شناسهٔ خبر: 61923 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پایان طرح تاریخ شفاهی موزه مردم شناسی

طرح «تاریخ شفاهی موزه مردم شناسی» که با توجه به اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیازهای کاربردی کشور در توجه به فرهنگ بومی و اصیل مردم تهیه شد به پایان رسید.

پایان طرح تاریخ شفاهی موزه مردم شناسی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا حسن زاده رئیس پژوهشکده مردم شناسی با اعلام این خبر گفت: طرح یاد شده با تلاش مینو سلیمی و مریم پهلوان شریف از اعضای پژوهشکده مردم شناسی به پایان رسیده و آماده انتشار است.

او افزود: این طرح مجموعه گفت و گوهایی را با اندیشمندان و صاحب نظران مختلف در مورد تاریخ موزه مردم شناسی در ایران، استراتژی طراحی آن، جایگاه و اهمیت موزه مردم شناسی ملی و مادر دربردارد.

حسن زاده تصریح کرد: این طرح با توجه به اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیازهای کاربردی کشور در توجه به فرهنگ بومی و اصیل مردم تعریف شده است.
حسن زاده ابراز امیدواری کرد: این اثر مهم با توجه به فقدان منبع در حوزه موزه‌های مردم شناسی در کشور، از سوی پژوهشگاه با همکاری مراکز مرتبط منتشر شود.

مینو سلیمی پژوهشگر و مردم شناس نیز در این باره گفت: پژوهش حاضر حاصل گفت وگو با اندیشمندان و افرادی است که یکی از اصلی ترین درگیریهای روزمره زندگیشان موزه است.

او افزود: صاحب نظران این سلسله از گفت و گوها همه بر وجود و پایه گذاری موزه مردم شناسی به عنوان یک وظیفه ملی تاکید داشته و ایجاد آن را امری می‌دانند که در جهان امروز که ظهور صورت‌های صنعتی با میرایی عناصر مهم و کهن زندگی بشر مقارن شده، با وجود تنوع فرهنگی چشمگیر ایران که بر بستر وحدت و همبستگی جلوه گر می‌شود، باید روزی اتفاق بیافتد و از ایده ایجاد آن هرگز نباید چشم پوشید.

نظر شما