 604

    خانم بروجردی این روزها سازمان را به محل همنشینی احزاب و جناحهای اصلاحطلب برای انتخابات تبدیل کرده و بعداز ظهرها که سازمان تعطیل میشود و بیشتر کارمندان میروند ، افراد این گروهها برای جلسات خودشان تا غروب و شب در سالنهای سازمان دورهم جمع میشوند و این یعنی امکانات سازمان نه برای کارکنان، بلکه به مصرف احزاب سیاسی میرسد و این عین تخلف قانونی مدیران دولتی است! 
    چند روز پیش هم به مناسبت 22 بهمن مراسم جشنی در سازمان برگزار کردند و فقط مبلغ 58 میلیون تومان به خواننده پاپ محمد علیزاده پرداخت کردند تا بیاید و در این جشن آواز بخواند . اما در حقیقت این مبلغ را برای حمایت او از کاندیداهای اصلاح طلب انتخابات مجلس و البته به اسم 22بهمن پرداخت نمودند. در همان روز هم وعده دادند که به مناسبت جشن پیروزی انقلاب مبلغی را به کارکنان هدیه میدهند، اما ظاهرا هزینه های سنگین انتخاباتی و پرداخت رشوه به سلبریتیها هنوز به مسئولان سازمان اجازه نداده تا این هدیه کارکنان را بپردازند !!!
                                
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۸:۲۵سپهر 0 50

    لطفا اجازه نشر نظرات را بدهید. ارزش این نظرات و افشاگریها از ارزش خود مطلب بیشتر نباشد، کمترهم نیست
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۲۰:۴۹کارشناس 1125 1237

    بهتره بی کفایتی معاون اسناد سازمان جناب زرافشان که معلوم نیست با چه حسابی عنوان مهندس به ایشان اعطا شده است نیز دور از نظر نماند. این آقا با ابقا مدیران کل ناکارآمد و بی تجربه از قبیل طاهری بعنوان مدیر فراهم آوری و ارزشیابی اسناد و حدادی مدیر مرمت و حفاظت موجبات بروز فاجعه عظیم از بین رفتن اسناد و منابع آرشیوی سازمان را فراهم آورد. این دو به اصطلاح دکتر از دانش و تعهد لازم برای وظایف خطیری که بر عهده گرفته اند برخوردار نبوده و با انواع بی اخلاقی و تخریب کارمندان متخصص و ارزشمند، برای ابقا خود در مقامی که لایقش نیستند دست و پا می زنند. به عنوان مثال حدادی فردی است که در کنکور دکتری حتی مجاز به انتخاب رشته نبوده و جالب اینجاست که با ارائه طرحی مزخرف و غیر کاربردی ثبت اختراع نموده و به این ترتیب در دانشگاه اصفهان به عنوان دانشجوی دکتری مرمت پذیرفته می شود و پس از گذشت 7 سال و با کمک کارشناسان اداره کل خود موفق به دفاع می شود. 
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۲۰:۵۷کارشناس 1 17

    با سپاس از روشنگری شما خواهشمند است نظر من نیز نشر یابد
    
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۳ ۱۹:۰۶کارشناس 0 55

    سلام لطفا همه نظرات را منتشر کنید
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۸:۰۸اشرف 246 256

    متاسفانه این خانم بروجردی و دارودسته سیاسیشان همین بلا را در پژوهشگاه علوم انسانی هم آوردند و با باندبازی آنجا را هم به دکانی برای جیبهای خودشان تبدیل کردند و تنها آدمهای بی صلاحیت و بی سواد را حاکم کردند چون خودشان هم از همین جنس هستند.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۸ ۰۹:۲۱حسینعلی 114 131

    همین که شما همه نظرات را منعکس نمیکنید معلوم هست که سوگیری دارید
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۱۹ ۰۱:۲۲کارمند 985 1173

