شناسهٔ خبر: 61634 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سفیر ترکیه خواستار شد؛ ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه تهران

سفیر ترکیه در دیدار با وزیر علوم ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه تهران و همچنین تایید و ارزشیابی تعداد بیشتری از دانشگاه‌های ترکیه را خواستار شد.

ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه تهران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ سفیر ترکیه در ایران در دیدار با وزیر علوم با بیان اینکه دولت ترکیه برای گسترش روابط علمی و فناوری با ایران اهمیت زیادی قائل است، گفت: خواستار آن هستیم که همچون سایر روابط مثبت بین دو کشور، روابط علمی و پژوهشی مشترک‌مان را نیز ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به ریشه‌دار بودن حوزه ایران‌شناسی در ترکیه افزود: بحث زبان و ادبیات فارسی چه پیش از جمهوریت و چه پس از آن در ترکیه جایگاه ویژه‌ای داشته و هم اکنون در ۵ دانشگاه معتبر استانبول و آنکارا، رشته زبان و ادبیات فارسی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می‌شود و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

سفیر ترکیه در تهران در ادامه ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه تهران و همچنین تایید و ارزشیابی تعداد بیشتری از دانشگاه‌های ترکیه را خواستار شد.

وی همچنین با اذعان به پیشرفت‌های علمی و موفقیت‌های مراکز علمی ایران در سال‌های اخیر گفت: ما همیشه پی‌گیر پیشرفت‌های علمی ایران در همه زمینه‌ها و رشته‌ها هستیم و اعتقاد داریم همکاری‌های مشترک علمی و فناوری دو کشور ایران و ترکیه به عنوان دو کشور برتر منطقه، موجبات ارتقای علمی منطقه را نیز فراهم کرده و تبادل استاد و دانشجو را نیز بین دو کشور تسهیل می‌کند.

نظر شما