شناسهٔ خبر: 62347 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امیرعلی نجومیان از مطالعات فرهنگی می‌گوید

دوره آموزشی مطالعات فرهنگی توسط امیرعلی نجومیان به صورت آنلاین از تاریخ 25 خردادماه به مدت 6 هفته برپا می‌شود.

امیرعلی نجومیان از مطالعات فرهنگی می‌گوید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مطالعات فرهنگی بر اساس چرخشی پارادایمی مفهومِ «فرهنگ» را هدفِ کنش نقادانه قرار می‌دهد و بسیاری از پدیده‌ها و تجربه‌های زیسته را در چهارچوب فرهنگ بازخوانی می‌کند. در این دوره، به جای دسته‌بندی مطالب بر اساس نظریه‌ها، رویکردها و روش‌ها، طرح درس بر اساس «مفاهیم» شکل می‌گیرد. مفاهیم و پدیده‌های مورد بحث در این دوره از این قرارند: فرهنگ و طبیعت، بازنمایی فرهنگی، نشانه‌ها و رمزگان فرهنگی، تاریخ فرهنگی، جغرافیای فرهنگی، فرهنگ و فضای شهری، فرهنگ و ابژه‌ها، تولید مادی فرهنگ، صنعت فرهنگ، زندگی روزمره، سبک زندگی، فرهنگ مصرفی، صنعت مد، ارزش فرهنگی، فرهنگ عامه و فرهنگ نخبه، رسانه، فرهنگ و هویت، خود و دیگری، فرهنگ و قومیت، فرهنگ و جنسیت، و بدن فرهنگی.

بخش اصلیِ هر جلسه، خوانش عملیِ متون ادبی، هنری، فرهنگ عامه، پدیده‌های اجتماعی و زندگی روزمره است و بدین صورت در فرآیندی استقرایی از کنش نقادانه به سوی نظریه‌ها حرکت می‌کنیم و نه برعکس. بدین شکل، کوشش می‌کنیم از کاربست مکانیکی نظریه‌ها و روش‌ها بر مفاهیم و پدیده‌ها پرهیز کنیم.
 
لازم به توضیح است دوره آموزشی مطالعات فرهنگی توسط امیرعلی نجومیان به صورت آنلاین از تاریخ 25 خردادماه روزهای یکشنبه از ساعت 18 تا 21 به مدت 6 هفته برپا می‌شود.

نظر شما