شناسهٔ خبر: 61782 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نحوه فعالیت دانشگاه پیام نور در سراسر کشور تا ۲۰ فروردین اعلام شد

دانشگاه پیام نور در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نحوه حضور اعضای سازمان مرکزی، ستاد استانی، مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ را در بخشنامه ای ابلاغ کرد.

نحوه فعالیت دانشگاه پیام نور در سراسر کشور تا ۲۰ فروردین اعلام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ درراستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بخشنامه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و پیرو مصوبات جلسه هیات رئیسه، نحوه حضور اعضای سازمان مرکزی، ستاد استانی، مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ به شرح ذیل تعیین شد. بدیهی است هرگونه اصلاح یا تغییر در رویه های اعلام شده متعاقبا ابلاغ خواهد شد.

الف) سازمان مرکزی:

۱-واحدهای ستادی شامل حوزه ریاست، معاونت ها، دفاتر، ادارات کل و بخش های علمی با حداکثر یک سوم اعضا (به صورت شیفتی) فعال و سایر اعضا در مواقع عدم حضور با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون اداری، سامانه جامع erp، سیستم جامع گلستان، سامانه آموزشهای الکترونیکی و سامانه پیشخوان خدمت در قالب دورکاری امور محول شده را در منزل انجام داده وکارکرد اعضا (شیفت و غیر شیفت) در ایام موصوف بدون ثبت اثر انگشت با اعلام اعضا، تایید مدیر بلافصل و تایید مدیرکل اموراداری صورت پذیرد.

۲- معاونین، مدیران کل و روسای بخش های علمی مکلفند به نحوی برنامه ریزی کنند که حداقل در تمام روزهای رسمی کار، شخصی با اختیار کامل (دارای حق امضا) نسبت به انجام هماهنگی های لازم حضور یابد.

۳- مدیران و کارکنان مشمول دورکاری مکلفند ضمن ارتباط مستمر، نسبت به انجام امور محول شده در منزل اقدام کنند. عدم دسترسی در ساعات اداری روزهای دورکاری به منزله غیبت منظور خواهد شد.

ب) دانشگاه پیام نور استان ها:

۱- ساماندهی فعالیت و حضور همکاران در مراکز و واحد ها از طریق شیفت بندی و استفاده از ظرفیت دورکاری و ارائه خدمات آموزشی و دانشجویی به صورت مجازی و از راه دور و در قالب نرم افزارهای اتوماسیون اداری، سامانه جامع erp، سیستم جامع گلستان، سامانه آموزشهای الکترونیکی و سامانه پیشخوان خدمت صورت می گیرد.

۲- اعضای کلیه مراکز و واحدها (به غیر از مراکز استانی) بنحوی باید برنامه ریزی نمایند که کلیه کلاس های دانشجویان بصورت از راه دور و الکترونیکی با استفاده از تجهیزات و امکانات در اختیار برگزار و هیچ وقفه ای در فرآیند برگزاری کلاس های درسی ایجاد نشود. این مراکز و واحد ها مکلفند با هماهنگی رئیس مرکز/ واحد ضمن ارتباط مستمر نسبت به انجام امور محول شده بصورت دور کاری اقدام و صرفا در موارد خاص و استثنا به تشخیص مقام مجاز (رئیس مرکز /واحد) در محل خدمت حضور یابند. عدم دسترسی در ساعات اداری روزهای دورکاری به منزله غیبت منظور خواهد شد. کارکرد اعضا در مدت موصوف با اعلام اعضا، تایید مدیر بلافصل و تایید رئیس مرکز صورت پذیرد.

۳- ستادهای استانی و مراکز استانی با حداکثر یک سوم اعضا (به صورت شیفتی) فعال و سایر اعضا در مواقع عدم حضور با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون اداری، سامانه جامع erp، سیستم جامع گلستان، سامانه آموزشهای الکترونیکی و سامانه پیشخوان خدمت در قالب دورکاری امور محول شده را انجام داده و کارکرد اعضا (شیفت و غیرشیفت) با اعلام اعضاء، تایید مدیر بلافصل و تایید مدیر اداری استان صورت پذیرد. ضمنا برگزاری کلیه کلاس های آموزشی دانشجویان بصورت از راه دور و الکترونیکی با استفاده از تجهیزات و امکانات در اختیار مورد تاکید است.

۴- مدیران و کارکنان مشمول دورکاری مکلفند در ساعات رسمی کار در دسترس بوده و با ارتباط مستمر با محل خدمت امور محول شده را انجام دهند و عدم دسترسی در ساعات اداری روزهای دورکاری به منزله غیبت منظور خواهد شد. معاونین، مدیران و روسای محترم علاوه بر رعایت موارد فوق الزاما ذیل را نیز مد نظر داشته باشند:

کلیه مهمانسراهای دانشگاه پیام نور، تا اطلاع ثانوی تعطیل و از ارائه خدمات به متقاضیان معذور است.

افراد آسیب پذیر مشروحه ذیل با تایید پزشک معتمد دستگاه با استفاده از مرخصی استعلاجی یا دورکاری، حداقل حضور در محل کار را داشته باشند: "افراد دارای بیماری های زمینه ای مثل قلبی عروقی، ریوی، دیابت، بیماری کبدی مزمن، بیماری کلیوی مزمن، افراد باسابقه سرطان، بیماری های خاص، وجود هرگونه بیماری نقص ایمنی (مادرزادی یا اکتسابی)، افراد با سابقه استفاده طولانی از کورتون، مبتلایان به بیماری ایدز، مادران باردار، دارای پاس شیر و کودکان زیر ده سال"

کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه موظفند نسبت به برگزاری کلاس های درس در قالب الکترونیکی یا از راه دور اقدام کنند. عدم برگزاری کلاس به منزله غیبت است.

کلیه مراکز و واحد ها ضمن  برنامه ریزی دقیق، بر برگزاری کلاس های آموزشی نظارت دقیق داشته و گزارش کلاس های برگزار شده را بصورت روزانه به استان گزارش کنند.

روسای استانی پایان هر هفته گزارش کلاس های تشکیل نشده را به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ارسال و در پایان نیمسال در سیستم گلستان در قسمت میزان مشارکت ثبت کنند.

در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، در صورتیکه هریک از اعضاء(اداری یا علمی) در منزل شرایط لازم برای انجام امور محوله را نداشته باشند، می توانند به نزدیک ترین مرکز/واحد پیام نور محل سکونت خود مراجعه و از زیر ساخت های مستقر در آن مرکز/واحد استفاده کنند و کلیه مراکز و واحدها باید همکاری لازم در این امور را فراهم نموده تا از مسافرت بین شهری همکاران  جلوگیری بعمل آید.

برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در امور اجرایی، کلیه جلسات استانی و سازمان مرکزی، بصورت الکترونیکی از طریق ویدئو کنفرانس، وب کنفرانس یا هر ابزار مُجازی که در اختیار استان ها و سازمان مرکزی هست برگزار می شود.

کلیه ماموریت های بین شهری تا اطلاع بعدی ممنوع و پرداخت هر نوع ماموریت توسط امور مالی استان ها و سازمان مرکزی ممنوع است.

ساعت کار روزانه ی کارکنان در سازمان مرکزی و ستادهای استانی بر اساس مصوبات استانداری مربوطه می باشد.

در صورت تغییر احتمالی شرایط، متناسب با تصمیمات ستاد فرماندهی مقابله با کرونا و تصمیمات ابلاغی از سوی استانداری ها با هماهنگی معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه بر رویه های ابلاغی ارجحیت خواهد داشت.

نظر شما