شناسهٔ خبر: 62043 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

چگونه احتمال ابتلا به بیماری در سفر هوایی را به حداقل برسانیم

هواپیما

چگونه احتمال ابتلا به بیماری در سفر هوایی را به حداقل برسانیم

شستن دست و صورت روشی آسان برای جلوگیری از میکروب‌هایی است که دستان ما در نواحی عمومی لمس می‌کنند و از رسیدن به غشاهای مخاطی ما جلوگیری می‌کند. ضدعفونی کننده دستی نیز با جایگزین‌هایی مانند ژل دست نیز انتخاب مناسبی است.

مسافران همچنین باید با قرار دادن دستمال‌های ضد عفونی کننده در پرواز بعدی، از بدون میکروب بودن صندلی اطمینان حاصل کنند.

پس از رزرو بلیط ارزان هواپیما خطوط هوایی برای اطمینان از تمیز کردن هواپیما از تمیزکننده استفاده می‌کنند، اما تأخیر در پرواز یا فشار وارد شده به پرسنل فرودگاه برای اطمینان از عزیمت به موقع پروازها به این معنی است که بعضی اوقات هواپیماها تمام تمیزکاری مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند و این تمیزکاری به طور کامل ممکن است انجام نشود. اگر می‌توانید، یک ماده ضد عفونی کننده را روی صندلی بکشید تا محل نشستن خود را به طور مطمئن تمیز کرده باشید.

مسافرانی که دستمال مرطوب خود را می‌آورند، باید اطمینان حاصل کنند که قسمت‌هایی از صندلی که بیشتر مستعد لمس هستند، پوشانده شده است. روکش صندلی، میز سینی، جای دست، جیب پشتی صندلی، صندلی عقب، صفحه پشتی صندلی، هواکش بالای سر، صفحه سرگرمی در پرواز و آفتابگیر پنجره همه باید پاک شوند.

پس از رزرو بلیط هواپیما باید بدانید یکی دیگر از اقدامات متداول برای جلوگیری از میکروب‌های احتمالی، اجتناب از نشستن کنار افراد مشکوک است. از افرادی که سرفه می‌کنند یا علائم دیگری از بیماری تنفسی را نشان می‌دهند، دوری کنید.

در حالی که در اکثر پروازها نمی‌توانید به راحتی صندلی خود را تعیین کنید، می‌توانید صندلی‌هایی را دور از سایر مسافران انتخاب کنید. از نظر آنفولانز ، تماس نزدیک بیشتر از یک متر در نظر گرفته شده است اما در مورد برای ویروس کرونا، تماس نزدیک کمتر از یک متر می‌تواند باعث انتقال شود. پس قبل از رزرو به راهنمای خرید بلیط مراجعه کنید.

راهرو غالبا توسط مسافرین، سرویس دهنده‌های پرواز و مهمانداران مورد تردد قرار می‌گیرد، به این معنی که بهتر است از قرار گرفتن در معرض آن خودداری کنید. صندلی کنار پنجره در اکثر هواپیماهای مسافرتی اغلب دورتر از راهرو است که می‌تواند شما را از نشستن در صندلی نزدیک راهروی هواپیما که همه از آن تردد می‌کنند دور کند.

راهنمای خرید بلیط به شما این امکان را می‌دهد که در انتخاب صندلی خود دقت کنید. یک راه برای جلوگیری از تماس با مردم انتخاب صندلی دارای فاصله زیاد با صندلی مجاور یا گرفتن یک ردیف کامل به خودتان است. در یک پرواز، کوشش در انتخاب صندلی در هنگام ورود و در ساعت‌های منتهی به پرواز، یکی از راه‌های کمک به شانس مسافر برای داشتن صندلی خالی در کنار آنها است. پس هنگام رزرو بلیط پرواز چارتر هواپیما آگاه باشید که کدام صندلی را انتخاب می‌کنید.

دستشویی‌های هواپیما از مناطق پر رفت و آمد هواپیما هستند که باعث می‌شود آنها از مکان‌های ایده آل برای جلوگیری از انتشار ویروس محسوب نشود و هنگام ورود به آن باید مراقب باشید.

با وجود همه چیز، از دستگیره درب گرفته تا دکمه‌های سیفون که توسط مسافران متعدد در یک پرواز مشخص لمس می‌شود، امکان تماس با عوامل بیماری‌زای مضر زیاد است. همچنین توصیه می‌شود از لمس بخش‌هایی از هواپیما که بیشترین تعداد افراد آن را لمس کرده‌اند، خودداری کنید که دستشویی‌ها در این فهرست قرار دارند.

در صورت استفاده از دستشویی یک ضرورت مطلق است که قبل از خارج شدن دست خود را بشویید و هنگام بازگشت به صندلی خود از ضد عفونی‌کننده دست استفاده کنید.

N95 بهترین ماسکی است که برای محافظت در برابر عوامل بیماری‌زا استفاده می‌شود. مسافران پوشیده از ماسک صورت در نزدیکی شمارنده‌های ورود به سیستم خطوط هوایی توسط دستگاه تب سنج بررسی می‌شوند، اما شما به عنوان مسافر باید بدانید که هیچگاه این بررسی‌ها کافی نیست چرا که ممکن است یک بیمار مبتلا به کرونا علامتی نداشته باشد.

از آنجا که سوار شدن در هواپیماها نیاز به ارتباط نزدیک با افراد دیگر دارند و کرونا ویروس دارای دوره انکوباسیون 2 تا 14 روزه است که در طی آن می‌تواند انتقال یابد، ولی پوشیدن ماسک بی‌فایده نخواهد بود. همچنین ماسک‌های جراحی ساده برای جلوگیری از کرونا که احتمالا توسط قطرات ترشحات منتقل می‌شود، مؤثر هستند.

متداول‌ترین برخورد با بیماری در سفر هوایی، هوای بازیافتی است که درون کابین جریان می‌یابد. امروزه بیشتر هواپیماهای تجاری مدرن‌اند و دارای فیلترهای HEPA هستند که هوای قطرات تنفسی را فیلتر می‌کند که این مسئله در جلوگیری از انتشار ویروس موثر است.

همچنین بی‌آبی مشکلات زیادی را برای شما به همراه خواهد آورد. هوا ممکن است خشک باشد، بنابراین در پروازها باید با نوشیدن آب از جبران خسارت اطمینان حاصل کنید. نوشیدن آب بیشتر در هنگام پرواز بر خلاف نوشیدنی‌های کافئین‌دار به دفاع شما در مقابل میکروب‌ها کمک می‌کند.

کم‌آبی بدن می‌تواند به سیستم ایمنی ضعیف کمک کند. سعی نکنید با نوشیدنی‌های کافئین‌دار هیدراته شوید. این نوشیدنی‌ها کم‌آبی بدن را بیشتر می‌کنند.

نظر شما