شناسهٔ خبر: 61611 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تایید واردات بیش از ۷۸ میلیون دلار کاغذ/ترخیص تنها ۲۴ میلیون دلار

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش آماری واردات و ترخیص کاغذ دولتی در سال ۱۳۹۸ را تا پایان ماه بهمن منتشر کرد.

تایید واردات بیش از ۷۸ میلیون دلار کاغذ/ترخیص تنها ۲۴ میلیون دلار

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جداول مرتبط با واردات کاغذ تحریر و مطبوعات تا پایان ماه بهمن سال جاری را منتشر کرد.

بر اساس این جدول تا پایان ۲۶ بهمن ماه سال جاری بیش از ۸۶۴۰۰ تن کاغذ مطبوعات و کاغذ با ارزش بالغ بر ۷۸ میلیون ۶۰۰ هزار دلار در قالب ۱۷۲ پرونده در این وزارتخانه برای واردات مورد تأیید قرار گرفته است.

از این تعداد پرونده، ۷۶ پرونده برای واردات کاغذ مطبوعات و ۳۱ پرونده برای واردات کاغذ بالکی، ۶۴ پرونده برای واردات کاغذ تحریر و یک پرونده نیز برای واردات کاغذ LWC مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

از این حجم پرونده و تناژ تأیید شده کمی بیش از ۶۳ هزار تن با ارزش بالغ بر ۵۷ میلیون و۸۰۰ هزار دلار تخصیص ارز شده است و کمی بیش از ۵۹۵۰۰ تن از آن تأمین و خرید ارز شده است. با این همه میزان کاغذ ترخیص شده از گمرک تا پایان سال جاری کمی بیش از ۲۷ هزار تن بوده و ارزش دلاری آن نیز کمی بیش از ۲۴ میلیون و پانصد هزار دلار بوده است.

جداول منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین حاکی از آن است بیشترین تناژ کاغذ ترخیص تا پایان بهمن ماه مرتبط با بخش مطبوعات با تناژ بیش از ۱۳۸۰۰ تن بوده است و پس از آن کاغذ بالک و چاپ و تحریر با حجم بالغ بر ۱۲ هزار تن در رتبه دوم قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید با تأیید هیأت وزیران و معاون اول رئیس جمهور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری به میزان ۸۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات کاغذ مطبوعات و فرهنگی اعتبار دریافت کرده است که بر اساس این جداول تا پایان بهمن ماه سال جاری نزدیک به ۷۹ میلیون دلار از آن مورد تأیید این وزارتخانه برای واردات قرار گرفته است.

نظر شما