شناسهٔ خبر: 62486 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همراه با فیلسوف آلمانی در کوهستان‌های فلسفه

کتاب «کوهنوردی با نیچه» نوشته جان کاگ با ترجمه مریم پیمان از سوی نشر خزه منتشر شد.

همراه با فیلسوف آلمانی در کوهستان‌های فلسفه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  جان کاگ در این کتاب طی سفر به مناطقی کوهستانی که نیچه بخشی از عمر خود را در آن مناطق گذراند، با روایتی داستان‌گونه، به شرح و بسط اندیشه‌ها و آرای فلسفی این فیلسوف می‌پردازد.

در واقع این کتاب، کاوشی جذاب در فلسفه­ نیچه و یادآور ارتباط میان زندگی او و  زندگی ما در قرن بیست­و­یکم است. جان کاگ با لحن شجاعانه، صمیمی و قدرتمند خود از تعادل میان جنون و عقل، کنار گذاشتن خود­شیفتگی و پذیرفتن نایافتنی‌ها سخن می‌گوید.

نشریه استار تریبیون مینیاپولیس درباره کتاب «کوهنوردی با نیچه» نوشته است: این کتاب می‌تواند شما را با اندیشه‌های نیچه آشنا کند، اما رمز موفقیتش در این است که یکی از دیدگاه‌های اصلی فیلسوف را مطرح می‌کند، که نیازی هم نیست تمام آثارش را خوانده باشید، تا درکش کنید: ضرورت خودْ شدن. این کتاب را بخوانید و آگاه باشید که ممکن است شما هم ترغیب شوید تا خودتان بشوید.

نیویورک تایمز هم درباره نویسنده کتاب عنوان کرده است: جان کاگ، قصه‌گویی سرزنده‌ است که زندگی نیچه و خود را مماس هم قرار می‌دهد. کاگ در حفظ تعادل میان زندگی نیچه و افکارش موفق عمل کرده است. او خوانندگانش را به چالشِ خودْ بودن دعوت می‌کند.

 این هم نظر نشریه وال استریت ژورنال درباره این نویسنده است: جان کاگ تألمات فلسفی خود را ماهرانه با بحران‌های بزرگ و کوچک زندگی روزمره درهم‌آمیخته است. صداقت او نشاط‌آور است.

«کوهنوردی با نیچه» ششمین کتابی است که نشر خزه در قالب  مجموعه‌ای با عنوان «پیاده‌روی با فلسفه» منتشر می‌کند. از این مجموعه، تاکنون این کتاب‌ها با ترجمه‌ شهاب‌الدین عباسی به چاپ رسیده است: «دور دنیای فلسفه در هشت روز» (دیو رابینسون و ریچارد آزبرن)، «فیلسوف و گرگ» (مارک رولندز)، «زندگی زیبای من» (داویده کالی، پردراگ چیچوواتسکی و یاهوی لو)، «سرهم بندی نکن!» (گری هِیدن) و «جستجوگر» (جِین هوپ).

کتاب «کوهنوردی با نیچه» نوشته جان کاگ با ترجمه مریم پیمان در ۲۰۸ صفحه و به بهای ۳۰ هزار تومان از سوی نشر خزه انتشار یافته است.

نظر شما