    اوج بدبختی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این است که پست معاونت برای دلجویی از رجال دولتی رانده شده از موقعیت و منصب و مقامشان با هدف دلجویی پیشکش می شود. به عنوان مثال جناب زرافشان هیچ تخصص و دانشی در زمینه اسناد نداشته و از افکار مدیران کل ناکارآمد و بی سواد خود از قبیل حدادی و سلیم گندمی و طاهری تبعیت می کند و تا آخرین نفس قصد جدایی از منصب کذایی خود را ندارد. فردی که با به روی کار آوردن مدیران نالایق و بی تجربه موجبات بی انگیزگی و بازنشستگی زودتر از موعد تعدادی از نیروهای کارآمد و مجرب سازمان را فراهم آورد و برای لاپوشانی خبط و خطای محرز و سو مدیریت خود در جریان نابودی اسناد ظلمهای بزرگی را مرتکب شد.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۱۹ ۰۱:۴۹اسنادی 974 1129

    خدا از دکتر یوسفی فر نگذره که فقط برای آنکه خودی نشان دهد و کاری انجام داده باشد با برکناری مدیران با سابقه و متخصص، به جای استفاده از نیروهای دانشی، مشتی جوان بی تجربه و غلام دست به سینه و آدم فروش از جمله حدادی را بر سر کار آورد.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۰ ۰۰:۵۸کارمند 26 110

    خواهشمند است نظرات را انعکاس دهید
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۱۴:۲۹یلدا 66 132

    با سپاس ویژه از نویسنده محترم مقاله و مدیریت ویسایت در خصوص ایجاد فضایی برای تبادل افکار و حقایق مربوط به سازمان، خواهشمند است تمامی کامنتهای ارسالی منعکس گردد.
                                
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۱۵:۰۴ 2165 2202

    مطالب جالبی درج کردین. من از نزدیک شاهدم.
    همین آقای پاسدار برای موزه مهم کتابت یکی از دوستان بی تجربه و غیر مرتبط خودش به اسم بهروز خرم را به عنوان مدیر منصوب کرد. در صورتی که افراد قدیمی زیادی را کنار زدن. باندبازی موج میزنه در کتابخانه ملی. 
                                
  • ۱۳۹۹-۰۱-۰۹ ۰۲:۴۵کتابدار 1297 1317

    شاید همه ندونند که دکتر شهرام یوسفی در سازمان یک کار بسیار زشت و غیراخلاقی انجام میدهد و آن ضبط کردن صدا همکاران میباشد . او با کمک یک موجود پادو و حقیر بنام نادر پروانه صدای هرکسی را که با او جلسه یا دیدار یا صحبتی داشته باشد ، بصورت مخفیانه ضبط میکند و هم اکنون یک آرشیو وسیع از این صداهای ضبط شده دارد . بخدا قسم که این مطلب عین حقیقت میباشد و باید همه کارکنان سازمان مطلع باشند تا هر حرفی را جلوی یوسفی فر نزنند مخصوصا اونایی که برای طرح مسائل شخصی زندگی شان به این آدم فاقد شرافت اخلاقی اعتماد کردن یا میکنند. وی قاعدتا باید این فایلهای صوتی را برای تخریب آدمها و یا خودشیرینی جلوی خانم بروجردی مورد استفاده قرار داده باشد. فقط تو رو خدا خودتون قضاوت کنین این آدم مثلا استاد تمام دانشگاه است . حیف خاک که بریزند رو سر اون دانشگاهی که این آدم توش استاد تمام میباشد . یه زمانی انسان شریفی مثل دکتر عباس حری استاد تمام میشد . بدبخت این رشته تاریخ که استاد تمامش یوسفی فر و دانشجوی دکترای تاریخش جاسوس حقیری مثل نادر پروانه هست. از زیر دست یوسفی فر فقط کسی مثل پروانه میتواند دکترای تاریخ بگیرد و بعد هم مثل او بشود استاد و جای یوسفی فر را پرکند. به حال این دانشگاهها باید خون گریست . پروانه از همین راه و با کار ضبط مخفیانه صدای مردم و ذخیره آن برای یوسفی فر توانسته دکترا قبول شود و حتما روزی با همین یوسفی فر هم پایان نامه میگیرد و میشود استاد تاریخ !! من که رشته ام تاریخ نیست ، ولی این محققان و اساتید شریف تاریخ سازمان خودشون یک فکری به حال این به اصطلاح استادان و دانشجویان دکتری و همکاران رذل شان بکنند . منکه نمیتوانم حدی را یا توجیهی را برای این کارهای رذیلانه و زشت و حال به هم زن در خیال آورم . فقط باید بشینیم به حال دانشگاههامون که از طویله هم بدتر شدن، گریه کنیم 
                                
