شناسهٔ خبر: 61653 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

قیمت تور مالزی نوروز 99 کاهش یافت!

با توجه به حوادث اخیر و گسترش ویروس کرونا، شوک بزرگی به صنعت گردشگری وارد شده است. این مسئله در سطح جهان فراگیر است و به طبع روی تورها و سفرهای عیدانه ما ایرانی ها هم تاثیر گذاشته است. تعداد سفرها کمتر شده و به همین نسبت، قیمت ها نیز کمتر شده اند. برای مشاهده کاهش قیمت تورهای نوروز می توانید به وب سایت سلام پرواز مراجعه کنید. اگر پکیج های سال گذشته آژانس های مسافرتی را به خاطر داشته باشید، متوجه تفاوت چشم گیر قیمت ها خواهید شد. امروز قصد داریم به بررسی قیمت سفر به مالزی و دلایل کاهش چشمگیر آن بپردازیم.

دلایل کاهش قیمت تورهای نوروزی مالزی

مالزی یک مقصد گردشگری محبوب در سطح جهان محسوب می شود و چند سالی است که مورد توجه ایرانی ها هم قرار گرفته است. با اوضاع فعلی، قیمت تور مالزی نوروز 99 نیز کمتر از سال قبل شده است. آژانس ها آفرهای مختلفی را برای این سفر در نظر گرفته اند که شامل تخفیف هایی در زمینه هتل و پرواز می شود و قصد دارند با این کار گردشگران را به خرید تور ترغیب کنند. اما قبل از پرداختن به مسئله قیمت ها، بهتر است کمی با کشور مالزی آشنا شویم.

مالزی در جنوب شرقی آسیا، کشوری است با آب و هوای استوایی، جنگل های انبوه و سواحل بکر که هر سال توریست های ایرانی زیادی به آن سفر می کنند. این کشور شهرهای توریستی متعددی دارد که از جمله آن ها می توان لنکاوی و کوالالامپور اشاره کرد.

کوالالامپور شهری کاملا مدرن است که لوکیشن بسیاری از فیلم های هالیوودی هم بوده است. شهری با برج ها و آسما خراش بزرگ و مدرن که در کنار معابد کهن قرار گرفته اند. اساسا مالزی کشوری چند فرهنگی است و این جذاب ترین ویژگی آن محسوب می شود. سه دین بزرگ، اسلام، هندوئیسم و بودیسم در این کشور پیروان زیادی دارند و هر کدام جلوه های فرهنگی خود را به کوچه و خیابان ها آورده اند. این جلوه های متنوع را می توان در معماری، آشپزی و هنر مردم هم مشاهده کرد.  

در این کشور برای هر سلیقه ای چیزی پیدا می شود. اگر به فرهنگ و بافت شهری مدرن علاقه داشته باشید، کوالالامپور تمامی ویژگی های یک شهر مدرن را با ساختمان های بلند و نور ها نئون و شلوغی ها و کلاب های متنوع دارد. اگر می خواهید بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی دنیا را امتحان کنید، مالزی بهترین گزینه است. بزرگترین تولید کننده غذای حلال در جهان که عطر و طعم های هندی و عربی را در کنار سنت های آشپزی شرق آسیا دارد و حاصل آن غذاهایی تمیز و سالم با طعم و عطرهایی بی نظیر است.

لنکاوی یکی از زیباترین بخش های مالزی و البته جهان است. جایی با جنگل های انبوه استوایی و سواحل بکر با آب های زلال و درخشان. یک بهشت استوایی که علاقه مندان به طبیعت شیفته آن خواهند شد.

با وجود این همه زیبایی طبیعی و انسانی، قیمت سفر به مالزی و در کل کشورهای شرق آسیا کاهش یافته است. موارد زیر را می توان از جمله دلایل این مسئله عنوان کرد.

نوسانات نرخ ارز

یکی از مسائل موثر در این زمینه، کاهش ارزش ریال ایران است. البته افزایش نرخ ارز همیشه به افزایش قیمت ها منجر می شود اما از سوی دیگر، هر چه نرخ ارز بالاتر برود، تعداد متقاضیان سفرهای خارجی نیز کمتر می شود و هر چه متقاضی کمتر باشد، آژانس ها ناچار می شوند قیمت ها را پایین تر بیاورند. در واقع شرکت های هواپیمایی نیز نرخ پرواز ها را کاهش می دهند تا بتوانند مسافران بیشتری جذب کنند. با این حال، قیمت هتل ها و نرخی که برای استفاده از جاذبه ها در مقصد بپردازید بر اساس قیمت روز محاسبه می شود. در حال حاضر قیمت هر رینگیت مالزی برابر است با حدود 3700 تومان ایران.

تاثیر انتشار ویروس کرونا بر کاهش قیمت تورهای نوروزی

مسئله دیگری که در کاهش قیمت ها موثر بوده است، انتشار ویروس کرونا است. ویروسی که به خودی خود چندان خطرناک نیست و می تواند علائمی شبیه یک آنفلوانزای ساده داشته باشد اما در بدن افرادی که سیستم ایمنی ضعیف یا مشکلات تنفسی دارند، خطر ساز است و شیوع سریع آن بسیاری افراد را در سطح جهان نگران کرده است. در حال حاضر علاوه بر کشورهای آسیایی، نمونه هایی از ابتلا به این بیماری در اروپا نیز مشاهده شده و این ویروس، روی اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است. کشورهای مختلف به دنبال راهی برای پیشگیری از انتشار بیماری هستند. بعضی از شهرها و بیمارستان ها قرنطینه شده اند و در مرزها، تدابیر امنیتی شدیدی به کار می رود.

با توجه به این شرایط، تمایل برای انجام سفرهای خارجی نسبت به گذشته پایین آمده است. مشتری پروازهای خارجی کمتر شده و شرکت های هواپیمایی سعی می کنند با کاهش قیمت ها مردم را به سفر ترغیب کنند. این مسئله مستقیما روی قیمت تورها اثر می گذارد زیرا پرواز یک فاکتور تعیین کننده در قیمت پکیج های مسافرتی است. در این حالت، شرکت ها از بخشی از سود خود چشم پوشی می کنند تا بتوانند بلیت ها را به فروش برسانند و از ضررهای بیشتر پیشگیری کنند. این مسئله هم در مورد ایرلاین ها صدق می کند و هم در مورد آژانس های مسافرتی و شرکت ها و موسسات خدمات گردشگری.

اگر قصد دارید تعطیلات خود را در یک بهشت استوایی بگذرانید، لیست قیمت تور مالزی را می توانید در سایت سلام پرواز مشاهده نمایید. پکیج ها را با دقت بررسی کنید و شهر، هتل و پرواز مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سپس با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید واطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. آن ها توضیحات لازم را درباره باز یا بسته بودن مرزها و برگزار شدن پرواز ها در اختیارتان خواهند گذاشت.

نظر شما