شناسهٔ خبر: 61531 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش بودجه و کمک بلاعوض دولت سوئد برای حمایت از فرهنگ

کمیته فرهنگی استکهلم تصمیم گرفته تا از طریق افزایش۴.۶ میلیون کرونی بودجه فرهنگی، از مشاغل فرهنگی، پروژه‌های فرهنگی و از بنیاد خانه کنسرت، حمایت مالی کند.

افزایش بودجه و کمک بلاعوض دولت سوئد برای حمایت از فرهنگ

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  کمیته فرهنگی استکهلم تصمیم گرفته تا از طریق افزایش۴.۶ میلیون کرونی بودجه فرهنگی، از مشاغل فرهنگی، پروژه‌های فرهنگی و از بنیاد خانه کنسرت، حمایت مالی به عمل آورد.

طبق خبری که رایزنی فرهنگی ایران در سوئد در این‌باره به مهر داده، این افزایش کمک به عوامل فرهنگی منطقه استکهلم اختصاص دارد. در سال ۲۰۲۰، اداره فرهنگی به همراه عوامل درگیر، یک راهبرد برای آموزش و راهبرد دیگری را برای ورزش و زندگی در فضای باز تدوین خواهند کرد. این نخستین فعالیت از این نوع در منطقه استکهلم است.

بر اساس این تصمیم، بنیاد تالار کنسرت استکهلم و همین‌طور ارکستر رویال فیلارمونیک، مبلغی بالغ بر ۳ میلیون کرون دریافت می‌کنند. کمیته فرهنگ همچنین بودجه حمایت از پروژه‌ها (طرح‌های کلان فرهنگی) را نیز افزایش داده است. 

 بودجه آموزش عمومی نیز حدود ۷۰۰،۰۰۰ کرون تقویت شد. اداره فرهنگی در گفت‌وگو با عوامل آموزش ملی اعلام کرد که در پی آن است تا با تدوین یک راهبرد ملی آموزشی با توجه به اولویت خود در منطقه استکهلم به این اهداف دست پیدا کند: برجسته سازی و تقویت نقش آموزش ملی، نقش آموزش در توسعه منطقه‌ای و تعیین چگونگی کمک به آموزش ملی در راستای ایجاد یک محیط خوب برای ساکنان منطقه.

این‌کمیته بنا دارد سال مالی آینده، راهبرد جدیدی را برای ورزش و زندگی در فضای باز ارائه دهد. دولت با گفت‌وگو با عوامل عمده فرهنگ در پی ایجاد فرهنگ خاصی در میان مردم منطقه نیز هست. هدف عمده او از این گفت‌وگوها عمدتا ترویج همکاری و ایجاد یک اجماع گسترده و ایجاد تصویری روشن از مفهوم مشارکت در منطقه است هدفی که بتواند بهترین شرایط را برای یک ورزش غنی و زندگی در فضای باز را برای ساکنان منطقه ممکن کند، به ویژه برای کودکان و جوانان. 

 برخی از دیگر فعالیت‌های دولت برای تحقق این هدف عبارتند از: جمع آوری، انتشار و ترویج تحقیقات ذی‌ربط برای توسعه مشارکت و همینطور ترویج روش‌های مطلوب برای مراقبت‌های بهداشتی و زندگی فرهنگی. 

یکی از نتایج این‌برنامه، این خواهد بود که با ایجاد زمینه‌های فرهنگی در پشتیبانی از پروژه، بیمارانی که مدت‌های طولانی صرفا تحت مراقبت‌های بهداشتی بوده‌اند، به تجربیات و حیات فرهنگی دسترسی پیدا می‌کنند.

سایر تصمیمات و برنامه کاری هیات مدیره برای سال ۲۰۲۰ در وب سایت کمیته موجود است.

نظر شما