شناسهٔ خبر: 61907 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی از خارج

رئیس سازمان امور دانشجویان از پیش بینی پنج پرواز برای انتقال دانشجویان ایرانی به داخل از کشورهای درگیر در کرونا خبر داد و گفت: ۴ پرواز از رم و میلان و یک پرواز از آمستردام پیش بینی شده است.

آخرین وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی از خارج

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی صدیقی در گفتگویی درباره بازگشت دانشجویان ایرانی از کشورهایی که دچار کرونا هستند، گفت: دانشجویانی که بر می‌گردند از نظر پروتکل بهداشتی تابع تصمیم وزارت بهداشت هستند این کار با هماهنگی وزارت خارجه و وزارت بهداشت انجام می‌شود.

آمادگی وزارت علوم برای بررسی درخواست‌های احتمالی انتقال به دانشگاه‌های داخل

وی درباره اینکه آیا وزارت علوم برنامه‌ای برای ادامه تحصیل این دانشجویان در دانشگاه‌های داخل و یا انتقال آنها به دانشگاه‌های داخل دارد، ادامه داد: از نظر تحصیل، دانشجویان وابسته به وزارت علوم بعید است درخواست انتقال داشته باشند چون موقتی بر می‌گردند ولی ما آماده بررسی درخواست‌های احتمالی هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار پرواز از رم و میلان و یک پرواز از آمستردام برای بازگشت این دانشجویان پیش بینی شده است.

به گزارش مهر، اخیراً رایزنی علمی سفارت ایران در مسکو در اطلاعیه‌ای در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود: با توجه به گسترش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف، از جمله فدراسیون روسیه و به ویژه در شهر مسکو و فقدان چشم‌انداز حل این مشکل در کوتاه مدت و حتی احتمال تداوم آن در نیم‌سال تحصیلی آتی که موجب به وجود آمدن نگرانی‌ها و سوالاتی برای دانشجویان شده است، رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شرایط موجود موکدا توصیه می‌کند دانشجویان ضمن قبول مسؤلیت عدم قطعیت‌ها به سهم خود حتی‌الامکان به ایران بازگشته و نسبت به ادامه برنامه آموزشی مطابق برنامه دانشگاه مربوطه و از راه دور تلاش کنند.

در این اطلاعیه عنوان شده بود: تلاش دانشگاه‌ها و پیگیری‌ها بر این است که ادامه جریان آموزش دانشگاه‌ها و در صورت امکان امتحانات تا حد ممکن به صورت غیرحضوری برگزار شود.

رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران یادآور شده بود: تا زمان امکان بازگشت به کشور به دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها و سایر سکونت‌گاه‌ها که با وضعیت نامناسب بهداشتی و یا احتمال قرنطینه خوابگاهی و یا مشکل ثبت اقامت و … روبرو هستند، توصیه می‌شود با رعایت کلیه جوانب مذکور نسبت به اسکان در خوابگاه خودگردان و یا منازل و مکان‌های مناسب و دارای امکان ثبت اقامت رسمی اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده بود: رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای وظایف قانونی خود پیگیری‌های لازم را برای رسیدگی بهتر به وضعیت دانشجویان از مراجع ذیربط قانونی انجام داده و به دلیل احتمال مواجهه با وضعیت‌های غیر قابل پیش بینی و غیر قابل جبران و تأسف بار مجدداً تا زمان بهبود شرایط توصیه اکید به بازگشت دانشجویان عزیز به ایران را دارد.

نظر شما