شناسهٔ خبر: 61750 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکبر زنجانپور پیام روز ملی هنرهای نمایشی را می‌نویسد

اکبر زنجانپور هنرمند پیشکسوت و چهره شناخته‌شده عرصه فرهنگ‌ و هنر، پیام چهارمین سال گرامیداشت هفتم فروردین به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در ایران را می‌نویسد.

اکبر زنجانپور پیام روز ملی هنرهای نمایشی را می‌نویسد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پیام چهارمین سال گرامیداشت هفتم فروردین به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در ایران توسط اکبر زنجانپور صادر خواهد شد.

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تاکنون سه جشن به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار شده است. علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی و محمدعلی کشاورز هنرمندان پیشکسوتی بودند که به ترتیب، طی سه سال گذشته در پیامی این روز را به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی گرامی داشته‌اند.

اکبر زنجانپور هنرمند پیشکسوت و چهره‌ شناخته‌ شده عرصه فرهنگ‌ و هنر که نگارش پیام چهارمین سال گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی را بر عهده گرفته است بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینماست که در عرصه تئاتر آثاری از نویسندگانی چون آنتوان چخوف و آرتور میلر را کارگردانی کرده است. او بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه آغاز کرد. زنجانپور سال ۱۳۴۹ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. او ۵۰ سال از عمر خود را در تئاتر سپری کرده است.

نظر شما