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۰۲:۲۱صادق 0 0

    چرا نظر بنده رو منعکس نکردین؟؟؟
                                
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۰۲:۳۹ارشیویست نمونه 276 375

    جناب یوسفی فر از بدو‌ ورود به سازمان و انتصابش به عنوان معاون سازمان به دنبال عزل مدیران با سابقه و انتصاب جوانان ضعیف ، ترسو و فاقد اعتماد به نفس به عنوان مدیر کل بوده تا بدین طریق به آسانی در سازمان تاخت و تاز نموده و اهداف خود برسد از مدیران منصوب شده در آن دوره می توان به حدادی اشاره کرد که یک کارشناس ساده بوده و دارای صفات رذیله ای از قبیل زیر آب زنی همکاران ، خبرچینی و پارچه خواری مقامات بالا، دور زدن مدیر وقت خود بوده است و از مهره های مناسب برای سو استفاده یوسفی فر برای انجام اقدامات غیر اخلاقی بود.
                                
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۷:۲۵کارمند قدیمی 285 328

    در مورد انتصاب اشتباه افراد بی سواد، نا لایق و پارچه خوار مثل محمد حدادی موافقم.
                                
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۲۲:۰۷کارمند سازمان 0 48

    لطفا همه  کامنتها رو‌ منتشر کنید
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۱۶:۵۰محمد 78 63

    آقا یا خانم کتابدار مطلبی که نوشتین چیز تازه ای نیست و همه تو معاونت اسناد از اون خبر دارن .احتمالا شما چون کتابدار هستین و تو کتابخونه تشریف دارین تازه متوجه شدین. متاسفانه این آقای دکتر شهرام یوسفی فر و به اصطلاح استادتمام دانشگاه موقعیکه معاونت اسناد راعهده دار بودن، این کار معمولشون بود و هرجلسه ای را با هرکسی مخفیان ضبط میکردن. حتی صحبتهای معمول کارمندی را. مثلا من خودم یه بار درحال صحبت درباره یکی از مدیرکل ها بودم و بعد متوجه شدم که صدای منو ضبط کرده. واقعا متاسفم برای دانشگاهی که استادتمامش چنین آدم حقیر و بی اخلاقیه. وقتی سازمان می افته در اختیار سیاسیون مملکت و هرکس و ناکسی را برمیدارن میارن تو بهش پست و مقام میدن، نمیتوان انتظار دیگری داشت کارکنان سازمان مثل اعضای یه خانواده میمونن که سی سال کنار هم زندگی و کار میکنن و درنتیجه یه حدی از حرمت واخلاق را نسبت به همدیگر رعایت میکنن . اما وقتی آدمهای بی شناسنامه بخاطر روابط سیاسی مثل لشکر مغول میریزن تو سازمان ، این بی اخلاقیها و زشتکاریها رو هم با خودشون میارن . دوچندان متاسفم برای آقای پروانه که بخاطر دکترشدن قبول میکنه آدم یوسفی فر بشه و در حق همکاران خودش خیانت کنه 
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۳ ۲۰:۲۱ترنم 0 51

    با سلام به استحضار می رساند هنوز هم مطالب  این پیج توسط کارکنان سازمان تعقیب می شود خواهشمند است نظرات را منتشر کنید.
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۵ ۰۹:۳۹کتابدار 184 113

