شناسهٔ خبر: 62063 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

انواع کاربردهای سنگ های ساختمانی

طراحی دکوراسیون منازل لوکس با سنگ

در ساختمان سازی توجه کردن به موارد مختلفی سبب خواهد شد تا بتوانید سازه ای لوکس به ارمغان آورید. توجه داشته باشید که برای ساخت ساختمان از انواع اقسام مصالح مختلف استفاده خواهد شد که البته هریک از آنها ویژگی های مختلفی با یکدیگر خواهند داشت. یکی از پرکاربردترین اقلام را می توان سنگ ها دانست. سنگ را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود که هر یک از سنگ مرمریت و تراورتن و اسلب و ... ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت و در بخش مختلفی از آنها استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که در انتخاب سنگ باید نهایت دقت را داشته باشید چرا که انتخاب سنگ مناسب سبب خواهد شد که هم ماندگاری سازه بالارفته و هم زیبایی بیشتری را از آن شاهد باشید. سنگ های نما از جمله سنگ هایی هستند که جلوی چشم بوده و حتما با آن سروکار دارید اما می توانید سنگ ها را پس از عملیاتی به سازه های شیک تبدیل کرده و در بخش های خاصی از منزل و یا محل مورد نظر استفاده نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

صراحی سنگی

شاید برایتان سوال باشد که صراحی چیست؟ در صنعت ساختمان سازی صراحی به معنی نرده نیز شناخته می شود. صراحی می تواند از جنس های مختلف باشد و یکی از رایج ترین انواع صراحی که معمولا برای بخش های خارجی ساختمان از آن استفاده می شود را می توان صراحی سنگی دانست. صراحی های سنگی زیبایی منحصر به فردی داشته و توجه همگان را به خود جلب خواهند کرد. توجه داشته باشید که در انتخاب صراحی باید نهایت دقت را داشته باشید چرا که متناسب بودن آن با محیط از نظر رنگ و اندازه و همچنین مقاومت مناسب بودن آن را تعیین خواهد کرد. لازم به ذکر است که صراحی سنگی را می توانید علاوه بر بخش جلویی ساختمان برای پشت بام یا بالکن نیز استفاده نمایید. در بسیاری از ساختمان ها به منظور زیبایی، صراحی ها را به صورت پیوسته جلوی بالکن می چینند و طبیعتا سازه ای بسیار شیک و در عین حال مقاوم خواهد بود. توصیه می کنیم که صراحی سنگی را جایگزین صراحی های شیشه ای و فلزی نمایید چرا که هم زیبایی بسیاری داشته و هم می توانید به صورت مادام العمر از آن استفاده نمایید.

موارد قابل توجه در صراحی سنگی

در هنگام خرید صراحی سنگی باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید و در صورتی که از قبل با این موارد آشنایی نداشته باشید نخواهید توانست بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از مهمترین موارد حائز اهمیت را می توان جنس صراحی دانست. صراحی ها با استفاده از سنگ های مختلفی ساخته می شوند و معمولا به دلیل ساده بودن کنده کاری و حالت پذیری سنگ های آهکی شاهد استفاده از این نوع سنگ ها هستیم اما باید بدانید که سنگ های آهکی در برابر دیگر سنگ ها از مقاومت پایین تری برخوردار هستند. سنگ مرمریت می تواند به عنوان یکی از بهترین صراحی ها باشد و با خرید این نوع صراحی، می توانید بدون هیچگونه نگرانی از آن استفاده نمایید. بخصوص برای استفاده در بالکن ساختمان توصیه می کنیم که حتما صراحی با سنگ باکیفیت خریداری کنید. اندازه صراحی را نیز باید مورد بررسی قرار دهید. به این دلیل که معمولا صراحی های ظریف تر مقاومت پایین تری نیز خواهند داشت و امکان شکستن در آنها وجود خواهد داشت. همچنین باید دقت کنید که بر روی سطوح صرافی هیچگونه شکستگی و یا ترک خوردگی وجود نداشته باشد. صرافی های دایره ای نیز معمولا مقاومت بیشتری نسبت به صراحی های مربعی خواهند داشت.

