شناسهٔ خبر: 61488 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی پژوهشگاه قوه قضائیه برای حمایت از پایان نامه های دانشجویان

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور از آمادگی پژوهشگاه قوه قضائیه برای حمایت از پایان نامه های دانشجویان خبر داد.

آمادگی پژوهشگاه قوه قضائیه برای حمایت از پایان نامه های دانشجویان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و پژوهشگاه قوه قضائیه با هدف توسعه همکاری های علمی بین مراکز مختلف آموزشی و پژوهشی برای بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های متقابل و ارتقای جایگاه و کارآمدی حقوق قضایی در کشور امروز امضا شد.

محمد رضا زمانی در مراسم امضای  تفاهم نامه دانشگاه پیام نور و پژوهشگاه قوه قضائیه که در سازمان مرکزی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: دانشگاه پیام نور علاوه بر رسالت های آموزشی و پژوهشی به طور جدی رسالت اجتماعی و ایفای نقش در حل معضلات اجتماع را در اولویت قرار داده است.

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور دارای گستره ملی و بین المللی است افزود: این دانشگاه با توجه به وسعت و گستردگی، دارای ظرفیت های بسیاری است که در کنار دیگر دانشگاه ها و پژوهشگاه ها می تواند منشاء خدمات بسیار موثری درسطح کلان کشور باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور به بستر الکترونیکی دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور از طریق بستر الکترونیکی همانند یک شبکه بزرگ به هم متصل هستند و این دانشگاه آمادگی دارد دوره های آموزشی مورد نیاز را به صورت متمرکز و همزمان برگزار کند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور علاوه بر رسالت اجتماعی، وظیفه خود می داند، ظرفیت هایی که دولت برای تعالی و پیشرفت بیشتر در اختیار این دانشگاه قرار داده را برای تحقق اهداف نظام و اعتلای کشور به کار گیرد.

حمایت از پایان نامه های دانشجویی برای حل چالش های موجود

سید حجت الله علم الهدی از آمادگی پژوهشگاه قوه قضائیه برای حمایت از پایان نامه های دانشجویان خبر داد و افزود: پایان نامه های دانشجویی می توانند در حل مشکلات و چالش های موجود بسیار راهگشا باشند و در این راستا چارچوبی برای حمایت از این پایان نامه ها تهیه شده که در دهه فجر منتشر می شود.

 رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه برای دستیابی به قله های علم نیازمند جهاد علمی هستیم، گفت: تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، در محور اول بر علم و دانش است و همه ما باید با جهاد علمی و استفاده از ظرفیت های جوانان بر تحقق این مهم اهتمام ورزیم.

وی افزود: قوه قضائیه به عنوان یکی از سه قوه کشور، نقش مهمی در سلامت و اداره و پیشرفت امور کشور دارد و اگر این قوه در مسیر درستی قرار گیرد، دو قوه دیگر نیز هم راستا با این قوه خواهند بود.

وی آسیب شناسی، حل مشکلات، ارائه مشاوره، استفاده از ظرفیت های علمی و نخبگان کشور در جهت پیشبرد امور را از جمله ماموریت های پژوهشگاه قوه قضائیه دانست.

علم الهدی بر لزوم تعامل موثر، هم افزایی و پرهیز از موازی کاری تاکید کرد و افزود: نیازهای قوه قضائیه محدود به رشته حقوق نیست بلکه موظفیم از تمام ظرفیت های علمی کشور برای تحقق اهداف بهره مند شویم و علاوه بر رشته حقوق به رشته های آمار و فناوری اطلاعات و رشته های بین رشته ای نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پژوهشگاه قوه قضائیه واسطه خوبی برای ارتباط بین مراکز دانشگاهی با قوه قضائیه است ومی تواند خدمات ویژه ای به دانشگاه ها ارائه کند.

وی بازدید از مراکز قضائی، برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور قضات، آشنایی دانشجویان و اساتید با رویه های موجود در دادگاه ها، ارتباط با قضات، برگزاری نشست های علمی، کرسی های آزاداندیشی، همایش ها و رویدادهای علمی را از جمله این ظرفیت ها عنوان کرد.

نظر شما