شناسهٔ خبر: 61652 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل

گوگل

بدون شک هیچ موتور جستجوگری نمی تواند قدرت و توانایی گوگل را در یافتن سایت ها داشته باشد. این موتور جستجوگر الگوریتم هایی دارد که می تواند مشکلات سایت ها را شناسایی کرده و به کاربران کمک های زیادی نماید. این الگوریتم ها مدیران سایت ها را وادار می کنند تا سایت های خود را همواره به روز کنند و از قرار دادن محتواهای تکراری و فاقد کیفیت خودداری نمایند. اگر شما جزء افرادی هستید که در زمینه سئو سایت فعالیت می کنید، باید با الگوریتم های گوگل آشنایی کاملی داشته باشید. پس این مطلب را انتها مطالعه کنید.

الگوریتم چیست؟

الگوریتم‌ها به دسته ای از فرمول‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شوند که دارای جزئیات بوده اند و از زبان دقیق و در عین حال ساده‌ای هم استفاده می کنند؛ آن ها به صورت مرحله ای اجرا می شوند و بر هدف خاصی تمرکز دارند، به طوری که شروع و پایان این هدف باید به طور کامل مشخص باشد.

منظور از الگوریتم‌های گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل به منظور بهینه سازی سایت ها در گوگل استفاده می‌شود. این کار را از طریق آنالیزهایی که بر روی سایت‌ها پیاده می کند، انجام می دهد.

دانش ریاضی را در ذهن خود تصور کنید. الگوریتم به دانش ریاضی شباهت بسیاری دارد؛ بدین صورت که تمام اطلاعات موجود توسط  الگوریتم های گوگل جمع آوری و سپس طبقه بندی می‌شوند و زمانی که به این محتویات نیاز باشد، آن ها را در اختیار گوگل قرار می دهد.

همچنین الگوریتم‌های گوگل را می‌توان مجموعه‌ای از نرم افزارهای پیچیده محسوب کرد که به منظور عملکرد مطلوب و نشان دادن نتایج بهتر به طور مستمر در حال به روز رسانی هستند. این به روز رسانی‌ها توسط برترین مهندسان گوگل انجام می‌گیرد. رتبه بندی سایت‌ها توسط این الگوریتم‌ها به گونه‌ای است که فاکتورهای مختلفی را درون یک وب سایت مورد بررسی قرار می‌دهند. نتیجه این بررسی‌ها سبب لینک‌دهی‌های مختلف به کاربران می‌شود. به عنوان مثال با وجود برخی ویژگی‌ها در یک وبسایت این الگوریتم‌ها تصمیم می گیرند که آن را در لینک یک و یا در  سایر لینک ها نمایش دهند.

از سال 2010 به بعد کاربران مختلف و یا کسانی که وبسایت‌های مختلف را  مدیریت می‌کردند متوجه تغییرات شگفتی در این ابزارها شدند. به گونه‌ای که اگر مطالب یک سایت کپی باشد نمی‌تواند رتبه خوبی را در جستجوی نتایج بیاورد و احتمال اینکه وبسایت به طور کامل از نتایج گوگل حذف شود، بسیار زیاد است.

با تغییرات انجام شده و به روزرسانی‌های مداوم هیچ تخلفی در کار نخواهد بود و یا به اصطلاح عامیانه امکان دور زدن گوگل وجود ندارد.

معرفی برخی از مهمترین الگوریتم‌های گوگل

الگوریتم‌ها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. این دو دسته شامل الگوریتم‌های اصلی و الگوریتم‌های جانبی هستند. نوع اصلی این الگوریتم‌ها هسته اصلی گوگل به شمار می‌روند و بر اساس موارد و پارامترهایی که وجود دارد، شروع به رتبه بندی سایت‌ها می‌کنند.

عملکرد الگوریتم‌های جانبی بدین گونه است که در ابتدا سایت‌های اسپم را شناسایی می‌کنند و برای بهبود بخشیدن به وضعیت این سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. الگوریتم‌های جانبی گوگل دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از این الگوریتم‌ها دارای عکس العمل ویژه‌ای هستند و نکات خاصی برایشان اهمیت دارد. در زیر نام برخی از این الگوریتم ها آورده شده است.

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم page layout
  • الگوریتم رنک برین
  • PayDay Loan
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم Page Authority
  • الگوریتم mobilegeddon

نظر شما