شناسهٔ خبر: 61792 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس دانشگاه تربیت مدرس: برگزاری حدود ۳۰۰جلسه مجازی دفاع در ماه آینده

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: اگر اساتید با وجود تسهیلات ارائه شده بعضا نتوانند درس خود را به صورت مجازی برگزار کنند، آن وقت در مورد حذف درس در اردیبهشت ماه تصمیم خواهیم گرفت.

برگزاری حدود ۳۰۰جلسه مجازی دفاع در ماه آینده

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد تقی احمدی در گفتگویی از برگزاری جلسه مجازی معاون آموزشی وزارت علوم با مسئولان و رؤسای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در این جلسه که قرار است امروز برگزار شود، مباحث کلی و تأکیدات لازم در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه نیمی از اساتید این دانشگاه کلاس‌هایشان را از قبل از عید به صورت مجازی برگزار کرده اند، گفت: در تلاش هستیم با افزایش پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سایر اساتید نیز در این کلاس‌ها حضور یابند و انتظار داریم در فروردین ماه تعداد برگزاری کلاس‌های مجازی به حداکثر ممکن برسد.

احمدی ادامه داد: با توجه به اینکه برگزاری کلاس‌های حضوری به احتمال قوی به این زودی ها میسر نخواهد بود، آموزش مجازی یک الزام است و از همه اساتید می‌خواهیم به این جریان بپیوندند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای آن دسته از دانشجویانی که دسترسی به اینترنت ندارند که تعدادشان هم زیاد نیست، معاونت آموزشی دانشگاه به دنبال پیش بینی راهکاری برای این دانشجویان و پیوستن آن‌ها به جریان آموزش مجازی است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس از آماده شدن مقدمات برگزاری جلسات دفاع و رساله‌ها به صورت مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ مورد دفاع از رساله و پایان نامه می‌بایست در اسفندماه برگزار می‌شد که بنا داریم تعداد قابل توجهی از این جلسات را به صورت مجازی در اوایل اردیبهشت ماه برگزار کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در چنین شرایطی افراد از سفر منع شده اند و تجمعات ممنوع است، فکر می‌کنیم اکثر کلاس‌های نظری و جلسات دفاع به صورت مجازی تا اواسط بهار اجرا خواهد شد.

احمدی همچنین از برگزاری دروس عملی و میدانی در تابستان خبر داد و گفت: تابستان امسال، قطعاً تابستان پرفعالیتی برای دانشگاه خواهد بود و امیدواریم تا آن زمان به راحتی بتوان کلاس‌های نظری و پایان نامه‌هایی که باقی می‌ماند را به صورت حضوری برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه فعلاً موافق با حذف ترم نیستیم، گفت: تا یک ماه آینده اگر این جریان متوقف نشود، آن زمان در این رابطه تصمیم خواهیم گرفت.

وی همچنین درباره اینکه اگر دانشجویی بخواهد حذف واحد داشته باشد، تکلیف چیست و آیا دانشگاه موافقت می‌کند؟ گفت: اگر اساتید با وجود تسهیلات ارائه شده بعضاً نتوانند درس خود را به صورت مجازی برگزار کنند، آن وقت در مورد حذف درس در اردیبهشت ماه تصمیم خواهیم گرفت.

نظر شما