شناسهٔ خبر: 61915 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک موزه خشن با بازدیدکنندگان نوجوان

موزه خودروهای زرهی در آلمان با تعداد زیادی بازدیدکننده کودک و نوجوان، نگاهی ضدجنگ ندارد اما اشیا موزه، خشونت ناشی از ابزارآلات و ماشین‌های جنگی را به نمایش می گذارد.

یک موزه خشن با بازدیدکنندگان نوجوان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  ۳۷ سال از تأسیس موزه خودروهای زرهی در شهر مونستر می‌گذرد و حالا این موزه به یکی از جاذبه‌های دیدنی آلمان تبدیل شده است. موزه‌ای که کلکسیونی از تانک‌ها و ماشین‌های جنگی از سال ۱۹۱۷ را در خود جای داده است و هر سال، میزبان بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر از سراسر جهان است.

موزه خودروهای زرهی در شهر مونستر یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌های مربوط به جنگ است. هدف از تأسیس این موزه، نمایش تاریخ ماشین‌های جنگی و زرهی از قرن نوزدهم تاکنون بوده است. این موزه برخلاف آنچه که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، نگاهی ضدجنگ ندارد و برای تحقیر جنگ و تجهیزات جنگی ساخته نشده است. با این وجود، اشیا موزه، خشونت ناشی از ابزارآلات و ماشین‌های جنگی را به خوبی به بیننده نشان می‌دهند.

آنطور که سایت موزه خودروهای زرهی گزارش داده؛ مساحت این موزه، بالغ بر ۹ هزار متر مربع است و در سالن اصلی آن، خودروهای نظامی، سلاح، لباس‌، مدال و تجهیزات نظامی از جنگ جهانی اول تا به امروز به نمایش گذاشته شده است.

مهم‌ترین آثار این نمایشگاه شامل تجهیزات جنگی منحصربه‌فرد ارتش آلمان در دوره‌های تاریخی مختلف و تانک‌های متعلق به دولت آلمان شرقی است. علاوه بر این، تانک‌های ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی، ارتش انگلیس و ارتش ایالات متحده آمریکا از جنگ جهانی دوم نیز در این بخش از موزه دیده می‌شود. همچنین تانک‌های دیگری مانند مرکاوا (تانک اصلی میدان نبرد اسرائیلی) نیز در این موزه وجود دارد.

آثار موزه توسط مسئولان ارتش آلمان جمع‌آوری شده و نگهداری از آن‌ها به عهده مسئولان شهر مونستر است. هر سال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این موزه بازدید می‌کنند که در میان آن‌ها کودکان و نوجوانان زیادی وجود دارند.

علاوه بر این‌ها، در موزه خودروهای زرهی مونستر برای علاقمندان، دوره‌های کارآموزی نیز برگزار می‌شود. این دوره‌های کارآموزی برای کسانی که علاقه به کار در موزه‌ها دارند، می‌تواند مفید باشد. براساس گزارشی که بر روی سایت موزه خودروهای زرهی قرار گرفته است؛ کسانی که برای شرکت در دوره‌های کارآموزی پذیرفته می‌شوند ،‌۳۰۰ یورو کمک‌هزینه نیز دریافت می‌کنند.

این گزارش توسط رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه و در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده است.

نظر شما