    یکی از مشکلات اصلی و مهم این سازمان اجرای برنامه های بی پایه و اساسی است که چند دهه قبل در کشورهای پیشرفته انجام میشده و هم اکنون منسوخ شده است. از جمله این برنامه ها ارزیابی عملکرد،کایزن و فاویست میباشد که با پیگیری های مکرر دکتر زنده دل و حمایت های بسیار فراوان ریاست و معاون پشتیبانی از ایشان صورت می گیرد. زنده دل دوستان خود دکتر قلی پور و مهندس خردمند را به سازمان اورده و با انعقاد قراداد و پرداخت هزینه های قابل توجه سودی به دوستان خود می رساند و شاید هم ....( خدا می داند)
    این برنامه همه صوری و ظاهری بوده و نه تنها سودی برای سازمان ندارد بلکه باعث ایجاد تفرقه بین کارشناسان و کارشناسان و مدیران شده است مثلا این نحوه ارزیابی عملکرد که ایشان به کمک دکتر قلی پور اجرا  کرده اند تنها در کارخانجات و مراکز صنعتی انجام می شده و حال مشکلات فراوانی را برای سازمان ایجاد کرده است. وقتی که به مدیر مراجعه میکنیم و میپرسیم چرا اینگونه امتیاز داده اید می گوید که توزیع اجباری است دست ما کوتاه است. جالب است که بیش از هزار نفر از همکاران در پستی در اینترانت سازمان به این شیوه اعتراض کردند اما نه ریاست سازمان  و نع دیگر مغاونین واکنشی نشان نداده ساده از کنار موضوع به سادگی گذشتند. جالب است که سازمان با این برنامه ها در طی دو سه ساله اخیر در جشنواره هایی که در کشور وجود دارد و با حضور بیش از یک یا دو سازمان دولتی برگزار می شود موفق به کسب عنوان اول تا سوم می گردد.
    ای کاش به جای حمایت های فراوان و خارج از حد به برنامه هایی بی سود و بی فایده مانندد ارزیابی عمکلرد و فاوست و  افرادی چون زنده دل و ... که تجربه لازم را نداشته و با به کاربردن چند لفظ انگلیسی و ... می خواهند خودی نشان دهند کمی به فکر کارکنان و افزایش حقوق آنها بودند. موضوع افزایش 50 درصدی را اکثر سازمانها انجام داده و یا در حال انجام هستن اما در اینجا با توجه به کسب درامدهای بسیارخوب از اجاره رستوران – اشپزخانه – کافی شاپ- سالنهای همایش و فروش کتاب ها و اسناد زاید که سرجمع مبالغ قابل توجهی است تا کنون اقدامی نکرده اند!!!! 
    
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۵ ۰۹:۴۱کتابدار 298 129

    یکی از مشکلات اصلی و مهم این سازمان اجرای برنامه های بی پایه و اساسی است که چند دهه قبل در کشورهای پیشرفته انجام میشده و هم اکنون منسوخ شده است. از جمله این برنامه ها ارزیابی عملکرد،کایزن و فاویست میباشد که با پیگیری های مکرر دکتر زنده دل و حمایت های بسیار فراوان ریاست و معاون پشتیبانی از ایشان صورت می گیرد. زنده دل دوستان خود دکتر قلی پور و مهندس خردمند را به سازمان اورده و با انعقاد قراداد و پرداخت هزینه های قابل توجه سودی به دوستان خود می رساند و شاید هم ....( خدا می داند)
    این برنامه همه صوری و ظاهری بوده و نه تنها سودی برای سازمان ندارد بلکه باعث ایجاد تفرقه بین کارشناسان و کارشناسان و مدیران شده است مثلا این نحوه ارزیابی عملکرد که ایشان به کمک دکتر قلی پور اجرا  کرده اند تنها در کارخانجات و مراکز صنعتی انجام می شده و حال مشکلات فراوانی را برای سازمان ایجاد کرده است. وقتی که به مدیر مراجعه میکنیم و میپرسیم چرا اینگونه امتیاز داده اید می گوید که توزیع اجباری است دست ما کوتاه است. جالب است که بیش از هزار نفر از همکاران در پستی در اینترانت سازمان به این شیوه اعتراض کردند اما نه ریاست سازمان  و نع دیگر مغاونین واکنشی نشان نداده ساده از کنار موضوع به سادگی گذشتند. جالب است که سازمان با این برنامه ها در طی دو سه ساله اخیر در جشنواره هایی که در کشور وجود دارد و با حضور بیش از یک یا دو سازمان دولتی برگزار می شود موفق به کسب عنوان اول تا سوم می گردد.
    ای کاش به جای حمایت های فراوان و خارج از حد به برنامه هایی بی سود و بی فایده مانندد ارزیابی عمکلرد و فاوست و  افرادی چون زنده دل و ... که تجربه لازم را نداشته و با به کاربردن چند لفظ انگلیسی و ... می خواهند خودی نشان دهند کمی به فکر کارکنان و افزایش حقوق آنها بودند. موضوع افزایش 50 درصدی را اکثر سازمانها انجام داده و یا در حال انجام هستن اما در اینجا با توجه به کسب درامدهای بسیارخوب از اجاره رستوران – اشپزخانه – کافی شاپ- سالنهای همایش و فروش کتاب ها و اسناد زاید که سرجمع مبالغ قابل توجهی است تا کنون اقدامی نکرده اند!!!! 
    
