شناسهٔ خبر: 62070 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی برای فعال سازی کدهای استخدامی اعضای هیات علمی

رئیس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: تمامی ردیف‌های استخدام از سازمان امور استخدامی اخذ، موافقت کلی گرفته شده و عملیات اجرایی برای فعال سازی کدها در حال انجام است.

آغاز عملیات اجرایی برای فعال سازی کدهای استخدامی اعضای هیات علمی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ برخی از اساتید دانشگاه‌ها در تماس با خبرگزاری مهر نسبت به عدم صدور حکمشان توسط دانشگاه ها به دلیل عدم صدور کد استخدامی انتقاد کردند و خواستار اعلام زمان اختصاص کد استخدامی و تعیین و تکلیف وضعیت خود شدند.

یکی از این اساتید عنوان کرد: در فراخوان جذب بهمن ۹۷ وزارت علوم شرکت کردیم و حدود یکسال درگیر مصاحبه بودیم، قرار بود در تیرماه سال ۹۸ نتیجه به ما اعلام شود که با تاخیر در بهمن ۹۸ اعلام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نکته ای که وجود دارد این است که اگرچه مرکز جذب وزارت علوم کار ما را در بهمن ۹۸ تایید کرده است، ولی دانشگاه ها حکم  را صادر نکرده و عنوان می کنند باید کد استخدامی برای شما صادر شود که دانشگاه بتواند پیرو آن کد، حکم را صادر کند. اکنون حدود 4ماه است که در انتظار این حکم هستیم، تماس ما با وزارت علوم نیز بی نتیجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که تکلیف حقوق ما در این چند ماهی که کار کرده ایم چه می شود، برخی عنوان می کنند که از تاریخ صدور کد حقوق پرداخت می شود برخی نیز می گویند حقوق مدت زمان کار شده یکجا پرداخت خواهد، درصورتی که حقوق ما  از زمان صدور کد استخدامی پرداخت شود، تکلیف چند ماه کار ما چه می شود؟

محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سئوال این اساتید گفت: مسئله ردیف استخدام در صلاحیت ها و ماموریت های معاونت اداری مالی وزارت متبوع و مرکز نظارت و ارزیابی است.

وی ادامه داد: ولی با این حال تا حدی که من اطلاع دارم تمامی ردیف‌های استخدام از سازمان امور استخدامی اخذ شده موافقت کلی گرفته شده عملیات اجرایی برای فعال سازی کدها در حال انجام است و انجام خواهد شد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: طبیعتاً بدون داشتن ردیف استخدام برای کارگزینی صدور حکم ممکن نیست همانگونه که بدون دریافت تایید مرکز جذب این احکام فاقد اعتبار قانونی است.

وی افزود: بعد از آنکه تاییدیه هیئت مرکزی جذب اخذ شد و ردیف استخدام هم که معمولاً بر حسب آن داده می‌شود در اختیار دانشگاه قرار گرفت زمان شروع رسمی کار و پرداخت حقوق  بسته به مقدورات دانشگاه است اما برحسب تجربه های گذشته حداکثر ترم بعد از تایید هیئت مرکزی حکم پیمانی اعضا  صادر می شود.

نظر شما