شناسهٔ خبر: 62196 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​پاسخ به ۵۰ پرسش کودکان درباره بدن

تانیا لوید کی در کتاب «۵۰ پرسش درباره بدن» به پرسش‌های کودکان و نوجوانان درباره بدنشان پاسخ می‌دهد.

​پاسخ به 50 پرسش کودکان درباره بدن

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  کتاب «۵۰ پرسش درباره بدن» نوشته تانیا لوید کی و تصویرگری راس کینارد با ترجمه فروغ فرجود از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی منتشر شده است.
 
روزانه میلیاردها سلول جدید در بدن ساخته می‌شود و به همان اندازه، سلول قدیمی از بین می‌رود. در هر واحد سازنده میکروسکپی بدن اطلاعات ژنتیکی یکسان یا کد مخصوصی وجود دارد که هر کسی را منحصربه‌فرد می‌کند. در دنیا حدود هفت میلیارد انسان وجود دارند اما هیچ‌کس کد مخصوص دیگری را ندارد. سلول‌های هر شخصی، بدنی را ساخته‌اند که با بدن دیگر تفاوت دارد؛ اما با این حال انسان‌ها به یکدیگر شباهت هم دارند.
 
در توضیحات این کتاب نوشته شده: ‌«بدن انسان ماشین فوق‌العاده‌ای است! احتمالا نمی‌دانید بدنتان چگونه کار می‌کند. حتی به این مسئله فکر هم نکرده‌اید. با بالا رفتن سن، مردم متوجه می‌شوند که کارکرد بدن چقدر جالب است. از سلول قاتل طبیعی گرفته که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند تا خاصیت انعطاف‌پذیری مغز و کارکرد استخوان‌های پرکار. در این کتاب سرگذشت مردی را می‌خوانید که ۵۸ سال با سوراخ بزرگی در معده‌اش زندگی کرد. در کتاب می‌خوانید مورچه‌ها چگونه با یکدیگر درباره غذا صحبت می‌کنند و چگونه قرن‌ها طول کشید تا بشر فهمید میکروب‌ها عامل بیماری هستند. موضوعات جالب این کتاب ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.»
 
کودکان و نوجوانان با مطالعه این کتاب می‌توانند اطلاعاتی درباره فرآیند گوارش، پیوندهای خونی، شکل و عملکرد بدن، مهاجمان مسلح، نقش حواس در بدن، عملکرد مغز و ... کسب کنند و کوچک‌ترین مهمان‌های خانگی در دنیا را بشناسند و با روشی برای اندازه‌گیری گنجایش شش‌ها آشنا شوند و قدرت کشش ماهیچه‌ها را بررسی کنند.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، کتاب «۵۰ پرسش درباره بدن» را با شمارگان دوهزار نسخه و قیمت ۳۹ هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما