شناسهٔ خبر: 62348 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کاغذهای ارائه‌شده به ناشران شمارش می‌شود/ وزیرارشاد پیگیر تخصیص کاغذ سال ۹۹

رئیس کمیته تخصیص و توزیع کارگروه کاغذ کتاب معاونت امور فرهنگی گفت: کاغذهای توزیعی سال ۹۹ مربوط به سال ۹۸ است و برای سهمیه سال ۹۹ قرار است وزیر ارشاد پیگیرد تخصیص‌های جدید باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مهدی اسماعیلی‌راد، مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران سراسر کشور (آشنا) و رئیس کمیته تخصیص و توزیع کارگروه کاغذ کتاب معاونت امور فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون مصاحبه روز گذشته خبرگزاری فارس با رضا مصطفوی، مدیر انتشارات عهد مانا (اینجا بخوانید) و گلایه‌های او از دریافت کاغذ دولتی توسط برخی ناشران و فروش به دلالان و ناشران ضعیف‌تر توضیحاتی داد.
وی در این گفت‌وگو با بیان اینکه خرید کاغذ از تعاونی و فروش به دلالان و ناشران ضعیف، اصلا موضوع درستی نیست، ابراز داشت: این مسئله درست نیست و اگر مصدایقی در این راستا وجود دارد، بهتر است ارائه شود؛ چرا که بزرگانی که کاغذ دریافت می‌کنند، کتاب چاپ می‌کنند و این کتاب‌ها شمارش می‌شود.

* ابتدای مسیر تخصیص کاغذ اعلام وصل مدنظر بود
اسماعیلی‌راد در بخش دیگری با تاکید بر اینکه ما بر اساس ضوابط کارگروه کاغذ معاونت فرهنگی که در تیرماه سال ۹۸ تشکیل شد به تخصیص و توزیع کاغذ پرداختیم، گفت: در ابتدای مسیر اعلام وصول و عملکرد ناشر در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ معیار بود، اما کمی که در این مسیر پیش رفتیم و کارگروه نظارت شکل گرفت، شمارش آغاز شد.
به گفته دبیر کارگروه تخصیص کاغذ، پس از دو ماه «شمارش کتاب» آیتم مهمی محسوب شد، اگر به ناشری کاغذ تخصیص می‌دادیم، شمارش عامل اصلی محسوب می‌شد.

* در حال حاضر در تخصیص کاغذ آیتم مهم شمارش کتاب است
وی با اشاره به سخنان و اعتراض مدیر نشر عهد مانا بیان داشت: به انتشارات عهد مانا سه بار در سال ۹۸ در ماه‌های آبان، بهمن و اسفند کاغذ دادیم و حواله‌ها توسط مدیر انتشارات به امضاء رسیده است، اما به جهت اینکه تقاضای شمارشی در سامانه توزیع کاغذ ارائه نشده کاغذی هم به ایشان ارائه نشده است.
وی به تشریح روند پرداخت و گفت: ناشران باید در سامانه وارد شده و از چاپ کتاب خود خبر دهند تا شمارش صورت گیرد، بنابراین شمارش برای ما امری مهم تلقی می‌شود. در همین راستا طبق مصوبه اخیر، نامه‌ای از سوی کمیته نظارت بر مصرف ارسال شده تا اسامی ناشرانی که برای شمارش درخواست نداشته‌اند به آن کمیته اعلام شده همچنین این اسامی به معاونت فرهنگی هم ارسال شود.

* وزیر ارشاد، پیگیر کاغذ سال‌جاری است
اسماعیلی‌راد اضافه کرد: کاغذهای توزیعی سال ۹۹ مربوط به سال ۹۸ است و برای سهمیه سال ۹۹ قرار است وزیر ارشاد پیگیرد تخصیص‌های جدید باشد.

نظر شما