شناسهٔ خبر: 61658 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسن انصاری: سیاسی کردن کرونا را متوقف کنید؛ رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور فقط در حال پمپاژ خوف‌اند

حسن انصاری نوشته است که رسانه‌های فارسی زبان فعال در خارج از ایران فقط در حال پمپاژ خوف و نگرانی به داخلند. او به این رسانه‌ها هشدار داد که سیاسی کردن کرونا را متوقف کنند.

رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور فقط در حال پمپاژ خوف‌اند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسن انصاری، عضو هیأت علمی مؤسسه مطالعات عالی پرینستون و نویسنده کتاب‌هایی چون «بررسی‌های تاریخی در حوزه اسلام و تشیع»، «گنج پنهان، شرح احوال و آثار علامه مرحوم سیدعبدالعزیز طباطبایی یزدی» و… در تازه‌ترین یادداشت تلگرامی خود به بررسی عملکرد تلویزیون‌ها و دیگر رسانه‌های فارسی خارج از ایران درباره مساله شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخته است. به باور انصاری این رسانه‌ها فقط در حال پمپاژ ترس و نگرانی به مردم داخل ایران هستند، شاید یک دلیل برای خودبیمار پنداری و در نتیجه هراس عموم ایرانی‌ها از ویروسی که صرفاً ممکن است بر کسانی که بیماری دیگر زمینه‌ای دارند، اثر سو داشته باشد، به همین رسانه‌ها باز گردد. این یادداشت کوتاه را در ادامه بخوانید:

«این روزها هر وقت فرصتی دست دهد من به چندین زبان اروپایی و غیراروپایی اخبار کرونا را در دنیا دنبال می‌کنم. بیشتر رسانه‌ها سعی می‌کنند بدون سیاسی کردن این موضوع به ابعاد علمی و روانی و اجتماعی و اقتصادی آن بپردازند. گاهی برخی تلویزیون‌های فارسی خارج از کشور را هم در این موضوع می‌بینم.

بر خلاف مورد اول هر وقت این تلویزیون‌ها را می‌بینم آنچه بیشتر به چشم می‌آید و حس می‌شود، متأسفانه خواسته یا ناخواسته پمپاژ خوف و نگرانی است. این اصلاً خوب نیست. وظیفه رسانه‌ها شفاف سازی است اما این با انتشار هرگونه شایعه و خبری با منابع نامعلوم فرق می‌کند. آوار کردن اخبار نگران کننده هیچ کمکی به مردم عزیز میهنمان نمی‌کند. دست کم در این شرایط مردم را درک کنید.

این نگرانی‌ها مسائل را پیچیده‌تر می‌کند. سیاسی کردن کرونا را متوقف کنید. در کنار اخبار نگران کننده دست کم اشاره کنید به موفقیت‌ها و امید را بازتاب دهید. من خود تصمیم گرفته‌ام دیگر به این تلویزیون‌ها نگاه نکنم. اخبارشان را با احتیاط تلقی کنم و اگر به صورت اتفاقی از آنها خبری بشنوم، نخست با دیگر منابع بسنجم.»

نظر شما