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۶ ۲۱:۱۶کارمند 323 217

    چرا نظرات مثبت را انعکاس نمیدهید و فقط نظرات منفی که بسیاری از انها از روی غرض ورزی و یا کوتاه ماندن دست برخی افراد از رسیدن به پست ومنصب بوده را بارگزاری می کنید. خدا خود شاهد است که بسیاری از نقدهای صورت گرفته به خاطر حسادت و برکناری برخی از افراد از پست مدیریت یا نرسیدن به ان است. 
    عملکرد هر کدام از مسولین سازمان مشخص است و اگر کوتاهی ای از هریک سر زند باید نهادهای مرتبط وارد شوند و بررسی نمایند. اینکه شخصی را که سالها برای فرهنگ کشور زحمت کشیده اینگونه نقد کنند که پدرشان چگونه شهید شده یا از چه مزایایی استفاده کرده اند کار صحیحی نمی باشد. و یا شخصی که با این همه تجربه و تخصص مدیریتی که سالها در وزارت آموزش و پرورش سمتهای بالایی داشته و سرشار از تجربه است را چگونه نالایق معرفی می کنید و چرا به اکثر مدیران سازمان انگ بی کفایتی می زنید و حتی برای برخی از مدیران و مسیولین سازمان از الفاظ نامناسب استفاده میکنید و یا بدون اطلاع  از شرایط  و عدم اطلاع از بسیاری از امور علمی کشور و نحوه جذب  و استخدام در  سایر مراکز علمی انها را مورد نقد منفی قرار میدهید. ایا واقعا اینگونه فرهنگ سازی می شود یا فرهنگ امروز   ما دارد به این سمت( تخریب و غرض ورزی) پیش میرود!!!
    نقد و یا به عبارت بهتر در این نقدها که به نوعی حمله مستقیم به افراد ذکر شده در کامنت هاست نه  از روی دلسوزی و تعهد سازمانی بلکه از روی موارد شخصی و دست نیافتن به برخی از امتیازات بوده است.
    در طی بیش از بیست و اندی از تجربه خود در سازمان شاهد اینگونه رفتارها بوده ایم و مهم نبوده رییس سازمان  ، معاون ویا مدیران کل چه کسانی بوده اند و بسیاری از افراد فقط به خاطر اینکه به پست مدیریت نرسیده یا از ان برکنارشده اند نقدهای منقی می کنند که این امر در این سالها با توجه به گسترش فضای مجازی بیشتر شده است. البته الحق و الانصاف تعداد کمی از نقدها هم بسیار مودبانه و بدور از غرض ورزی و بی احترامی به افراد صورت گرفته است و لازم است مورد بررسی و اصلاح قرار گیرند.
    
