شناسهٔ خبر: 6199 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

پاسخ مدیر نشر ثالث به ادعای سید جواد طباطبایی؛

نشر ثالث بدون قرارداد کتابی را تجدید چاپ نمی‎کند

طباطبایی ثالث فکر می‎کنم آقای طباطبایی با همه‎ی ناشران مشکل دارد. و مغلطه می‎کنند. اگر وی در مورد چاپ کتاب اعتراض داشتند چه‎طور حق‎التالیف را دریافت می‎کردند. البته فقط برای چاپ آخر هنوز نیامده‏‌اند حق‌التالیف را دریافت کنند.

فرهنگ امروز: محمدعلی جعفریه در پاسخ به اعتراض سیدجواد طباطبایی مولف کتاب "ابن خلدون و علوم اجتماعی" مبنی بر تجدید چاپ این کتاب بدون اجازه‎ی وی، به «فرهنگ امروز» گفت: کتاب آقای طباطبایی ۲ یا ۳ بار چاپ شده است که حق‎التالیف خود را دریافت نموده‎اند؛ فقط برای چاپ آخر، خود وی هنوز برای دریافت حق‎التالیف کتاب نیامده است. ایشان گفتند چاپ نکنید ما هم دیگر این کتاب را چاپ نمی‎کنیم. نمی‎دانم این بحث‎هایی که ایشان طرح می‎کنند، دیگر برای چیست.

جعفریه در پاسخ به فرهنگ امروز که بیان کرد حرف طباطبایی این است که کتاب را نشر ثالث فقط اجازه یک بار چاپ داشته است ولی دوبار تجدید چاپ کرده است، گفت: قرارداد مفادی دارد که ناشر بر طبق مفاد آن قرارداد کار نشر را انجام می دهد. اگر بحث حق‎التالیف است خود ایشان هنوز برای دریافت حق‎التالیفشان مراجعه نکردهاند. الان دقیقا نمی‎دانم مشکل وی چیست.

وی در ادامه بیان داشت؛ آقای طباطبایی با آقای مظفر در نشر کویر هم همین مشکل را داشت که آقای مظفر از او شکایت کرد و طباطبایی را محکوم کرد.

مدیرمسئول نشر ثالث در ادامه گفت: فکر می‎کنم آقای طباطبایی با همهی ناشران مشکل دارد. و مغلطه میکنند. اگر وی در مورد چاپ کتاب اعتراض داشتند چه‎طور حق‎التالیف را دریافت میکردند. البته فقط برای چاپ آخر هنوز نیامده‏اند حق‌التالیف را دریافت کنند.

وی در اعتراض به ادعای طباطبایی مبنی بر درنظر نگرفتن حق و حقوق ایشان گفت: آقای طباطبایی مشخص نیست کی داخل ایران هستند و کی به خارج ایران سفر کرده‏اند. معمولا خودشان باید موسسه تشریف بیاورند و حق‎التالیف خود را دریافت کنند.

جعفریه در اعتراض به طباطبایی گفت: ایشان یک کتاب را به چند نفر میخواهد بفروشند که فکر می‎کنم این مشکلات پیش می‎آید. وی در ادامه افزود؛ در این‎جا دو مساله وجود دارد؛ یا ما بدون اجازه‎ی ایشان کتاب را تجدید چاپ کردیم یا نکردیم. اگر مدعی است ما بدون اجازهی ایشان کتاب را برای بار دوم تجدید چاپ کردیم باید بروند قوه قضاییه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شکایت کنند. آن‎ها نیز ما را برای پاسخ‎گویی احضار می‎کنند و این همه بحث و جدل ندارد.

محمدعلی جعفریه در پاسخ به فرهنگ امروز که گفت، طباطبایی مدعی است تنها یک بار اجازه چاپ به نشر ثالث برای در دسترس بودن این کتاب برای دانشجویان داده است، گفت: حتما اجازه چاپ دادهاند که کتاب برای بار دوم تجدید چاپ شده است. وی در ادامه توضیح داد؛ ما از ایشان دو کتاب داریم که روی هم ۳ بار چاپ شده‎اند. کتاب "جدال قدیم و جدید" که در سال ۱۳۹۰ در ۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۱۴۰۰۰ تومان، به چاپ رسیده و حق‎التالیف پرداخت شده است.

دیگری کتابی است به نام "ابن‎خلدون و علوم اجتماعی"، این کتاب بار اول، سال ۱۳۹۰ با قیمت ۹۰۰۰ تومان چاپ شد و برای بار دوم در سال ۱۳۹۱ با ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰۰۰ تومان روانه‎ی بازار کتاب شده است. حق‎التالیف چاپ اول را ایشان دریافت کرده‎اند و برای چاپ دوم هنوز خود نیامده‎اند که پرداخت شود.

 

فرهنگ امروز: گفتنی است مدیریت محترم نشر ثالث در پاسخ به درخواست سید جواد طباطبایی جهت انتشار متن قرارداد کتاب در سایت فرهنگ امروز، از این درخواست سرباز زد و تاکید کردند اجازه مولف برای تجدید چاپ کتاب به صورت شفاهی بوده است و سایت فرهنگ امروز مرجعیتی برای انتشار قرارداد ندارد!

 

 

نظرات مخاطبان 1 4

  • ۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۰۹:۲۵ 1 2

    خب يكي رو بفرستيد بره حق التاليفش را بگيره بنده خدا
                                
  • ۱۳۹۲-۰۷-۱۵ ۱۸:۵۷پژمان 1 2

    خوب بنده خدا مگه يك نسخه قرارداد دست مولف نيست !!! ازش بگيريد و ببينيد توش چي نوشته و قضيه رو تموم كنيد . نكنه شما هم يعله !!!!!!!!!!!!!! 
                                
  • ۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۰:۲۱مسعود 1 3

    والا من این جور دستگیرم شده که در یک دوره ای ناشر با مولف خوب کار کردن حق مولف هم داده شده حالا طباطبایی خواسته کتاباشو ببره جای دیگه. خب این چه جاروجنجال که طباطبایی راه انداخته!!!!!!!!!!!!!!!!!؟ 
                                
  • ۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۲:۵۰محمد 0 5

    اما همه این ها قرارداد نمی شود. اگر ثالث درست می گوید چرا قرارداد را در اختیار رساله ها قرار نمی دهد؟ خود شما هم گفته اید که ثالث از انتشار قرارداد ابا دارد. به نظر من این کامنت های غیرمسئولانه و تا حدی جلف شایسته سایت نیست. فارسی چاله میدانی هم هست. بردارید به به جایی برنمی خورد 
                                

نظر شما