پایه چراغ

یکی از دیگر اقلام سنگی که محبوبیت بسیاری نیز پیدا کرده است را می توان پایه دانست. پایه چراغ همانطور که از نام آن پیداست به منظور قرار گرفتن چراغ در داخل آن تولید می شود. این پایه ها را می توانید در انواع مدل ها و اندازه های مختلف مشاهده نمایید . دلیل آن را می توان استفاده از آن در بخش های مختلف دانست. از جمله مهمترین کاربردهای پایه چراغ می توان به استفاده از آن در حیاط اشاره کرد. اصلی ترین دلیلی که سبب محبوبیت پایه چراغ شده است را می توان زیبایی آن دانست چرا که این سنگ را می توانید با جنس سنگ نمای ساختمان خریداری نموده و کلیه فضا را به صورت یک ست کامل درآورید که طبیعتا تاثیرگذاری را به حداکثر خواهد رساند.

قیمت پایه چراغ

قیمت به یکی از مهمترین مشغله های مردم تبدیل شده است. در رابطه با قیمت پایه چراغ باید بدانید که عوامل متعددی بر میزان قیمت آن تاثیر خواهند گذاشت و از جمله مهمترین آنها می توان به کیفیت سنگ اشاره کرد. در صورتی که از سنگ درجه یک برای ساخت پایه چراغ استفاده شود قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود و البته جنس خود سنگ نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر میزان قیمت پایه چراغ خواهد بود. شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان اقدام به ارائه کلیه محصولات سنگی با قیمت مناسب نموده است و به همین دلیل می توانید بهترین و باکیفیت ترین ها را به صورت مستقیم و از تولید به مصرف از سامانه شرکت خریداری کرده و جلوی درب منزل خود تحویل بگیرید.

مرمریت

مرمریت یکی از بهترین سنگ ها شناخته می شود که این سنگ در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و می توانید آن را در انواع طرح و نقوش مختلف خریداری نمایید. توجه داشته باشید که شرایط آب و هوایی متفاوت می تواند بر روی سنگ مرمریت تاثیر بگذارد و به همین دلیل اغلب شاهد استفاده از آن در بخش های داخلی هستیم. از جمله اتفاقاتی که در صورت مواجهه با نوسانات دمایی برای مرمریت ایجاد خواهد شد می توان به ترک خوردگی، شکستگی، تغییر رنگ و... اشاره کرد. این سنگ که از جمله سنگ های آهکی دگرگون شده شناخته می شود شکل پذیری بالایی داشته و به همین دلیل از سنگ مرمریت شاهد ایجاد مجسمه ها و نما های بسیار زیبایی هستیم. این سنگ در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی داشته و مقاومت آن نیز با اینکه به گرانیت نمی رسد اما در مقایسه با تراورتن بالاتر خواهد بود. سنگ های مرمریت را در جا های خشک استفاده کنید چرا که به دلیل آهکی بودن، آب را به خود جذب خواهد کرد. این سنگ برای انواع سلیقه های مختلف انتخابی مناسب خواهد بود چرا که هم در رنگ های مختلف ارائه شده و هم می توانید آن را در اندازه های متفاوت خریداری نمایید.

خرید مرمریت

یکی از مهمترین مراحلی که حتما باید به آن توجه داشته باشید را می توان خرید دانست. برای خرید سنگ مرمریت راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و در حالت کلی این راه ها را می توان به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی نمود. منظور از روش خرید حضوری، مراجعه به مراکزی است که در سطح شهر فعالیت می کنند اما این روش به دلیل مشکلاتی نظیر وقت گیر بودن کمتر مورد توجه قرار گرفته و جای خود را به مراکز اینترنتی داده است. با مراجعه به مراکز اینترنتی فروش سنگ، می توانید انواع اقسام سنگ های مختلف را مشاهده کرده و به صورت ریز بررسی نمایید. به همین دلیل امکان خرید بهترین مورد برایتان وجود خواهد داشت. شرکت ما اقدام به ارائه انواع اقسام سنگ ها و محصولات سنگی نموده است و می توانید در کمترین زمان ممکن بهترین محصولات را از آن خریداری نمایید.

برگرفته از وب سایت فروشگاه آنلاین صنایع سنگ وزین به آدرس اینترنتی https://sangevazin.com/

برچسب‌ها:

نظر شما