شناسهٔ خبر: 61810 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حاتمی‌کیا قید اکران عمومی را زد/ «خروج» را در خانه ببینید

فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا اولین فیلم تولید سال ۹۸ است که با تصمیم‌گیری عوامل قرار است به صورت آنلاین منتشر و در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

حاتمی‌کیا قید اکران عمومی را زد/ «خروج» را در خانه ببینید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ چالش عرضه فیلم‌های سینمایی در شرایط استمرار و تمدید تعطیلی سالن‌های نمایش از چالش‌های جدی این روزهای سیاست‌گذاران و فعالان سینمای ایران است.

طرح اکران آنلاین و عرضه فیلم‌ها بدون اکران عمومی در شبکه نمایش خانگی از جمله راه‌کارهای پیشنهادی برای جلوگیری از طولانی‌مدت شدن وقفه ایجاد شده میان تولیدات سینمایی و مخاطبان بوده است.

حالا فیلم سینمایی «خروج» از مهمترین تولیدات سینمای ایران در سال گذشته که در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر رونمایی شده بود، در این مسیر پیشگام شده و قرار است پیش از اکران عمومی، فیلم به‌صورت اینترنتی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

بنابر اعلام عمومی پروژه، فیلم سینمایی «خروج» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا طی روزهای آتی در بستر اینترنت به صورت آنلاین عرضه خواهد شد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور طولانی‌مدت مردم در خانه‌ها در چند ماه گذشته و آتی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا گرفت. همچنین این تصمیم با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع قانونی نمایش در کشور روبه‌رو شد.

تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا از اوایل هفته آینده در سامانه‌های نمایش آنلاین قرار خواهد گرفت و مخاطبان می‌توانند با خرید قانونی با خانواده به تماشای این فیلم سینمایی بنشینند.

این برای اولین‌بار است که یک فیلم سینمایی ابتدا پخش آنلاین مجازی و سپس اکران در سینماها را خواهد داشت.

فیلم سینمایی «خروج» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

«خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است.

این فیلم در سامانه‌های «فیلیمو» و «نماوا» به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظر شما