    
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۲۲:۲۹ 272 109

    چرا نقدهای مثبت بارگزاری نمی شود و نقدهای حاوی الفاظ زشت و زننده بارگزاری می شود!!!
    این هم بخشی از فرهنگ امروز ماست!!!!!! 
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۲۲:۳۲ 302 104

    چرا نظرات مثبت را انعکاس نمیدهید و فقط نظرات منفی که بسیاری از انها از روی غرض ورزی و یا کوتاه ماندن دست برخی افراد از رسیدن به پست ومنصب بوده را بارگزاری می کنید. خدا خود شاهد است که بسیاری از نقدهای صورت گرفته به خاطر حسادت و برکناری برخی از افراد از پست مدیریت یا نرسیدن به ان است. 
    عملکرد هر کدام از مسولین سازمان مشخص است و اگر کوتاهی ای از هریک سر زند باید نهادهای مرتبط وارد شده و بررسی نمایند. اینکه شخصی را که سالها برای فرهنگ کشور زحمت کشیده اینگونه نقد کنند که پدرشان چگونه شهید شده یا از چه مزایایی استفاده کرده اند کار صحیحی نمی باشد. و یا شخصی که با این همه تجربه و تخصص مدیریتی که سالها در وزارت آموزش و پرورش سمتهای بالایی داشته و سرشار از تجربه است را چگونه نالایق معرفی می کنید و چرا به اکثر مدیران سازمان انگ بی بی کفایتی می زنید و حتی برای برخی از مدیران و مسیولین سازمان از الفاظ نامناسب استفاده میکنید و یا بدون اطلاع  از شرایط  و عدم اطلاع از بسیاری از امور علمی کشور و نحوه جذب  و استخدام در  سایر مراکز علمی انها را مورد نقد منفی قرار میدهید. ایا واقعا اینگونه فرهنگ سازی می شود یا فرهنگ امروز ما دارد به این سمت پیش میرود!!!
    نقد و یا به عبارت بهتر در این نقدها که به نوعی حمله مستقیم به افراد ذکر شده در کامنت هاست نه  از روی دلسوزی و تعهد سازمانی بلکه از روی موارد شخصی و دست نیافتن به برخی از امتیازات بوده است.
    
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۸ ۲۱:۴۳مورخ 287 104

    چرا نظرات مثبت را انعکاس نمیدهید و فقط نظرات منفی که بسیاری از انها از روی غرض ورزی و یا کوتاه ماندن دست برخی افراد از رسیدن به پست ومنصب بوده را بارگزاری می کنید. خدا خود شاهد است که بسیاری از نقدهای صورت گرفته به خاطر حسادت و برکناری برخی از افراد از پست مدیریت یا نرسیدن به ان است. 
    عملکرد هر کدام از مسولین سازمان مشخص است و اگر کوتاهی ای از هریک سر زند باید نهادهای مرتبط وارد شده و بررسی نمایند. اینکه شخصی را که سالها برای فرهنگ کشور زحمت کشیده اینگونه نقد کنند که پدرشان چگونه شهید شده یا از چه مزایایی استفاده کرده اند کار صحیحی نمی باشد. و یا شخصی که با این همه تجربه و تخصص مدیریتی که سالها در وزارت آموزش و پرورش سمتهای بالایی داشته و سرشار از تجربه است را چگونه نالایق معرفی می کنید و چرا به اکثر مدیران سازمان انگ بی بی کفایتی می زنید و حتی برای برخی از مدیران و مسیولین سازمان از الفاظ نامناسب استفاده میکنید و یا بدون اطلاع  از شرایط  و عدم اطلاع از بسیاری از امور علمی کشور و نحوه جذب  و استخدام در  سایر مراکز علمی انها را مورد نقد منفی قرار میدهید. ایا واقعا اینگونه فرهنگ سازی می شود یا فرهنگ امروز ما دارد به این سمت پیش میرود!!!
    نقد و یا به عبارت بهتر در این نقدها که به نوعی حمله مستقیم به افراد ذکر شده در کامنت هاست نه  از روی دلسوزی و تعهد سازمانی بلکه از روی موارد شخصی و دست نیافتن به برخی از امتیازات بوده است.
    
                                
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۳ فیروز طرفداری 0 6

    آقا یا خانم دوست
    اطلاعات شما را نمی دونم درسته یا  غلط؟
    فقط میدونم آقای امیرخانی قبل ادغام در سال ۸۱ هیات علمی بود.
    اامیدوارم بقیه حرفاتون مستندتر باشه
                                
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۸ ۰۰:۵۳ 0 0

    متاسف باید باشیم برای سایت به اصطلاح فرهنگ امروز. حداقل های فرهنگ را رعایت کنید.
                                

نظر شما